Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään Mensan jäsentä?

Vierailija
09.01.2011 |

Harkitsen vakavasti meneväni Mensan testaukseen parin viikon sisällä.

Onko ne testit siellä samantyyppisiä kuin on netin älykkyystestit yleensä ja ne älykkyystestikirjojen testit?

Entä miksi kuulo-ongelmista pitää ilmoittaa etukäteen? Minulla on toisen korvan kuulo selvästi heikompi kuin toisen, mutten ole koskaan virallisesti testauttanut sitä.

Jännittää kuinka testit sujuvat. Minulla ilmeisesti lievää lukihäiriötä ja siksi aina tuntuu aika loppuvan kesken, vaikka muuten meneekin hyvin. Ajan loppumisen vuoksi saan kotitesteistä tulokseksi yleensä n 135-140ÄO. Jos olisin nopeampi, niin tulos olisi paljon parempi.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut en tarvii mitään ihme statusta, jonka kuvittelisin saavani Mensan jäsenenä, yök yök. Mut saat sinä mennä :)

Vierailija
22/33 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan jäsenyydestä ei ole juuri hyötyä? Siis että ei välttämättä kannata liittyä, vaikka pääsisikin jäseneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen motocross-yhdistys. Mensan jäsenet ovat hyviä tekemään abstrakteja kuvatehtäviä, motocross-harrastajat osaavat ajaa mopolla lujaa metsässä. Jos joku aikuinen ihminen haluaa kuulua kuvatehtävienratkaisukerhoon, niin siitä vaan, anna palaa! Itse en kovin suurta arvoa antaisi muille kuvatehtävien ratkaisijoille - ainakaan en niin suurta, että antaisin ylennyksen sillä perusteella, että hakija niitä harrastaa. Mutta jos ap:n pomo on niin tyhmä, niin kannattaahan se jäsenyys hankkia.

Vierailija
24/33 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt sillä saan urani uuteen nousuun, niin kai se on pakko. Mitäpä ei tekisi perheensä ja siksi työnsä eteen. Meillä on tällä hetkellä taloudellisesti aika tiukkaa, kun mies opiskelee.

Mä ajattelen niin, että pyrin, toivottavasti pääsen sinne ja olen jäsenenä pari vuotta ja sitten katoan kuvioista. Takaisinhan sinne pääsee ilman uutta testiä.

aapee

Mensan jäsenyydestä ei ole juuri hyötyä? Siis että ei välttämättä kannata liittyä, vaikka pääsisikin jäseneksi.

Vierailija
25/33 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ymmärtänyt että tuloksen pitää olla suurempi kuin tuo mainitsemasi.

T:ÄO 147 ei mensalainen.

Vierailija
26/33 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun me ollaan vain kateellisia kuvatehtävien ratkaisijoille. Ne Mensan testit on monipuolisia ja mittaa älykkyyttä sen kaikissa esiintymismuodoissa.

Vierailija
27/33 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se taitaa tuo n 131 olla.

http://www.mensa.fi/sivu.php/alytestit

Mäkin kuvittelin että pitää olla isompi.

Vierailija
28/33 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisiköhän jostakin isomunaisten miesten yhdistystä? Se olisi niin selkeä juttu mitata ja voisi ylpeänä kantaa _sen_ näköistä pinssiä rinnuksissaan. "No joo, meitä on katsos suomalaisista Gaussin käyrän mukaan alle 3%." Johan sillä lohkeaisi baarissa ja työnhaussa.

Vierailija
29/33 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia vuosia sitten raja oli 148 pistettä, nyt 131. Rajaa on muutettu sen perusteella, kun väestön älykkyyden keskihajontaa on tarkistettu. En tiedä tarkemmin, mutta olettaisin että "entinen" 147 ei ole sama kuin "nykyinen" 147 vaan koko asteikko on muuttunut.

Kyllä se taitaa tuo n 131 olla.

<a href="http://www.mensa.fi/sivu.php/alytestit" alt="http://www.mensa.fi/sivu.php/alytestit">http://www.mensa.fi/sivu.php/alytestit</a&gt;

Mäkin kuvittelin että pitää olla isompi.

Vierailija
30/33 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan testistä. Ns.Cattell III B-testin raja on 148. Tämä testi kai ennen oli Suomen Mensan käytössä.

Nykyään on kai Cattell III A joka on siis ns. kulttuurivapaa testi ja siinä on vain kuvioita.

Noissa kummassakin tuon rajan saavuttaa vain noin 2 % väestöstä.

Mitä tulee sitten Mensan "kokouksiin", niin niistä en tiedä mutta paljon on sellaisia special interest groups (SIG) joissa harrastetaan ihan mitä vaan S&M:sta englantilaiseen kirjallisuuteen. Näin siis ulkomailla.

Vierailija
31/33 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eri keskihajonta (eli keskimääräinen etäisyys keskipisteestä 100).

Vierailija
32/33 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni ja sain 151 jolla juuri ja juuri pääsin jäseneksi. Ja miksi - no ihan vaan huvin vuoksi. Jäsenmaksua en koskaan maksanut, eli virallisesti en jäsen ole. Mutta äo riittää jäsenyyteen.

Ja en ole kertonut juuri kenellekään asiasta.

Vierailija
33/33 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annettavat ohjeet ovat aika yksinkertaisia. Jos on kuuloongelma, kannattaa mainita asiasta ja mennä aika eteen istumaan. Ohjeiden kertomisen jälkeen on myös mahdollisuus kysyä asioita ennen kuin varsinainen testi alkaa.

Kysyminen on sallittua kaikille, ei siis vaadita kuulovammaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi