Kun tuon 8v pulisevan adhd:n saa nukkumaan,
olen ihan rätti enkä jaksa puhua kellekkään mitään. Hyshys ja hiljaa.
Kommentit (13)
Mun poika sai juuri adhd diagnoosin, ja bv
voin kertoa, että hyväätarkoittavat besser wisserit on pahinta.
Tsemiä ap, kyllä me kasvatus osataan. Joskus ne rakkaat vaan on vähän raskaita :)
ja mölisee ja päästelee erilaisia ääniä ja ottaa juoksuspurtin huoneesta toiseen. Ja puhuu. Ja mölisee..
Tuntuu että vie ihan kamalasti energiaa.. Ja tosiaan kaipaan vaan hiljaisuutta iltaisin..
Kotona jo nuori aikuinen, joka puhuu ja puhuu ja puhuu. Onneksi välillä viihtyy omissa jutuissaan ja osaa jopa olla hiljaa ja ymmärtää miksi muut ei aina jaksa kuunnella. On oppinut vuosien varrella, että välillä voi kokeilla olla hiljaakin tai keskittyä omiin asioihin.
Tsemppiä ap, nauti hiljaisesta ajasta.
Se ei mitään adhd:ta paranna, mutta auttaa kummasti lapsen lisäksi koko perhettä kotona.
Onko lapsella mitään säännöllistä harrastusta mihin voisi käyttää energiaansa?
Niihin ääntelyihin, sun täytyy vain opetella sulkemaan korvasi. Lapsi varmasti joutuu pinnistelemään koulussa ja ihmisten ilmoilla paljon ettei ääntele. Jossain se jännityskin täytyy saada purettua, eli anna rauhassa äännellä kotona vaikka kuinka kävisi hermoille.
Besser Wisser 2
Iltaisin vaan purkautuu tuo energia kun lääkitys loppuu. Nyt tosin lääkkeetkin tauolla kun on lomaa niin saa elimistökin levätä mutta itselle tuo hieman rankkaa..
Eipä tuolla aloituksella mitään pointtia ollut.. Kunhan kirjoitin.
Itse hieron poikani uneen. Pojalla dysfasia ja add tutkimukset kesken.
5 vuotta olen hieronnut tuon pojan uneen. Myös hierontapallo hyvä.
Huonosti noi itsekseen nukahtaa, vaan tarvii apua.
Poikani täyttää kohta 7 vuotta.
Poika sanoo, että vaikea nukahtaa ja pyytää apua.
Mölinät loppuu, kun hieronta rentouttaa.
Myös lämpötyyny joskus selän alla ja sekin auttaa.
Kun on addu päättänyt ettei nuku niin se ei nuku.
Ja tosiaan pölisevät, kuin paapupadat. Suosittelen hankkimaan melatoninea jollei sitä jo ole. Meillä helpotti elämää.
Addun äiti
Kyllä toi hieronta auttaa ainakin meidän poikaa, koska rentouttaa ja harva jaksaa pulista, kun selästä lihakset rentoutuu ja levottomuus myös lähtee pois. Vaatii työtä, mutta kuitenkin helpompi homma.
Pölisee toi meidänkin muks ,laulaa ja tanssii.
Jos jättäsin yksistään nukkumaan, niin ei siitä mitään tulisi. Aion jatkaa aikuisikään asti hieromista.
T.8
Olen vaan poikki sen aikaa kun mölisee kun eläin sen 5,5 tuntia minkä olen kotona.
Klo 20.30 menee sänkyyn ja klo 21 jälkeen nukahtaa. silloin alkaa mun aikani jolloin tahton hiljaisuutta.
1. sulje silmät
2. ole paikallasi
3. ole hiljaa
kun nämä tapahtuu niin on jo aika iso mahdollisuus nukahtaa pienen odottelun jälkeen. Nämä annan myös lapselleni ohjeeksi jos tulevat valittamaan etteivät saa unta.
Ja jos päässä pyörii tuhat ajatusta niin keskittyy olemaan liikkumatta, pitämään silmät kiinni ja olemaan hiljaa
Kotona jo nuori aikuinen, joka puhuu ja puhuu ja puhuu. Onneksi välillä viihtyy omissa jutuissaan ja osaa jopa olla hiljaa ja ymmärtää miksi muut ei aina jaksa kuunnella. On oppinut vuosien varrella, että välillä voi kokeilla olla hiljaakin tai keskittyä omiin asioihin.
Tsemppiä ap, nauti hiljaisesta ajasta.
Eikö adhd:hen ole lääke (amfetamiini), joka helpottaa adhd-potilaan elämää, jopa lähes normaaliksi?
Ritalin (lyhyt vaikutteinen) ja Concerta (pitkä vaikutteinen) lääke. Monet myös haluavat lapsilleen lääkkeettömän vaihtoehdon elämään.
Besser Wisser
Kunnolla ulkoilua ja liikkumista päivällä. Säännölliset ilatarutiinit ja rauhoittuminen ennen nukkumaan menoa. Ei tietsikkaa, pleikkapelejää tai tv:tä yms. enää iltapalan jälkeen. Nukkuma-ajan jälkeen pysytään sängyssä vaikkei nukuttaisikaan, voi lukea hiljaa jos aika käy pitkäksi. Pääasia että äiti ei mene mukaan levottomuuteen ja pysyy rauhallisena ja johdonmukaisena.