Mitä venäläisturistit mahtavat puuhailla Helsingissä?
Niitä nyt tuntuu taas olevan keskusta täynnä, mutta tiedättekö millainen mahtaa olla tyypillinen turistimatka tänne, eli mitä kaikkea puuhailevat täällä? Käyvätkö esim. jossain Helsingin ulkopuolellakin? Itse en oikein keksi mitään turistitekemistä täällä talvisaikaan...
Kommentit (28)
Tunnustan sivistymättömyyteni, mutta miksi Venäjältä tullaan Suomeen shoppailemaan? Vai onko se edes pääpointti? Luulisi, että Venäjällä on halvempaa? Vai onko täällä jotakin sellaista mitä Venäjällä ei ole?
En siis kysy sillä, että minua ärsyttäisi venäläiset. Hyvähän se on, että tulevat tänne shoppailemaan :)
Tunnustan sivistymättömyyteni, mutta miksi Venäjältä tullaan Suomeen shoppailemaan? Vai onko se edes pääpointti? Luulisi, että Venäjällä on halvempaa? Vai onko täällä jotakin sellaista mitä Venäjällä ei ole?
En siis kysy sillä, että minua ärsyttäisi venäläiset. Hyvähän se on, että tulevat tänne shoppailemaan :)
Luulisi, että Pietarista löytyy nykyään ihan mitä vaan ostettavaa... Onhan siellä Stockmannikin!:)
Venäjällä merkkituotteet on aika kalliita vaikka moni muu asia onkin halvempaa.
Moni ostaa myös suomalaista ruokaa.
ehkä Uspenskin katedraalilla messussa.
halvempien ja laadukkaampien tuotteiden takia. Esim. Pietarin stockalla huonompi laatu.
ihan kuin Venäjällä. Ei istumapaikkaa meinannut saada.
Kaakkois-Suomessa on ihan joulutapahtumia järjestetty venäläisille. Tämän päivän lehdessä oli juttua kuinka yksi pietarilainen perhe tuli ihan sen joulutatapahtuman takia tänne.
Vuokraavat täältä mökkejä, laskettelevat, hiihtävät ja nauttivat kauniista luonnosta.
Paikallisessa Prismassa tunsi myös olevansa venäläisessä kaupassa.
Rahaa näyttävät käyttävän todella paljon ostoksiin.
ja liukkaudesta ja pysyvät tiellä.
venäläiset käyvät aleissa, museoissa, kylpylöissä, risteilemässä ja laskettelemassa
ja päivittelevät, että se on nyt kaput. En viitsinyt kertoa, että katsokaa niitä rahojen kuvia, siinä ei ole tuollaisia.
Yrittävät ostaa bensaa automaatista 5 e seteleillä
Oliko se sittenkin 500 euron seteli? :) Eihän niillä tuollaista pikkurahaa ole...
mikä mahtaa ajaa ostoksille Suomeen. Eräs kaverini esitti, että Suomessa ei tarvitse pelätä, että merkkituotteet ovat feikkejä.
Kerran eräs moskovalainen, jonka tunnen työn kautta, kertoi, että rakastaa lomailla Helsingissä, koska tämä on niin pieni ja kompakti kaupunki, jossa kuitenkin on loputtomasti taidenäyttelyitä koluttavaksi ja kivoja kauppoja.
Henkilökohtaisesti minun on vaikea keksiä mitään huonoa siitä, että Helsingin keskusta on täynnä ihmisiä, jotka haluavat käyttää rahansa palveluihin ja ostoksiin täällä.
Yrittävät ostaa bensaa automaatista 5 e seteleillä
Oliko se sittenkin 500 euron seteli? :) Eihän niillä tuollaista pikkurahaa ole...
mietin, mistä se niitä oli hakenut.
mikä mahtaa ajaa ostoksille Suomeen. Eräs kaverini esitti, että Suomessa ei tarvitse pelätä, että merkkituotteet ovat feikkejä.
Kerran eräs moskovalainen, jonka tunnen työn kautta, kertoi, että rakastaa lomailla Helsingissä, koska tämä on niin pieni ja kompakti kaupunki, jossa kuitenkin on loputtomasti taidenäyttelyitä koluttavaksi ja kivoja kauppoja.
Heh, kaikki on niin suhteellista. Itse inhoan Helsinkiä (jossa joudun asumaan) juuri siksi, että kaikkialle on niin hankala kulkea kun esim Jyväskylässä joka paikkaan pääsee kävellen/pyörällä tuosta vaan!
ainakin Korkeasaaressa. Siellä ei yleensä ole noin paljon venäläisiä. oi sitä turkishattujen määrää!
Koska suomessa kaikki merkkituotteet ovat abaut 20% halvempia kuin venäjällä, ja lisäksi saavat tax freenä ostettua ne, eli aika "halvalla" pääsevät. Ja meneehän suomestakin aika paljon porukkaa esim. viroon ostoksille..Erinlaiset valikoimat houkuttavat!
Verrattuna 15 miljoonan asukkaan Moskovaan Helsingissä on kuitenkin varmasti helppo liikkua paikasta toiseen.
Helsingissä on pieneksi kaupungiksi paljon kaikkea nähtävää ja tehtävää moneksi päiväksi. Toisin kuin vaikkapa siellä Jyväskylässä.
[/quote]
Heh, kaikki on niin suhteellista. Itse inhoan Helsinkiä (jossa joudun asumaan) juuri siksi, että kaikkialle on niin hankala kulkea kun esim Jyväskylässä joka paikkaan pääsee kävellen/pyörällä tuosta vaan!
[/quote]
Koska suomessa kaikki merkkituotteet ovat abaut 20% halvempia kuin venäjällä,
Aika hassua, että näin on. Kuitenkin suurimmalla osalla porukkaa siellä pienemmät tulot kuin suomalaisilla. Eli merkkituotteet myydään vain sille rikkaimmalle eliitille ilmeisesti? Köyhillä ei olisi varaa ostaa, vaikka olisivat tuon 20% halvempia?
Tunsin olevani Venäjällä, ainakin 90% oli tänään siellä venakkoja.
Mutta olivat ihan hyväkäytöksisiä ja kohteliaita. Aina eivät ole, nim. kokemusta löytyy.