Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi on hauska. Kun mainitsenkin, että joku lapsista

Vierailija
07.01.2011 |

on ehkä mahdollisesti perinyt jonkin ulkonäköjutun minun puoleltani niin anoppi muistaa heti jonkun heidän puoleltaan jolla on sama piirre. Lapset on siis perineet ihan kaiken isänsä puolelta, luonteen ja ulkonäön :) Täytyy muistaa tuo kun lapset kasvaa ja alkaa tehdä temppujaan, ne negatiivisetkin on sitten peritty isän puolelta. Jotenkin huvittavaa tuo kun anopin aina pitää päästä pätemään sillä omalla/miehensä suvulla :)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonteenviat on opittu tai peritty äidiltä. Aina.

Vierailija
2/21 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samanlainen anoppi täälläkin. Ja kun meidän neiti on ilmetty minä niin hän kaivaa vanhoja valokuvia ja näyttää, että HÄN on ollut (mielestään) ihan samannäköinen :) Sanoinkin, että jaa, no me ollaan sit oltu ihan samannäköisiä lapsena vissiin? Eikä todella olla, ei nyt eikä lapsena!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöllä oli vauvana punertavat hiukset ja kas kummaa...jostain hitosta asti löytyi jokin appiukon kummin kaiman veljen mummon mummo jolla oli punaiset hiukset. No en raaskinut sanoa että omalla mummollani ja kahdella serkullani on punertavat hiukset! ;)

Vierailija
4/21 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa vain kovasti, että lapsenlapsi kuuluu sukuun ja osoittaa sen ehkä vain hieman oudosti :).

Vierailija
5/21 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaipa sitä on itse aikanaan samanlainen :)

Haluaa vain kovasti, että lapsenlapsi kuuluu sukuun ja osoittaa sen ehkä vain hieman oudosti :).

Vierailija
6/21 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun miehesi ei ole lastesi biologinen isä. Johan menee suu tukkoon.

Vierailija
7/21 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitää anopille kommentoida lasten ulkonäköönliittyvää :D

Vierailija
8/21 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän hölmöä, niin on se kuitenkin rakkaudenosoitus lapsenlasta kohtaan, että haluaa nähdä omat juurensa lapsessa. Ei kannata ottaa henkilökohtaisesti.

Vierailija
9/21 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä, että lapset on anopille rakkaita ja tärkeitä. Ja muutenkin anoppi on tosi mukava ja arvostaa minua ja minä häntä. Tämän pikkujutun olen vaan pannut merkille, että anopin ja apen suvuista löytyy kaikenlaisia luonteen ja-ulkonäönpiirteitä :)

Vierailija
10/21 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsenlapsi on sukua ja sinä olet vaan sukuun naitu ;-)

T: Toinen miniä

No ei vaiskaan, koita jaksaa. Kiva että suhtaudut huumorilla etkä ole näitä "täytyy ilmeisesti tavata isovanhempia entistäkin harvemmin" -tyyppejä. Minunkin anoppi raastaa välillä hermoja, mutta annan sen olla. Ei tarkoita mitään pahaa, ja vaikka tarkottaisikin, niin en vajoa samalle tasolle!

Vierailija
11/21 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitää anopille kommentoida lasten ulkonäköönliittyvää :D

Vierailija
12/21 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta että etsii piirteitä ja selityksiä omasta suvustaan, eihän anoppi sun sukua niin hyvin tunne.

Vierailija
13/21 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se mene vähän niin, että kun vieraammatkin ihmiset kommentoivat lapsen näköä, niin lapsi on aina sen näköinen, kumman tämä kommentoija tuntee, eli isän tai äidin.

Itse muistan tämän lapsuudesta hyvinkin selvästi. Itselleni ei ollut väliä miten kommentoivat, kun mielestäni en ollut kummankaan näköinen :)

Vierailija
14/21 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa äidin omalle lapselleen noin kuin anopin? Eli omalle lapsellehan se on vain positiivista, mutta miniälle/vävylle vähän aggressiivista.

Mun anoppi haluaisi varmaan suunnilleen adoptoida ainoan lapsenlapsensa, ja vaikuttaa tehneen meidän lapsesta elämänsä keskipisteen, mutta hänkään ei ole minulle tuollaista sanonut, päinvastoin usein löytää meidän suvun piirteitä pojasta.

vähän hölmöä, niin on se kuitenkin rakkaudenosoitus lapsenlasta kohtaan, että haluaa nähdä omat juurensa lapsessa. Ei kannata ottaa henkilökohtaisesti.

Vierailija
15/21 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä alkoi lapsesta ulkonäön tutkinta jo ultrakuvasta rv 36, kävin äitiyspolilla 4d ultrassa ja kasvokuvasta jo alko anopin vinkuminen siitä miten ihan ilmetty mieheni suvun edustaja hän on. Anoppi ontosi rasittava persoona kun hänen mielestään lapsille pitää opettaa asenne että lapsi on paras oli tilanne tai homma mikätahansa. on joskus kinasteltu asiasta jan isoonkin ääneen ja siitä se viimeinen niitti tulee kun sanon että mennäänpä ulos ettei tarvi lasten kuullen tapella.

Vierailija
16/21 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samanlainen anoppi täälläkin. Ja kun meidän neiti on ilmetty minä niin hän kaivaa vanhoja valokuvia ja näyttää, että HÄN on ollut (mielestään) ihan samannäköinen :) Sanoinkin, että jaa, no me ollaan sit oltu ihan samannäköisiä lapsena vissiin? Eikä todella olla, ei nyt eikä lapsena!

Meillä siis 1 tyttö ja 2 poikaa. Pojat on kuulemma molemmat ihan isänsä näköisiä. Tytöstä on kaikki tuttumme sanoneet että ihan äidin eli mun näköinen, mutta anoppi sanoi tytöstä että pitäisi kaivaa anopista valokuvia lapsuudesta, kun on kuulemma ihan saman näköinen kuin anoppi on ollut lapsena. Juu. Ei sitten yksikään lapsi ole mun näköien vissiin.

Vierailija
17/21 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopillahan on vain tarve tuntea lapsi sukuun kuuluvaksi, ja myös varmistua siitä että lapsi todella on hänen poikansa lapsi. Äitien äideillä ei koskaan ole sitä epävarmuutta että lapsenlapsi ei olekaan oma jälkeläinen, poikien äidit eivät sen sijaan voi koskaan olla 100% varmoja poikiensa jälkeläisistä. Miksi muuten kaikki mitä anoppi sanoo on negatiivista mutta kaikki mitä oma äiti sanoo on ok?

Vierailija
18/21 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis isovanhemmista ainoastaan äidinäiti olisi varma, että on lapsenlapsen isovanhempi, siis biologisesti. Tästä asiastahan on tutkimusta.

Ja monesti äidin vanhempiin pidetään tiiviimmin suhteita jne. muutenkin.

Vierailija
19/21 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoinkin sitten kerran, että ompas teidän suvulla surkeat geenit, jos ei mitään tullut siltä puolelta. Loppui ne puheet vähäksi aikaa, jatkuen sitten kahta kovemmin toiselle miniälle.

Vierailija
20/21 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapset ovat kuulemma perineet hiuksensakin isältään vaikka minä olen se jolla on paksu tukka (lapset sen perineet) ei todellakaan mieheni :D