Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten -ei isofix- turvavyöostuin kiinnitetään autoon?

Vierailija
07.01.2011 |

Moi!

Meillä on nyt siis turvaistuimet, jotka jäämässä pieniksi kaksosillamme. Autossamme ei siis ole isofix kiinnityksen mahdollisuutta. Nykyinen istuin kiinnitetään siis auton vöillä penkkiin ja lapsi käyttää istuimessa olevia vöitä.

Mutta miten sitten se seuraava malli, eli turvavyöistuin, millä se tulee kiinni autoon? Kai ne jollakin siihen ankkuroidaan, vai onko se irrallaan autossa ja sitten tyhjänä ollessaan kolisee siellä menemään? ;)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun lapsi poistuu autosta, napsautetaan turvavyö kiinni. Ei ole iso homma, vaikka ehkä kuulostaa siltä. Lapset kun vähän kasvaa, opetat tekeen itse sen.

Vierailija
2/4 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin on irrallaan, periaatteessa pitäisi laittaa vöillä kiinni silloinkin kun lapsi ei ole kyydissä (mutta kuka niin tekee).

Meillä on autossa isofixit, mutta perinteiset turvavyöistuimet molemmilla lapsilla (Britax kid plus) Tuolit pysyneet paikoillaan, onneksi ei ole ajettu kolaria, siinähän ne lentäisivät...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Tutuilla taitaa melkein kaikilla olla ne isofixit, kun niillä on nuo turvavyöistuimetkin kiinteästi asennetut ja sehän ei kaiketi ole muilla keinoin mahdollista.

Ja todellakin napsutetaan ne vyöt kiinni, kun autosta lähdetään. No, ok ei ehkä kauppareissun ajaksi (kun auto parkissa) jos lasten kanssa ollaan liikenteessä, :D

t. ap

Vierailija
4/4 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin on irrallaan, periaatteessa pitäisi laittaa vöillä kiinni silloinkin kun lapsi ei ole kyydissä (mutta kuka niin tekee).

En tokikaan laita niitä kiinni kun olen lasten kanssa liikkeellä ja pysähdymme jonnekin, mutta muulloin kyllä. Lisäksi jos olen luullut lähteväni lasten kanssa liikkeelle, mutten lähdekään, kiinnitän ne istuimet silloinkin. Olen luonteeltani laiska, mutta tuo ei mielestäni ole lainkaan iso homma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä