Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulun kyläily juttuja ja anoppia

Vierailija
07.01.2011 |

Kutsuin hyvissä ajoin ennen joulua miehen siskon perhettä, miehen veljen perhettä sekä anoppia ja appea meille syömään tapaninpäivänä. Enempää sisaruksia ei miehellä ole. Veljen perhe vastasi, että heille ei sovi. Muut lupasivat tulla.

Pari viikkoa ennen joulua miehen sisko soitti ja sanoi, että ovatkin menossa tapanina miehen veljen perheen luo, olivat sopineet, että nähdään siellä, koska heillä on enemmän tilaa kuin meillä. Ilmeisesti sisko luuli, että meidätkin kutsutaan sinne.

Anoppi ei ilmoittanut mitään ja veljen perhe ei ottanut asiassa mitään yhteyttä meihin.

Joulupäivänä anoppi soitti ja kysyi, mihis aikaa huomenna lähdetään sinne miehen veljen perheen luo. Asumme lähekkäin, joten he yleensä tuollaisissa tilanteissa tulevat meidän kyydissä. Sanoin, että me emme ole sinne lähdössä (koska meitä ei ollut sinne kutsuttu) ja varmistin, että onko siis niin, että anoppi ja appi eivät ole tulossa tapanina meille. Anoppi ei käsittänyt lainkaan, että me emme ole tulossa miehen veljelle kylään. Sanoin ihan suoraan, että emme tule, koska ei meitä ole kutsuttu. Anoppi ei oikein tuntunut uskovan tätä ja hänelle oli kamala paikka se, että koko suku ei söisikään tapanina yhdessä.

Anoppi oli sitten soittanut veljen perheelle ja valittanut asiasta ja ilmeisesti vaatinut kutsumaan meidätkin. Veljen vaimo soitti sitten joulupäivän iltana ja sanoi, että tottakai kutsu koskee meitäkin, hän oli pitäny selvänä että mekin tulemme. Sanoin, että eihän sellaisesta ole lainkaan keskusteltu missään vaiheessa. Minä koin, että meidät kutsuttiin vasta, kun anoppi siihen painosti.

Me emme sitten menneet tapanina veljen perheeseen, koska sekä minä että mies koimme, että ei meitä sinne alunperin haluttu kutsua. Kutsu tuli vasta anopin painostuksen jälkeen viime tipassa. Anopille tämä oli jotenkin liikaa. Nyt tilanne on se, että suvun mielestä me, ja ilmeisesti erityisesti minä, olen joku marttyyri, joka ei voi tulla, vaikka kutsutaan. Siis täh!? Mä en tajua tätä soppaa enää ollenkaan. Missä kohti tein väärin?

Ja lisään vielä, että yleensä tällaisissa tilanteissa on ollut tapana koko suvun kokoontua, joten sinänsä outoa, ettei meitä kutsuttu. Olen kuitenkin sitä mieltä, että veljellä on täysi oikeus kutsua muita kutsumatta meitä, ei voi ajatella, että aina kaikki tai ei ketään.

Sisko oli ensin luvannut tulla meille, mutta perui, mikä tuntuu vähän tylyltä. Puolustukseksi sanottakoon kuitenkin, että hän ilmeisesti luuli, että veli on kutsumassa koko suvun meidät mukaan lukien.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä enää ole oikeasti makua tollasen jälkeen mennä kyläilemään.

Meillä on suvussa yhdet sukulaiset jotka lähettävät usein vanhemmilleni kutsukortin joihinkin juhliin isäni nimellä+perheineen. Minä oletan,että kutsu tarkoittaa isääni,äitiäni ja sisaruksiani jotka asuvat samassa taloudessa.

Monesti on kuitenkin käynyt niin,että tällä kutsulla on haluttu myös kutsua minut,mieheni ja kaksi lastamme jotka asumme ihan omassa taloudessamme:DJust..ei olla menty. Ja sitten ihmetellään missä meidän perhe on.

Vierailija
22/23 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä enää ole oikeasti makua tollasen jälkeen mennä kyläilemään.

Meillä on suvussa yhdet sukulaiset jotka lähettävät usein vanhemmilleni kutsukortin joihinkin juhliin isäni nimellä+perheineen. Minä oletan,että kutsu tarkoittaa isääni,äitiäni ja sisaruksiani jotka asuvat samassa taloudessa.

Monesti on kuitenkin käynyt niin,että tällä kutsulla on haluttu myös kutsua minut,mieheni ja kaksi lastamme jotka asumme ihan omassa taloudessamme:DJust..ei olla menty. Ja sitten ihmetellään missä meidän perhe on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma sukunikin on täynnä tuollaisia neuroottisia vatvojia, jotka miettivät toisten tarkoitusperiä ja tulkitsevat kaikki unohdukset ja väärinymmärrykset tahallisiksi loukkauksiksi. Tätini esim. jätti tulematta yksiin juhliin, koska oli saanut kutsun kaksi päivää myöhemmin kuin muut, johtuen siitä, että kutsu oli tipahtanut pöydän alle ja löytyi sieltä, kun muut kutsut oli jo postitettu.

Minustakin tässä on loukkaannuttu vähän niinkuin tahallaan.

Olisitte hyvät ihmiset kysyneet, että onko tarkoitus että tekin tulette kuultuanne, että muut ovat päättäneet mennä siskon(?) luo kun siellä on enemmän tilaa. ERITYISESTI kun teillä kerran on ollut itsestäänselvästi tapana kokoontua kaikki yhdessä. Jos tällaista tapaa ei olisi, ehkä olisi voinut jo miettiä miksei meitä ole kutsuttu.

Itse olen joskus ihan unohtanut kutsua jonkun perheenjäsenen kovan kiireen keskellä, ja uskoisin, että tässä on käynyt samoin. On vain ollut oletus, että kaikki tulevat, ja aivan unohtunut ettei yhdelle ole henkilökohtaisesti sanottu, että myös TE olette tervetulleet.

Mä en kestä sitä, kun ihmiset eivät puhu ääneen vaan mupisevat ja loukkaantuvat selän takana. On siinä sitten kiva, kun ei itse tiedä ollenkaan tehneensä jonkun mielestä väärin tai loukanneensa jonkun herkkää hipiää, kun on kaiken aikaa toiminut hyvästä sydämestä ja yrittänyt tehdä parhaansa.

Ap kertoi selvästi, että oli kutsunut kaikki HEILLE. Veljen perheelle ei käynyt, mutta alkoivatkin sitten kutsua kaikkia ap:lle kutsuttuja vieraita heille, jolloin kukaan ei tullut ap:lle eikä kukaan kutsunut heitä. Anoppi ei edes perunut tuloaan, sisko sentään teki sen.

Koko miehen perhe käyttäytyi törkeästi. No, sisko ehkä vähiten, kun sentään perui, mutta onhan sekin törkeää, että peruu, vaikka aluksi on luvannut tulla. Ap, poistu sinä tästä riidasta takavasemmalle ja anna miehesi hoitaa asiat eteenpäin. Kyse on miehesi sukulaisista, ja heistä on helpointa ja kätevintä syyttää sinua omista mokistaan. Miehesi kuuluu nyt soittaa koko suku läpi, ensin äitinsä, sitten siskonsa ja lopuksi veljensä ja sanoa suoraan, miksi koko homma piti tehdä näin ikävällä tavalla ja pilata sen takia teidän joulusuunnitelmanne. Jos miehen veli olisi toiminut korrektisti, hän olisi ensin soittanut ap:n perheelle ja kertonut, että voisivat kutsua kaikki tänne ja tulettehan tekin. Ei missään nimessä ole reilua ja oikein vain vaivihkaa kutsua muut ja jättää sitten itse se perhe kutsumatta, joka oli jo kaikki kutsunut. Törkeää käytöstä! Ja törkeää syyllistämistä! Fiksuinta miehen veljelle olisi ollut soittaa ja pyytää anteeksi ja esittää kutsu nöyrästi selittäen, miten tässä oli tapahtunut virhe.

Ap, edelleen miehen veljen perhe on voinut tarkoittaa kutsua teidätkin alun perin, mutta vähän oudolta tuntuu, että kutsu esitetään vasta sitten, kun anoppi riehuu. Mitäköhän ovat selittäneet anopille ja miehen siskolle, kun eivät olleet kutsuneet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä