Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä ihmisestä, joka valehtelee ystävälle miehensä ammatin?

Vierailija
07.01.2011 |

Mun hyvä ystäväni väitti miehensä koulutukseksi ensin jotain ihan muuta kuin se on ja muutaman vuoden päästä tuli ilmi, että eihän hänellä ole sellaista koulutusta, jota ystäväni väitti hänellä olevan.

Valehtelu oli sen tyylinen, että jos on lähihoitaja, niin sanoo olevansa sairaanhoitaja, eli ikään kuin vähän parempi.

En mielestäni ole ihminen, joka arvostaisi toisia koulutuksen ja ammatin perusteella eikä minulla itsellänikään mitään tohtorin tutkintoa ole. Sinänsä minulle on ihan sama, mitä ystävän mies tekee, ei se meidän ystävyyteen vaikuta, mutta minusta on hieman omituista, että hyvälle ystävälle pitää valehdella tuollaisessa asiassa. Mitä mieltä? Kertooko tämä ystävyydesta jotain? Samassa ystävyydessä on muitakin hieman omituisia piirteitä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritän yleensä välttää miehen ammatin kertomista viimeiseen asti välttelemällä koko kysymystä, muuttamalla puheenaihetta ja vastailemalla jotain ympäripyöreää.

Mieheni on siis pappi ja se vaikuttaa usein ihan radikaalisti siihen, miten ihmiset suhtautuvat minuun. Jopa kauankin aikaa (vuosia) minut tunteneet ihmiset (esim. työkaverit) muuttavat suhtautumisensa ihan toisenlaiseksi, kun kuulevat miehen ammatin. Kaikki sanomiseni ja tekemiseni ikäänkuin peilataan miehen ammatin kautta ja tuntuu, että minä ihmisenä mielipiteineni, asenteineni ja tekemisineni jään ihan taka-alalle, kun ihmisten käsitys minusta perustuukin yhtäkkiä vain siihen, mikä on heidän ennakkoluulonsa papeista ja näiden puolisoista.

Vierailija
2/19 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ibland har jag också lurat någonting :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tuntuu hävettävän suunnattomasti. Kyselijöille mutisee jotain epämääräistä.

Vierailija
4/19 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa miestään. Ilmeisesti hänellä on pahoja alemmuudentunteita joita yrittää kompensoida yrittämällä olla parempi kuin onkaan.

Vierailija
5/19 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ystäväni kertoi, että hänen äitinsä on töissä pankissa. Myöhemmin kävi ilmi, että äiti oli siellä siivojana. Mitäs tuosta.

Vierailija
6/19 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei ole niin vaarallista ainakaan

Vierailija
7/19 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväsi ehkä häpeää itse miehensä ammattia?

Onko mies tietoinen, että ystäväsi selittelee hänen olevan jotain aivan muuta kuin on? Itse loukkaantuisin, jos esim. mieheni sanoisi minun olevan jokin muu kuin olen.

Vierailija
8/19 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmänkin niin, ettei nainen oikein edes tiedä varmaksi sitä koulutusta tai sitten on vaan halunnut hieman parannella totuutta.

Vierailija
9/19 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten on käsittänyt väärin - mun oma mieheni sanoi mulle kerran että olin yksissä juhlissa kuulemma "ylentänyt" hänet puheissaan, kun olin selittänyt hänen olevan vastuussa siitä ja siitä alueesta. Ei kuulemma olekaan kuin vain puolesta siitä. Mutta mä en tiennyt sitä.

Vierailija
10/19 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähihoitaja vai sairaanhoitaja tai onko toinen insinööri vai DI tai onko sairaanhoitaja vai lääkäri...

En usko, että kyse oli tietämättömyydestä.

Ap

Vierailija
11/19 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä jos mies on esim.

roskakuski, teurastaja, viemärisukeltaja---

kertoisitko kahvipöydässä ystävillesi itse( hyväpalkkaisia töitä muuten...)

Vierailija
12/19 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisesta, joka saattaisi jotenkin nolostuttaa. Ihan hvyästä kunnollisesta ammatista. Ja mun mielestä roskakuski ja teurastaja on hyviä ammatteja, oltain monet ihan pulassa, jos heitä ei olisi.

Vierailija
13/19 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka arvostaa koulutusta, titteleitä ja maallista mammonaa paljon. Minulla on yksi kaveri, joka omien puheidensa mukaan on hyvin vaatimaton ihminen, joka ei arvosta omaisuutta, ei ole rahan perään, eikä arvostele ihmisiä koulutuksen, merkkivaatteiden tai ulkoisten ominaisuuksien perusteella. Tosiasiassa hän tuo omaa koulutustaan julki jatkuvasti, hänelle työn sisältöä tärkeämpää on titteli, hän stressaa jatkuvasti siitä, että jollakin häntä huonommin koulutetulla on parempi palkka ja isompi asunto, hän arvostaa merkkivaatteita ja tietyn merkkisiä autoja yli kaiken ja saa suurta tyydytystä siitä, jos kenellekään tuttavapiirissä ei ole samanmerkkistä autoa tai ainakaan yhtä uutta ja hyvin varusteltua vuosimallia.

Vierailija
14/19 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei oikeasti olekaan.

Vierailija
15/19 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähihoitaja vai sairaanhoitaja tai onko toinen insinööri vai DI tai onko sairaanhoitaja vai lääkäri... En usko, että kyse oli tietämättömyydestä. Ap

mitä ne ovat virallisesti, alan kuitenkin tiedän :)

Eipä kyllä ole kavereiden kanssakaan niistä juteltu... Eli voisin ylentää tai alentaa mieheni suvereenisti :)

Vierailija
16/19 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä oli suorittanut ammattikoulussa ravintolatalouden perustutkinnon, joka kestää kaksi vuotta, mutta teki töitä kokkina. Kysyttäessä hänen ammattiaan sanoin yleensä että on kokki/kokkina. En siis tahallani "ylentänyt" häntä, vaan päästin itseni ja usein kuulijankin helpommalla kun vastasin tällä tavalla lyhyesti. Tarkka vastaushan olisi ollut että "hänellä on ravintolatalaouden perustutkinto ja työskentelee kokkina". Ketä kiinnostaa noin tarkkaan? Tutummille saatoin sanoa tuolla pitemällä kaavalla.

Kokin tutkintoon olisi siis vaadittu vielä kolmas erikoistumisvuosi opinnoissa, mutta se oli häneltä käymättä.

Vierailija
17/19 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai kaiketi entinen perushoitaja on nykyään lähihoitaja. Siis jos puhun hänestä ja mainitsen ammatin. Ja miksi, minä ajattelen hänet aina sh:ksi vaikkei sitä ole. Lähes samaa duunia tekee sairaalassa.

Vierailija
18/19 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että ystävä kokisi että juuri sulle tulisi valehdella. Kyse on varmaan vain ystäväsi heikosta itsetunnosta.

Vierailija
19/19 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ystäväni kertoi, että hänen äitinsä on töissä pankissa. Myöhemmin kävi ilmi, että äiti oli siellä siivojana. Mitäs tuosta.