Säästän koko elämäni ja annan kaikki ylimääräiset rahani lapsilleni.ov
Olen menestyvä yrittäjä.
Lapsilleni en ole asiaa kertonut sen tarkemmin.
Toivottavasti aika minusta jättää ajoissa, että ehtivät hyötyä.
Autan kyllä nytkin jouluisin ja synttäripäivinä, valmistumisissa sun muissa.
Miten muut +50 ihmiset ajattelee?
P.s. Eksyin tänne tyttäreni kautta, heh.
Kommentit (10)
Tehdastyössä kun ei ole hääppönen palkka.
Ja mun miehen äiti on jo 60+, se otti lainaa isoon leikkaukseen pelastaakseen henkensä ja makselee nyt sitä eläkkeestä. Säännöllisesti me lapset laitetaan mummille vähän ylimääräistä, että saa vaikkapa ostettua vaatteita itselleen ja muutakin kuin kaurapuuroa syötäväksi.
Minä itse en ole vielä kuin 30+, mutta ajattelin säästellä vanhuuden turvaksi, jotta voin ostaa itselleni yksityisen hoitopaikan ja kotisairaanhoitajan vanhana. Ehkä yritän päästä eläkkeellekin ennenkuin olen 70v.
nauti oman työsi hedelmistä, tee mieluisia asioita, vaan tosiaan odotat kuolemaa? Ethän ole olemassa vain muita, vaan myös itseäsi varten. Lapsesi ovat varmaan jo vähintäänkin täysi-ikäisiä, ehkä jo omillaan. Nyt on sinun vuorosi!
Kylläkin välillä väsähtänyt kaikesta työstä mitä täytyy tehdä.
Tuntuu, että olen elänyt pitkän elämän jo nyt.
En aio millään tavalla edesauttaa pois lähtemistäni, mutta en todellakaan halua elää 90 vuotiaaksi, hoitokoteihin en mene! Sairastan kyllä syöpää, jota vastaan taistelen, ehkä elämäni on tässä tai sitten ei.
Onnellinen olen siitä, että kun lähden lapsiltani ei puutu mitään muuta kuin minä. Kaikki menettävät vanhempansa joskus, haluan jättää jotain suurta. Ison perinnön.
jepjep.
olet provo.syöpää sairastava menestyvä yrittäjä.
typerä typerä provo.
Kylläkin välillä väsähtänyt kaikesta työstä mitä täytyy tehdä. Tuntuu, että olen elänyt pitkän elämän jo nyt. En aio millään tavalla edesauttaa pois lähtemistäni, mutta en todellakaan halua elää 90 vuotiaaksi, hoitokoteihin en mene! Sairastan kyllä syöpää, jota vastaan taistelen, ehkä elämäni on tässä tai sitten ei. Onnellinen olen siitä, että kun lähden lapsiltani ei puutu mitään muuta kuin minä. Kaikki menettävät vanhempansa joskus, haluan jättää jotain suurta. Ison perinnön.
Ja jos rahaa riittää kuin roskaa, annat hiukan lapsillesi jo nyt, mutta et liikaa, etteivät opi laiskoiksi ;)
Ja itse kun et voi sitä määritellä, ettet joutuisi hoitokotiin tms., niin loput sijoittaisin korkeakorkoiselle, mistä saa tarvittaessa käyttöönsä.
p.s. On aika outoa, jos aikuiset lapset eivät tiedä, että äitinsä on menestyvä yrittäjä ;)
No minä sairastuin.
Kyllä lapseni tietävät kuinka menestynyt yritykseni on. Eivät vaan ymmärrä, että olen tosiaankin aina säästänyt, olen pihi ihminen. Teen kyllä kaikkea mitä haluan, mutta en halua turhaan törsätä, ei ole tarvetta.
Syöpä ei ole estänyt työntekoa, sitä hoidetaan samalla kun teen töitä. Pidän kyllä vapaapäiviä hoitojen jälkeen, mutta pidän vapaita muutenkin.
Into tähän perinnön jättämiseen on tullut omilta vanhemmiltani, he eivät jättäneet mitään, mistä olin pitkään katkera.
täh. outo tyyppi. itse ainakin ottaisin avun vastaan silloin kun sitä tarvitaan. Lapsena, nuorena, opiskelijana, lapsiperheellisenä.
kuka tarvitsee perintöjä? keskimääräinen elinikä suomessa on noin 75v-80v joten silloin lapsetkin ovat noin 50 v, vähintään. ei sitä siinä vaiheessa enää rahaa tarvita.
joukkoa. Ei osata saastaa , ei osata investoida.
Jos vahankin tienataan niin se tuhlataan merkkilaukkuihin tai jos niihin ei ole varaa niin ainakin kopioihin.
Miehilla on omat tilit ja (avo)vaimoilla omat ja niista ostetaan mita mieleen juolahtaan. Loppujen lopuksi kummatkin ovat koyhia ja rahattomia.
Mutta kehoittaisin Sinua myös nauttimaan työsi hedelmistä myös itsekin. Lapset varmasti myös toivovat sitä!
Toivottavasti paranet syövästäsi. Kyllä Sinusta lapsillesi on enemmän iloa elävänä kuin kuolleena, ihan varmasti! Voimia! :)
Kuulostat itsetuhoiselta, odotat kuolemeesi. Olet ihan arvokas elävänä vanhempanana, ei perintö korvaa ennenaikaista kuolemaasi.