Normaali paino ennen raskautta ja rask.aik. painonnousu valtava?
Onko täällä muita, joilla paino nousee raskauden aikana aina valtavasti?
Itse olen normaalipainoinen ja omasta mielestä syön raskaana ihan samalla tavalla kuin normaalisti, mutta jo kaksi kertaa paino on noussut 20-25 kg. Nyt odotan kolmatta ja sama kuvio näyttää toistuvan. Yritin jopa jo vähentää syömistä (mitä raskaana ei saisi tehdä) ja tuli kamala päänsärky.
Neuvolassa vouhkataan, ettei saisi tulla kuin 12 kg, mutta mitä ihmettä voi tehdä?
Voisiko olla niin, että kun naisilla on yksilölliset kantoajat (esim. aina menee viikon-kaksi yli ja tämä on normaalia jollekin naiselle), niin voisiko olla tällaista yksilöllistä turpoamistakin? Mä turpoan aivan valtavan suureksi ja paino nousee, sen sijaan joillain tutuilla päinvastoin; painoa tulee todella vähän ja maha on miltei huomaamaton vaikka olisi kuinka mones lapsi.
Pitäisikö mun vaan hyväksyä tämä, että musta tulee valtaisa ja se kamala painonnousu vaan kuuluu mun tyyppiin?
Kommentit (4)
Oli aika rankka painonnousu. Tuntui, että paino nousee vaikka olisi kuinka katsonut mitä syö. Ensimmäinen meni 2 viikkoa yli, toinen viikon.
Mutta toisaalta, paino lähti ilman, että piti ryhtyä laihikselle. Liikuntaakaa ei tarvinnut lisätä. Tosin tähän meni aikaa melkein 2 vuotta.
Minulla on aina noussut paino paljon, ja lähtenyt helposti myös pois. Vauvat ovat olleet 3,6 - 4,1 kg. Olen voinut loistavasti. eikä neuvolassakaan ole hirveästi vouhkattu, vaikken ole normeissa pysynyt. Olen kai ollut niin ilmeisen hyvinvoiva. :)
eli 60 kiloiselle +23kg
66 kiloiselle +19kg (kaksoset)
70 kiloiselle +16kg
Jokaisen raskauden lopussa myös hurjat turvotukset, mutta kaikki muut arvot oikein hyviä. Enpä ole antanut haitata, eikä ole neuvolassakaan kommentoitu.
raskausaikoina 20-30 kiloa.
Paino tippuu kun raskaus loppuu.
Viimeksi kävin ravintoterapeutinkin luona mutta silti turposin.
Liikunnan määrä minulla vähenee ja paljon koska normaalisti liikun enempi. Himoja on raskausajalla mutta minusta tuntuu oudolta että sen takia turpoisi 30 kiloa.
Itselläni nesteet tulee heti kehiin ja vatsa kasvaa, viimeksi käytin äitiyshousuja viikolta 6 lähtien. Kun lapsi loppuraskaudesta alkaa valumaan alaspäin ja vatsan muoto muuttuu niin housut ei pysy oikein jalassa vaikka olisin lihonnut.
En tiedä voisiko vaikka kilpirauhasella olla ässä hihassa?
Sokerit on ollut kunnossa, niitä olen halunnut seurata aktiivisesti silti.
4 lasta olen saanut ja jos joskus saan lisää niin varmaan sama jatkuu painon kanssa.
Tiedän mistä puhut, mutta koita olla stressaamatta. Olen aina palautunut ja lapset on terveitä.
Jotkut naiset myös nauttii uusista muhkeista muodoistaan ja itse pidän kun vatsa on suuri, sitä on ihana paijata!