Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären kaveri haluaa olla minun kaveri

Vierailija
06.01.2011 |

Sekava otsikko, heh. Eli 3 lk tyttäreni kaveri on 5- luokkalainen. Tämä tyttö on ikäistään paljon kypsempi (uskoisin??) koska on todella huomioonottava ja kohtelias, ystävällinen ja avulias. Ainakin kaikki muut tuon ikäiset tapaamani ovat vähän eri planeetalta mukaan lukien oma pari vuotta nuorempi tyttö.

Alusta asti tyttö (sanotaan vaikka Maijaksi) on aina heti meille tullessaan tullut sanomaan moi ja kysymään voiko olla avuksi. Meillä on paljon eläimiä joten hän haluaa auttaa niiden kanssa. Hän osaa omatoimisesti siivota eläinten häkkejä ja vie roskia ulos, kattaa pöytää, vie meidän koiraa lenkille ym. ym. Kysyy multa aina, että haluanko juotavaa ja sitten hakee sitä jne.

Kesällä hän oli meillä sinä aamuna kun oma tyttö lähti toisen perheen kanssa puuhamaahan. Maija halusi mukaan saattamaan meidän tyttöä ja kotimatkalla kysyi saako hän viettää päivän meillä. En nähnyt syytä kieltää ja niinpä Maija sitten vietti meillä koko päivän auttaen (meille tuli vieraita) ja seurustellen vieraiden kanssa. Tämä on toistunut myöhemminkin. Maija siis viettää aikaansa mieluummin minun kanssa kun tyttäreni kanssa. Huomaan kyllä, että tyttäreni on selkeästi liian lapsellinen Maijalle. Maijalla on muitakin kavereita joita näkee mutta saattaa silti haluta meille useasti viikossa.

Viimeksi eilen kävimme Maijan kanssa shoppailemassa kun oma tytär lähti uimahalliin. Jos Maija saa valita niin hän melkein aina valitsee minun seuran. Kun olemme yhdessä (tai kolmistaan) niin käymme paljon leffassa, pelaamme lautapelejä ym.

Minusta on silti kummallista, että kohta 12v tyttö viihtyy niin paljon seurassani. Hän todella oikeasti ja aidosti haluaa auttaa. Sivulliset ihmettelevät myös miksi meillä on naapurin tyttö vaikka oma tyttö ei ole kotona.

Asia ei mua mitenkään haittaa mutta tytärtäni haittaa. Hän on valtavan mustasukkainen ja raivoaa ja itkee sitä kuinka HÄNEN ystävä on vain minun kanssa ja kuinka hänen ystävä vain tykkää minusta. En oikein tiedä mitä sanoisin.

Lisäksi Maija kirjoittelee välillä lappuja joissa lukee, että X (minun nimi) on ihana, kiltti, kaunis, kiva ym. Tuohon ikään tietty taitaa kuulua sellainen jonkun "idolin" fanittaminen mutta...?

Kertokaas mitä mieltä olette ja miten tulisi toimia oman tyttären kanssa?? Sanon vielä, että kotiasiat Maijalla on suht ok. Ei ihan mutta paljon huonompaakin voisi olla.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi oppilas (poika), joka ihailee minua aivan estottomasti. Tunnen oloni välillä niin vaivautuneeksi, että yritän melkein "paeta" tämän kyseisen oppilaan läheisyydestä. Toivon ihastuksen menevän ohi ajan kanssa...

Vierailija
2/5 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävää, että oma tyttösi on mustasukkainen. Pyri tekemään hänen kanssaan myös kahdestaan asioita ja koeta saada hänet vakuuttumaan, kuinka ainutlaatuinen hän on, että hän on sinulle maailman rakkain. Sano ääneen, halaa tms.

Maijan kanssa on mielestäni ihan ok jatkaa yhdessäoloa. Miksi ei? Lapsi tarvitsee aikuista seuraa ja hän kokee sinut turvalliseksi aikuiseksi. 12v. on kuitenkin jo melkoisen fiksu, vaikka lapsi onkin ja ansaitsee arvostetuksi ja tietyssä mielessä myös kokemuksen siitä, että on "vertainen" esim. juuri voi auttaa eläinten hoidossa kuten aikuinen tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jostain syystä he eivät saa kotonaan tarpeeksi aikuisten huolenpitoa ja läsnäoloa

syitä voi olla:

- vauva kotona

- kiireiset uravanhemmat

- oikeat päihde- tai mielenterveysongelmat

- joku stressitilanne, vaikka ero

- henkinen poissaolo

jne.

Vierailija
4/5 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tosiaankaan viettäisi aikaa vieraan lapsen kanssa, jos omalleni tulisi siitä ikävä fiilis. Eri asia jos Maija olisi kummilapsesi.

Sen ymmärrän , jos vietätte aikaa kolmistaan mutta miksi jätät ajoittain oman lapsesi ulkopuolelle?

Vierailija
5/5 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jätä omaa lastani ulkopuolelle vaan hän itse haluaa esim. eilen halusi toisen kaverin kanssa uimahalliin ja sitten Maija ei halunnut lähteä heidän kanssa. En tietenkään suosi Maijaa mitenkään mutta kyllä tietenkin olen kiitollinen Maijan antamasta avusta eläinten kanssa. Oma tytär kun ei millään tekisi mitään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan