Älkää tunkeko maksukorttia kassatädille, jos edessäsi on sirukortinlukija.
Jos tänään on kerran yleinen valituspäivä, valitanpa minäkin sirukortinlukijoista. Keskimäärin reilusti yli puolet asiakkaista yrittää antaa maksukorttiaan minulle, vaikka sirukortinlukija on ihan näkyvillä kassapöydällä. Ei kai ole niin vaikeaa löytää? On se masiina isompikin kuin esim. kynä, jolla allekirjoitetaan tosite. Ei ole kuin sata kertaa päivässä kun jouduin toistelemaan "Niin, meillä on tuo sirukortinlukija tuossa..." Eikös nykyään nuo laitteet ole muutenkin jo ihan arkipäivää kaikille? Nytkö vuodenvaihteessa se meni niin että kaikilla piti olla jopa?
Kommentit (46)
Miksi sinä sitten teet tälläisestä asiasta alkujaankaan valitusketjua? Jos tämä asia ei ole sinulle hermojakiristävä niin miksi turhaan valittaa täälläkään? Mikä oli kirjoituksesi tarkoitus? -se toisinaan kassalla oleva.
Avauksessa jo luki että muutkin valittavat niin valitanpa minäkin (jotain sinnepäin, en muista sanamuotoa). Ja uskotko, tämä kassallaolo on pieni osa minunkin työpäivääni, yleensä teen ihan muuta joten kovin suuri ongelma se ei ole. Sinä vänkkäät koko ajan vastaan ja syötät sanoja suuhuni, tiedät jopa tarjoamani asiakaspalvelun laadun?! Toki minä itseäni puolustan, hyvänen aika.
Miksi mistään saa kirjoittaa palstalla jos se ei ole aloittajalle kovinkaan tärkeä asia? Onko täällä joku raja, että vain erityisen painavista asioista saa kirjoittaa? Kuka määrää millainen tarkoiutus kenenkään kirjoituksella on? Menetkö muihinkin avauksiin kyselemään kirjoittajien tarkoitusperiä?
Taisit nyt tuntea pienen omantunnonpistoksen avauksestani kun noin raivokkaasti tartuit asiaan, joka ei edes ollut minulle kovinkaan tärkeä. Toivottavasti muistat tämän tunteen ensi kerralla vastaavassa tilanteessa niin tulee toimittua mahdollisesti toisin.
ap
kassallaoloon kovinkaan täpöillä. Ikävä sanoa, että sinä todennäköisesti olet siinä virkuin osanottaja ;-) Minusta koko kassallaolo on tylsimpiä päivän hetkiä, ensin odotat ja jonotat ja sitten mätät kiireellä ostokset kassiin ennen kuin seuraavan ostokset tulevat päälle. Ei siinä aina muista, mitä on tekemässä... vanhasta tottumuksesta antaa kortin, vaikka tietääkin, että ko. liikkeessä on sirukortinlukija. LISÄKSI asioin aika usein s-ryhmän liikkeissä, joissa saatan maksaa myös s-ryhmän tililtä, ja sitä ei voi ainakaan minun kortillani tehdä maksupäätteeltä, vaan kortti on annettava edelleen myyjälle höylättäväksi. Joten siinä kun miettii lapsia, ostosten pakkaamista, päivän töitä ymsyms. saattaa ehkä hajamielisyyttään ojentaa kortin vanhaan malliin myyjälle. Suokaa anteeksi ;-)
kassaneiti keskittyy siihen hommaansa, mutta mä vahdin samalla kahta lasta ja yritän pakata nopeesti, ennenkun joku tunkee takaa ostoksineen päälle. Jos siinä joskus unohtaa, mitä piti tehdä, niin anteeksi vaan nyt niin miljuunasti!
Pyydä, ettei sun tarttis mennä siihen kassalle enää. Tai ainakaan vuoteen, sinä aikana ihmiset varmaan on jo tottunu kortinlukijaan ja toimivat oikein.
tyhmänä kun huomaat että palvelet siinä asiakasta naama norsunveellä.
Jos tästä ketjusta voi mitään päätellä olet se cittarin kärttyisin kassa jonka edessä on ilo hidastella.
Ap käy jo ihan hermona.
Sori vaan mutten ruukaa perääntyä nurkkaan häpeämään jos joku käy minua syyttelemään tai arvostelemaan. ap
Miksi sinä sitten teet tälläisestä asiasta alkujaankaan valitusketjua? Jos tämä asia ei ole sinulle hermojakiristävä niin miksi turhaan valittaa täälläkään? Mikä oli kirjoituksesi tarkoitus? -se toisinaan kassalla oleva.
Avauksessa jo luki että muutkin valittavat niin valitanpa minäkin (jotain sinnepäin, en muista sanamuotoa). Ja uskotko, tämä kassallaolo on pieni osa minunkin työpäivääni, yleensä teen ihan muuta joten kovin suuri ongelma se ei ole. Sinä vänkkäät koko ajan vastaan ja syötät sanoja suuhuni, tiedät jopa tarjoamani asiakaspalvelun laadun?! Toki minä itseäni puolustan, hyvänen aika.Miksi mistään saa kirjoittaa palstalla jos se ei ole aloittajalle kovinkaan tärkeä asia? Onko täällä joku raja, että vain erityisen painavista asioista saa kirjoittaa? Kuka määrää millainen tarkoiutus kenenkään kirjoituksella on? Menetkö muihinkin avauksiin kyselemään kirjoittajien tarkoitusperiä?
Taisit nyt tuntea pienen omantunnonpistoksen avauksestani kun noin raivokkaasti tartuit asiaan, joka ei edes ollut minulle kovinkaan tärkeä. Toivottavasti muistat tämän tunteen ensi kerralla vastaavassa tilanteessa niin tulee toimittua mahdollisesti toisin.
ap
Tämä korttiasia kun ei ole minulle millään lailla vaikea. Ei harmittava eikä ilahduttava. Taitaa ne pistokset olla ihan jossain muualla. :)
Hyvää loppiaista sinulle, ap.
tarkoita, etteikö sitä korttia SAISI myyjälle ojentaa. Epähuomiossa monen tulee tehtyä niin, vaikka olisi tottunutkin sirulukijan käyttäjä.
tarkoita, ja ilman muuta myyjä avustaa asiakasta jos tähän on tarvetta. Mutta pääsääntöisesti myyjä ei koske korttiin, ja ennen kaikkea kortin haltija ei koskaan anna korttia myyjälle.
minkäs se kassaneiti sille mahtaa, jos asiakas kuitenkin sen kortin ojentaa? Silloinhan kortin haltija antaa kortin myyjälle. Mulle on monta kertaa käynyt niin, että asiakkaan ojentaessa etukorttia ja maksukorttia, luulen hänen ojentavan vain etukorttia jonka otan vastaan, ja maksukortti putoaakin pöydälle/maahan. Kun luulin asiakkaan siitä maksukortista pitävän kiinni kun kerran niitä korttejaan silleen harotti. Joten on ihan luontevaa, että jos asiakas sinun väitteestäsi huolimatta sirukortin mulle ojentaa, niin otan sen kyllä vastaan ja joko ojennan asiakkaalle takaisin tai sit laitan suoraan koneeseen.
Sitä paitsi, monessa kaupassa (harvemmin ruokakaupassa) ja esim. baarissa on sellainen siirreltävä se masiina, ja se on siellä myyjällä kassan takana jemmassa. Korttini ojennettuani myyjä laittaa sen koneeseen ja vasta sit ojentaa koneen mulle. Tässäkään ei oikein toimi tuo sinun väitteesi toimi, että asiakas ei koskaan anna korttia myyjälle.
ymmärsin ihan hyvin, mistä ap puhuu. Totta kai täällä voi puhua asioista, joihin toivoo muutosta, mutta jotka nyt eivät oikeasti riko päivää tai saa naamaa norsunveelle.
En siis usko, että ap kiukuttelee asiakkaille, vaikka toivookin meidän olevan hiukan tarkempia.
-se yksi hajamielinen-
ymmärsin ihan hyvin, mistä ap puhuu. Totta kai täällä voi puhua asioista, joihin toivoo muutosta, mutta jotka nyt eivät oikeasti riko päivää tai saa naamaa norsunveelle. En siis usko, että ap kiukuttelee asiakkaille, vaikka toivookin meidän olevan hiukan tarkempia. -se yksi hajamielinen-
ollut tarkoitus teillekään kiukutella, olihan koko avaus pilke silmäkulmassa kirjoitettu kuitenkin. Tylsiin vastauksiin jouduin minäkin vastaamaan tylsästi. Kiitos sinulle ymmärryksestä. ap
Minulla vaihtui juuri vanha pankkikortti sirulliseen malliin ja myönnän että muutaman kerran olen kassalle kortin antanut - vanhasta tottumuksesta - menee hetki ennenkuin uuteen tottuu!
Ymmärrystä peliin.
on suhteuttaa nämä toisiinsa:
pääsääntöisesti myyjä ei koske korttiin, ja ennen kaikkea kortin haltija ei koskaan anna korttia myyjälle.
minkäs se kassaneiti sille mahtaa, jos asiakas kuitenkin sen kortin ojentaa?
kun on käynyt vaikka pari viikkoa peräkkäin sellaisissa kaupoissa, saattaa ihan vahingossa ojentaa korttinsa kassalle, vaikka kortinlukija tosiaan olisi vieressä.
Sitä paitsi, monessa kaupassa (harvemmin ruokakaupassa) ja esim. baarissa on sellainen siirreltävä se masiina, ja se on siellä myyjällä kassan takana jemmassa. Korttini ojennettuani myyjä laittaa sen koneeseen ja vasta sit ojentaa koneen mulle. Tässäkään ei oikein toimi tuo sinun väitteesi toimi, että asiakas ei koskaan anna korttia myyjälle.
myyjä toimii väärin. Asiakas itse asettaa kortin lukijaan eikä anna sitä myyjälle. Myyjän tulee pitää maksupääte joko kiinteästi niin esillä että sitä voi käyttää, tai ymmärtää kortin vilautuksen jälkeen sijoittaa maksupääte siten että asiakas voi korttinsa kanssa operoida.
ja itse koet kirjoittaneesi pilke silmäkulmassa?
ehkä se cittarin kassakin luulee olevansa kohtelias ja asiakaspalveluhenkinen
ja itse koet kirjoittaneesi pilke silmäkulmassa? ehkä se cittarin kassakin luulee olevansa kohtelias ja asiakaspalveluhenkinen
rauhaa, siskot...
-se hajamielinen-
ja itse koet kirjoittaneesi pilke silmäkulmassa? ehkä se cittarin kassakin luulee olevansa kohtelias ja asiakaspalveluhenkinen
puhuin yleisestä valituspäivästä ja sen johdosta päätin itsekin valittaa. ap
Elämän tosiasia.
Jonain päivänä sirukorttien tilalle tulee joku muu systeemi ja silloin sä ap valitat täällä siitä että miksi ihmiset tyrkyttää sitä sirukorttia eikä tajua että meillä on jo viikon ollu käytössä tää uusi hienompi systeemi.
Asiakkaat käyvät harvemmin kaupan kassalla kuin myyjä joten heiltä kestää kauemmin muuttaa omat piintyneet tapansa kuin sulta.
Kun mun pankkikortti vaihtui mä tyrkytin pitkään kassalle kuin kassalle S-etukorttia sen uuden pankkikortin sijasta koska olin niin tottunut siihen, että pankkikortti on vihreä ja S-etukortti oli vihreä.
että erehdyksiä ja unohduksia EI SAA tehdä. Se on kiellettyä. kassahenkilöt eivät myöskään koskaan itse erehdy, yrittäkäämme siis olla enemmän heidän kaltaisiaan.
kassahenkilöt eivät myöskään koskaan itse erehdy, yrittäkäämme siis olla enemmän heidän kaltaisiaan.
tarkoita, ja ilman muuta myyjä avustaa asiakasta jos tähän on tarvetta. Mutta pääsääntöisesti myyjä ei koske korttiin, ja ennen kaikkea kortin haltija ei koskaan anna korttia myyjälle.