Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älkää tunkeko maksukorttia kassatädille, jos edessäsi on sirukortinlukija.

Vierailija
06.01.2011 |

Jos tänään on kerran yleinen valituspäivä, valitanpa minäkin sirukortinlukijoista. Keskimäärin reilusti yli puolet asiakkaista yrittää antaa maksukorttiaan minulle, vaikka sirukortinlukija on ihan näkyvillä kassapöydällä. Ei kai ole niin vaikeaa löytää? On se masiina isompikin kuin esim. kynä, jolla allekirjoitetaan tosite. Ei ole kuin sata kertaa päivässä kun jouduin toistelemaan "Niin, meillä on tuo sirukortinlukija tuossa..." Eikös nykyään nuo laitteet ole muutenkin jo ihan arkipäivää kaikille? Nytkö vuodenvaihteessa se meni niin että kaikilla piti olla jopa?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..enkä kyllä kertaakaan jaksanut asiakkaalle ärähtää siitä ettei itse hoksanut sinne korttiaan tunkea. Kyllä kassalla pitää olla sen verran ammattitaitoa että osaa auttaa asiakkaan kortin lukijaan. Toiset jopa odottavat sitä. Työnantajasi kuitenkin maksaa sinulle siitä että olet asiakaspalvelussa.

Kyllä vuosikymmenet korttinsa höyläyttänyt asiakas oppii itse tunkemaan korttinsa laitteisiin kun aikaa kuluu, mutta miksi tehdä tästäkin ongelmaa.

nm. itsekin kassalla toisinaan

Vierailija
2/46 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..enkä kyllä kertaakaan jaksanut asiakkaalle ärähtää siitä ettei itse hoksanut sinne korttiaan tunkea. Kyllä kassalla pitää olla sen verran ammattitaitoa että osaa auttaa asiakkaan kortin lukijaan. Toiset jopa odottavat sitä. Työnantajasi kuitenkin maksaa sinulle siitä että olet asiakaspalvelussa. Kyllä vuosikymmenet korttinsa höyläyttänyt asiakas oppii itse tunkemaan korttinsa laitteisiin kun aikaa kuluu, mutta miksi tehdä tästäkin ongelmaa. nm. itsekin kassalla toisinaan

Just joo, taas on koko ammattitaito hukassa kun yhdestä ainoasta asiasta työssään valittaa... ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kans kassaneiti, eikä mua haittaa, jos asiakas epähuomiossa mulle korttejaan ojentaa. Ystävällisesti sanon, että tuo meneekin tuonne koneeseen, tai sit laitan sen sinne ja pyydän näppäilemään tunnusluvun.

Vierailija
4/46 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä landella tietyissä kaupoissa lukijat on olleet jo varmaan vuoden, ainakin viime keväästä. Niihin on jo oppinut, mutta sitten on saman ketjun myymälöitä, joissa lukijoita ei ole ollut ennenkuin nyt vasta tupsahti.. eli sitä on ikäänkuin oppinut olemaan tietyn kassapöydän kohdalla tietyllä tavalla kortit käpälissä ja kyllä se valitettavasti monella jonkun aikaa kestää, ennenkuin tajuaa, että käytäntö on muuttunut.. myös näissä viimeisissä myymälöissä. Sori sori sori.

Olet väärällä alalla, jos et jaksa odottaa muutosten perillemenoa asiakaskunnassa.

Vierailija
5/46 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kassat EMME SAA KOSKEA enää asiakkaan sirumaksukorttiin, vaan asiakkaan PITÄÄ nimenomaan laittaa se itse lukijaan!

Ja tämänkinhän voi ystävällisesti neuvoa!

Vierailija
6/46 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanko ottaa ostokset ilmaiseksi?

Vierailija
7/46 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanko ottaa ostokset ilmaiseksi?

Totta kai. Näinhän se menee.

Vierailija
8/46 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassallaoloon kovinkaan täpöillä. Ikävä sanoa, että sinä todennäköisesti olet siinä virkuin osanottaja ;-)

Minusta koko kassallaolo on tylsimpiä päivän hetkiä, ensin odotat ja jonotat ja sitten mätät kiireellä ostokset kassiin ennen kuin seuraavan ostokset tulevat päälle.

Ei siinä aina muista, mitä on tekemässä... vanhasta tottumuksesta antaa kortin, vaikka tietääkin, että ko. liikkeessä on sirukortinlukija.

LISÄKSI asioin aika usein s-ryhmän liikkeissä, joissa saatan maksaa myös s-ryhmän tililtä, ja sitä ei voi ainakaan minun kortillani tehdä maksupäätteeltä, vaan kortti on annettava edelleen myyjälle höylättäväksi.

Joten siinä kun miettii lapsia, ostosten pakkaamista, päivän töitä ymsyms. saattaa ehkä hajamielisyyttään ojentaa kortin vanhaan malliin myyjälle.

Suokaa anteeksi ;-)

Vierailija
9/46 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä landella tietyissä kaupoissa lukijat on olleet jo varmaan vuoden, ainakin viime keväästä. Niihin on jo oppinut, mutta sitten on saman ketjun myymälöitä, joissa lukijoita ei ole ollut ennenkuin nyt vasta tupsahti.. eli sitä on ikäänkuin oppinut olemaan tietyn kassapöydän kohdalla tietyllä tavalla kortit käpälissä ja kyllä se valitettavasti monella jonkun aikaa kestää, ennenkuin tajuaa, että käytäntö on muuttunut.. myös näissä viimeisissä myymälöissä. Sori sori sori. Olet väärällä alalla, jos et jaksa odottaa muutosten perillemenoa asiakaskunnassa.

ap

Vierailija
10/46 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kassat EMME SAA KOSKEA enää asiakkaan sirumaksukorttiin, vaan asiakkaan PITÄÄ nimenomaan laittaa se itse lukijaan! Ja tämänkinhän voi ystävällisesti neuvoa!

Juuri oli Hesarissa ohjeet kortinlukijan käytöstä, ja siinä kehotettiin esim. näkövammaisia, vanhuksia, toimintarajoitteisia pyytämään myyjältä tuota apua.

Vierailija
11/46 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

landella puuttuu useasta kaupasta. Joten ei ole arkipäivää mulle, enkä välttämättä huomaa sellaisen läsnäoloa, kun voi varmasti kahden käden sormilla laskea ne kerrat, kun olen moista laitetta käyttänyt.

Ja veikkaanpa, että moni vanhempi ihminen odottaa että kassa tekee sen heidän puolestaan, jos moinen ihme kaupunkireissulla vastaan tulee. Paitsi että useimmat näistä vanhuksista täällä käyttävät vielä käteistä, ja vaativat otot ja panot pankissa pankkikirjalle vieläkin... Onneksi joku asiakaspalvelija vielä heitäkin jaksaa palvella.

Vierailija
12/46 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikassa eri tavalla. Se, että itse käytät samaa kassakonetta tuhansia? kertoja päivässä ei tarkoita, että muilla olis yhtä paljon kokemusta aiheesta. Ja eikö se kassa ole asiakaspalvelija?

Vierailija
13/46 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en todellakaan ymmärrä miksi ei työnantajan ajalla voi harrastaa asiakaspalvelua. Työnantajasi maksaa sinulle siitä että asiakas on tyytyväinen ja saa palvelua. Kassa on viimeinen kädenpuristus liikkeen ja asiakkaan välillä, oli sitten kyse päivittäistavarakaupasta tai bensiksestä tai erikoisliikkeestä. Jos kassa on hapan ja vähäeleinen, vedän siitä omat johtopäätökseni.

Minusta asiakaspalveluun kuuluu maksuvälineen vastaanottaminen. Ystävällisesti laitan kortin asiakkaan edessä kortinlukijaan ja pyydän häntä hoitamaan tilanteen itse eteenpäin tilanteen vaatimalla tavalla.

Se toisinaan kassallakin työskentelevä.

Vierailija
14/46 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole sellaista sääntöä, että sirukorttiin ei myyjä saisi koskea. Mistä toi yksi sellaista repi?

Joskus kun siru ei toimi, voi kortin höylätä magneettiraidalta kunhan asiakkaalla on henkkarit. Itsekös se asiakas sen sit höylää jos ei myyjä saa koskea? Ja tuossa tilanteessahan pitää tarkistaa nimmari kortin takaa sekä nimi etupuolelta. Eikö edelleenkään saa koskea?

Vierailija
15/46 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en todellakaan ymmärrä miksi ei työnantajan ajalla voi harrastaa asiakaspalvelua. Työnantajasi maksaa sinulle siitä että asiakas on tyytyväinen ja saa palvelua. Kassa on viimeinen kädenpuristus liikkeen ja asiakkaan välillä, oli sitten kyse päivittäistavarakaupasta tai bensiksestä tai erikoisliikkeestä. Jos kassa on hapan ja vähäeleinen, vedän siitä omat johtopäätökseni. Minusta asiakaspalveluun kuuluu maksuvälineen vastaanottaminen. Ystävällisesti laitan kortin asiakkaan edessä kortinlukijaan ja pyydän häntä hoitamaan tilanteen itse eteenpäin tilanteen vaatimalla tavalla. Se toisinaan kassallakin työskentelevä.

Missään en ole sanonut valittavani ASIAKKAALLE päin naamaa korttiensa tunkemisesta, kunhan avauksessani valittelin että joduin sata kertaa päivässä toistamaan tuota "Maksupääte on tuossa, ole hyvä" -litaniaa. Jokaiselle kuitenkin ystävällisesti ja ammattitaidolla (jos nyt tuollaiseen lauseseen jotain ammattitaitoa tarvii, huh huh). Vanhukset saavat jopa kehut päälle hymyn kera kun osaavat laitteen käytön esimerkillisesti! ap

Vierailija
16/46 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö vuodenvaihteessa se meni niin että kaikilla piti olla jopa?

mutta ei ole.

Sirukorttia ei koskaan anneta myyjälle, vaan se syötetään aina itse lukijaan. Tämän tarkoituksena on vähentää korttikopiointia.

Vierailija
17/46 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö vuodenvaihteessa se meni niin että kaikilla piti olla jopa?

mutta ei ole.

Sirukorttia ei koskaan anneta myyjälle, vaan se syötetään aina itse lukijaan. Tämän tarkoituksena on vähentää korttikopiointia.

tarkoita, etteikö sitä korttia SAISI myyjälle ojentaa. Epähuomiossa monen tulee tehtyä niin, vaikka olisi tottunutkin sirulukijan käyttäjä.

Vierailija
18/46 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on osassa liikkeistä vielä vanha käytäntö ja ihan varmasti tulee välillä ojennettua kortti myyjälle, kun ne vaihtuvat kortinlukijoihin.

Vierailija
19/46 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä sitten teet tälläisestä asiasta alkujaankaan valitusketjua? Jos tämä asia ei ole sinulle hermojakiristävä niin miksi turhaan valittaa täälläkään? Mikä oli kirjoituksesi tarkoitus?

-se toisinaan kassalla oleva.

Vierailija
20/46 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkään kaikissa kaupoissa....Kyllä me asiakkaat pikkuhiljaa opimme, koita kestää.