Lapsi vain tulevaisuuden turvaksi?
Minä 35 v. ja mieheni 42 v. Alkaa siis olla käsillä viimeiset hetket hankkia lapsi.
Tähän asti emme ole lasta halunneet, mutta kannattaisiko tehdä se lapsi tulevaisuuden turvaksi, että olisi edes joku joka hoitaisi asioitamme vanhuksina ollessamme?
Haluaisin jatkaa omahyväistä elämääni harrastusten, lemmikkieläinten ja urani parissa, enkä tiedä miten saisin kaikki hoidettua lapsen kanssa. Kuitenkin olen miettinyt että se lapsi kuuluu tehdä ennenkuin 40 on mittarissa.
Onko muita, joilla on samanlaisia ajatuksia?
Kommentit (4)
Ap:llä on selvästi hyvä itsetuntemus ja riittävästi rehellisyyttä sanoa että pitää elämästään just sellaisena kuin se on, eikä erityisesti halua lasta. Tuossa on jo eväitä onnelliseen elämään ilman lapsiakin.
Joku kyllä huolehtii ap:n asioista kun hän on iäkäs, siitä ei ole huolta. Ei voi tietää, vaikka ap:n lapsi muuttaisi aikuistuttuaan ulkomaille tai ei muuten vaan pystyisi auttamaan heitä. Joten apua pitää palkata joka tapauksessa.
Minun mielestäni elämä on tässä ja nyt, ja jos siihen ei kaipaa muutosta niin miksi väkisin lähteä niin mullistavaan asiaan kuin lapsentekoon?
älkää tehkö tuon syyn takia, ei ole mitään takeita, että se lapsi teistä ja teidän asioista edes huolehtisi.
Anna kun arvaan: et yhtään. Enemmän apua saatte, kun ostatte hoitoa rahalla. Lapsettomana pariskuntana teille on varmaan kertynyt hyvät säästöt ja sijoitukset?
Mitä jos mieluummin keräisit rahaa talteen ja palkkaisit sen tulevaisuuden turvan? Lapsen kasvatuksessa on kova työ ja jos sinua ei oikeasti kiinnosta se lapsi niin sitä lasta ei myöskaaän oikeasti kiinnosta hoitaa sinuan asioitasi kun olet vanha.