Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä pysy raha-asiat hanskassa jos vain 1 tili?

Vierailija
05.01.2011 |

Olen tarkka rahoista ja siksi 4 pankkitiliä.

Yksi on säästötili, yksi lainaa ja laskuja varten ja käyttötilit mulla ja miehellä omat. Olen laskenut koko vuoden kiinteät maksut ja jakanut summan kuukausille tasan. Palkkapäivänä mun ja miehen tililtä menee automaattisesti joka kk kiinteä summa laskutilille, josta lainat ja laskut pyörii suoraveloituksena. Ei siis tule eteen kuukausia, jolloin on paljon maksettavana, vaan menot on kiinteät. Säästöönkin menee automaattisesti tiety summa ja se mitä käyttötilillä jää voi käyttää huoletta elämiseen. Muuten tarvis muistaa että viikonpäästä tulee se iso vakuutusmaksu tai tontin vuokra. Tai tulis tuhlattua ehkä enemmän jos vähälaskuinen kk.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain yksi yhteinen tili sen jälkeen, kun yhteen muutettiin 15 vuotta sitten. Hyvin on toiminut aina, erilaisissa taloudellisissa tilanteissa. Riittää että tilin saldon tietää sinne päin, eli siis tyyliin onko jäljellä satanen vai tonni.

Laskuja maksellaan sitä mukaa kun niitä tulee, ei nyt heti mutta ehkä kerran viikossa tai kahdessa. Ostoksia kumpikin tekee sen ihmeemmin toiselta kyselemättä. Ihan äärettömän harvoin on käynyt niin, että rahat eivät olekaan riittäneet, mutta en edes muista koska viimeksi.

Emme taida olla mitään tuhlareita, vaikka mielestäni kyllä käytämme rahaa vähän vaikka mihin.

Vierailija
22/24 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan toimii automaattisesti. Mutta siinä on taitoa ja vaivaa nähty, että se on saatu luotua. Sille systeemin luomiselle voi nostaa hattua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan, ehkä tuo perunkirjoitus on murheista pienempiä siinä vaiheessa kun aika jättää, mutta toki se tuottaa ylimääräistä vaivaa pesän osakkeille kun on tiliä vaikka muille jakaa.

Itse olen ollut joskus pankissa töissä ja ihmettelin jo silloin, kun toisilla saattoi olla jopa kymmenen tiliä käytössä. Jotenkin sekavaa, luulis että siinä menis jo itsekin sekaisin mitä laskuja maksetaan miltäkin tililtä.

Itselläni on yksi tili ja sillä pärjään aivan loistavasti. Siirrän miehen tilille kerran kuussa rahaa, miehen käyttötililtä menee sitten lainanlyhennykset.

Mulla on tällä hetkellä useita tuhansia käyttötilillä. Tämä on tosin poikkeustilanne, yleensä sinne ei niin paljon ehdi kertymään kun rahoja jo käytetään johonkin. Lisäksi on rahastoja ja osakkeita. Nämä ovat tavallaan mun säästötilejä eli sinne siirrän ylimääräistä ja nostan sitten käyttötilille jos tulee rahantarvetta.

Mun mielestä riittäis jos olis käyttötili ja sen lisäksi vois olla vaikka joku säästötili. Mutta tuota en enää ymmärrä, että on neljä (!!!) tiliä.

Vierailija
24/24 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tarkka rahan kanssa ja silti aina on piisannut yksi tili. Säästöt ovat ainakin vielä tällä hetkellä käteistä, niille voisi toki jonkun säästötilin avata, jos joskus jaksaa. Ensin pakolliset kulut pois, joku summa säästöön ja loput ovat käyttörahaa. Yksinkertaista ja hyvin ne rahat ovat riittäneet ilman helvetillistä neljän(!!!) tilin rumbaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi