Lastenvaatekirppikset Helsingissä, missä?
Olisi taas aika viedä kasa lastenvaatteita kirpparille. Ajattelin ensin viedä tohon tavalliselle lähikirppikselle, mutta sitten keksin, että voisin kokeilla lastenkirppistä..
Eli missä Helsingissä on sellaisia? Tiedän Vantaalta sen yhden, mutta se on tosi kaukana.
Kommentit (44)
Mä oon kuullut että Konalaan tulee. Siis se budjukka tai joku.
HEI kaikki !
Avaamme Vantaalle Kaivokselan vanhalle ostarille lastentarvikekirpputori JANEn pe 18.3.11. Tarkoituksena on tehdä kodikas ostospaikka, jossa viihtyy niin aikuiset kuin lapsetkin
Myyntipaikkoja tulee olemaan n.60kpl ja erillinen tila isommille tuotteille kuten vaunuille, kaukaloille, sittereille, urheiluvälineille.... yms.
Myös pientä purtavaa pikkunälkään ja tietenkin kahvia on ostettavissa.
Pian löydät Janen Facebookista " Lastentarvikekirpputori Jane" , josta voit seurailla avajaistarjouksia ja näet tarkat aukioloaikamme !
Googleta niin löydät. Pikku-Huopalahdessakin kai toinen, mutta ei ilmeisesti niin hyvä.
Itse myin Vekarakirppiksellä viime syksynä 2 viikkoa ja tienasin yli 400,- käteen. Tosi hyvin kävi kauppa. Muutenkin siisti ja kiva paikka, teen aina löytöjä pojalle. :)
mutta se näyttää lopettavan nyt tammikuussa, ja sekin on tosi kaukana.
Ja oon kuullu siitä Pikku-Huopalahdesta, tais olla joku Tamine. Mutta ei oo itsepalvelukirppis, ei oo edes nettisivuja. Kaveri sano, että se on ihan täynnä rojua ja pieni.
Vekarakirppiskin on kaukana, mutta näyttää kivalta.
Ei taida olla täällä lännessä mitään, paitsi tavallisia kirppareita. Kun ei oo mitään järkeä raahautua toiselle puolelle kaupunkia siistimään pöytiä. Enkä edes ehdi töiden jälkeen, ku menevät niin aikaisin kiinni.
Vekarakirppiskin on kaukana, mutta näyttää kivalta.
Keskustasta pääsee esim. ratikalla numero 6 melko lähelle ja 700-sarjan seutubusseilla (esim. 734, 741) melkein ovelle. Poikittaisliikenne sitten on sitä mitä on, mutta keskustasta tosiaan pääsee yllättävän näppärästi.
Arabian kauppakeskuksen lähellä on Pieni ihminen -lastenvaateliike, joka ei ole kirppari, mutta ostavat myyntiin "parempaa" tavaraa. Esim. äitiyspakkauksen vaatteet eivät kelpaa heille.
Sitten löysin Kruunukirpun, mutta se on secondhand, eikä ota nyt uusia vaatteita vastaan.
Eli tässä listaa.
Helsingin lastenvaatekirppikset
- Vekarakirppis (Kumpula)
- Tamine (Pikku-Huopalahti)secondhand
- Kruunukirppu (Krununhaka)secondhand
Siis eikö oikeesti oo lisää? Eli ainoa vaihtoehto on toi vekarakirppis siis.
Helsingin lastenvaatekirppikset
Vekarakirppis (Kumpula)
Tamine (Pikku-Huopalahti)secondhand
Kruunukirppu (Krununhaka)secondhand
Pieni Ihminen (Arabianranta) secondhand
vie myyntiin. Oon pari kertaa siellä käynyt ja kamaa niin jumalattomasti, ettei ovesta kunnolla mahdu sisään. Sieltä ei löydä mitään ostettavaa sen tavarapaljouden seasta..
mutta kahden lapsen ja yksien vaunujen, sekä kirppiskaman kanssa ensin täältä keskustaan ja sitten sinne Kumpulaan matka, tuntuu mulle toivottomalta. =)
Menis varmaan neljä tuntia tohon reissuun. Eikä taida Vantaan länsipuolellakaan mitään olla? Se Villa Lyhty taitaa olla siellä itävantaalla.
Miksi noi kaikki menee jo viideltä kiinni? Jos on normaaliaikaan töissäkäyvä, niin ei voi millään ehtiä niihin. Vai käykö vaan kotiäidit noissa..
Asun siinä yläpuolella ja olen kerran käynyt ja toista kertaa en mene. Paikka on turvoksissa kamaa eikä sieltä löydä mitään. Myynnissä myös niin huonokuntoista ja vanhaa tavaraa, ettet saa omiasi, vaikka hyväkuntoisia, siellä mitenkään esille.
Haluaisin oman pöydän. Miten se siellä Pikku-Huopalahdessa sitten toimii? Eli vie kamat ja saa rahat, vai onko se joku provikkajuttu? Jos vaan veisin kaikki sinne.
Se on kylläkin lähinnä mua, että joskus vois mennä katsomaan, mutta ei näköjään vaunujen kanssa ole asiaa.
Haluaisin oman pöydän. Miten se siellä Pikku-Huopalahdessa sitten toimii? Eli vie kamat ja saa rahat, vai onko se joku provikkajuttu? Jos vaan veisin kaikki sinne. Se on kylläkin lähinnä mua, että joskus vois mennä katsomaan, mutta ei näköjään vaunujen kanssa ole asiaa.
ja saat puolet hinnoista itsellesi. Omistaja hinnoittelee tavarat. Jos eivät mene kaupaksi 3kk sisällä tavarat laitetaan keräykseen johonkin venäjälle.
hyvin kaupaksi lastenvaatteet?
Mulla on ollut joskus pöytä viikon mutta jotenkin tuntuu, että pääsis helpommalla jos olisi itse yhden päivän myymässä. Ei tarttis kaikkea hinnoitella etukäteen...
jos ei mee kaupaksi, niin lähtee mun omistamat vaatteet jonnekin Venäjälle? =)Vai saanko ne sit takasin, jos haluan. Vai siis ostaako se ne multa, niinku divarimeininkiä?
No en ehkä sinne vie. Pitää vähän miettiä. Huutiksessa oon myynyt paljon, mutta se on tosi vaivalloista, enkä enää jaksa sitä. Varsinkin se postitus ja valokuvaus.
jos ei mee kaupaksi, niin lähtee mun omistamat vaatteet jonnekin Venäjälle? =)Vai saanko ne sit takasin, jos haluan. Vai siis ostaako se ne multa, niinku divarimeininkiä? No en ehkä sinne vie. Pitää vähän miettiä. Huutiksessa oon myynyt paljon, mutta se on tosi vaivalloista, enkä enää jaksa sitä. Varsinkin se postitus ja valokuvaus.
Musta se on vaan kätevää kun voi vaan viedä eikä tarvitse mitään "järjestelyjä" tehdä. Enkä mä mitään ota koskaan takaisin enkä kysele mikä on mennyt kaupaksi mikä ei.
sieltä Tamineesta voit ikinä omasi löytää? En siis usko, että voit saada omiasi takaisin koskaan.
sieltä Tamineesta voit ikinä omasi löytää? En siis usko, että voit saada omiasi takaisin koskaan.
että numero on hintalapussa, mutta miten sieltä kaaoksesta voit ikinä omasi löytää? Sitä tarkoitin..
Kävin viikonloppuna Villa Lyhdyssä, Naperotorilla ja Vekarakirppiksellä vähän katselemassa.
Villa Lyhdyssä oli aika paljon asiakkaita ja melkein kaikki pöydät oli täynnä. Löysin joitain kesäjuttuja, itse asiassa juuri niitä, joita olin hakemassakin. Oli ihan edullista. Paikka vain ei ole kovin viihtyisä. Pöydät oli sotkussa, ja järjestys sekava.
Naperotorilla ei ollut kuin naisomistaja ja hänen lapsensa. Ihan siistiä oli, ja omistaja järjesti hyllyjä. Pisti silmään uuden tavaran myynti pöydissä, jotain made in china-krääsää. En löytänyt mitään. Oli tosi huonokuntoista tavaraa, rikkinäisiä leluja yms. myynnissä. Mutta silti oli melkein kaikki pöydät varattuja. Ei tosiaan näkynyt yhtään asiakasta vaikka oli lauantai..
Vekarakirppiksellä oli asiakkaita, ja sielläkin pöydät aika täynnä. Oli paljon pikkuvauvojen vaatteita, mutta ei melkein yhtään leluja tai isompien vaatteita myynnissä. Ja sielläkin pöydät mullin mallin. En löytänyt kuin yhdet sandaalit etelänmatkalle..
Ehkä paras oli Villa Lyhty, koska siellä oli laajin valikoima. Naperotorille en enää taida mennä, kun ei näyttänyt mitään olevan ja on aika syrjässäkin.
Toi Budjukka olisi kyllä niin tarpeellinen. Toivotaan että saavat ne tilansa. Täytyykin alkaa aktiiviksi tohon blogiin.
Varaan kyllä ajan tuolta vekarasta, koska kaapti pullollaan vaatteita. Ja näin joulun jälkeen kaikki ylimääräinen raha kelpaa.
Tuntuu aika kalliilta toi vuokra, mutta toisaalta yksi päivä maksaa melkein saman jossain Valtterissa.