Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylittääkö rakkaus kaikki esteet? Tilanne tuntuu mahdottomalta

Vierailija
05.01.2011 |

Ex miehelläni on ongelma, joka tulee esiin vahvasti humalassa. Alkon kanssa hänellä ei ole ongelmaa. Humalassa hän muuttuu hyvin agresiiviseksi ja uhkaavaksi käytöksellään ja tekee julmaa henkistä väkivaltaa.

On kuin eri ihminen kun saa päänsä tas selvitettyä humalasta. Minun oli kuitenkin erottava,koska tilanne alkoi menemään pahempaan päin. Joi joka viikonloppu kavereiden kanssa. Vlillä henkinen väkivalta kylläkin toistui selvinpäinkin, mutta vain tietyissä tilanteissa, joissa mieheni ei selvästi osannut toimia toisin. Ero oli vaikeaa, koska muuten hän on hyvä ihminen,paitsi humalassa. Käytös mallin hän on oppinut omalta isältään, joka taas omalta isältään jne. Eli perhetaustoissa näkyy selvää henkistä ja fyysistä perheväkivaltaa. Ehdotin ennen eroa että menisimme yhdessä hakemaan miehelle apua, hän ei suostunut,syytti vain minua. Nyt erosta on kulunut 4kk ja hän on alkanut katumaan. Kertoo kuinka katuu että päästi näin hyvän ja kauniin naisen menemään,että olin hänelle täydellinen, muttei aikaisemmin tajunnut mistään mitään. on ollut pelle. En kuitenkaan ole ihan varma onko siis varsinaista ongelmansa tajunnut. Tuon kuuleminen tekee tästä kaikesta taas vaikeampaa. Itse kaipaan miestäni ja rakastan häntä edelleen. Mietin usein että KUNPA hän olisi hakeutunutu avun piiriin, voisimme olla perhe. Miksi hän ei tehnyt niin? Minä erosin pakosta,rakkaus ei aina riitä, kuten sanotaan ja se on täysin totta.se ei aina riitä.

Kaikki tuntuu kovin vaikealle,asumme monen sadan kilometrin päässä toisistamme ja jos mies päättäisikin mennä hoitoon,mitäs sitten? mistä tiedän että hän alkaa parantua kun emme voi pitkiä aikoja olla yhdessä, jolloin käytöksen näkisi? Miten yhteinen terapia onnistuisi. Ja itse en halua kaupunkia vaihtaa ja mies on ennen puhunut että hän ei kotikaupungistaan muuttaisi. tuntuu että on liikaa esteitä rakkauden tiellä, hankalat terapia kuviot,miten ratkaista asuinkaupunki asia jne...huoh.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pelkkä rakkaus aina riitä. Tai jos riittäisi, niin se riittäisi ehkä parantamaan ex-miehesikin. Minun mielestä sinun olisi parasta jatkaa matkaa, sillä nämä alkoholi- ja väkivaltajutut tuppaavat menemään vain huonompaan suuntaan ja uusivat jossain vaiheessa joka tapaukessa. Ensi kerralla et välttämättä enää jaksa tai selviydy. Anteeksi tyly teksti, sanon vain mitä mieltä itse olen.

Vierailija
2/14 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala harkita uusia seurustelukuvioita vasta vuoden päästä, kun mies on ollut kuivilla YKSIN eli että tarve nousee hänestä itsestään itsensä vuoksi.

Ymmärrettävää mistä tuollaiset käytöksen ja juomisen kierteet syntyvät ja että hän ei ole kaikkeen "syyllinen" tai vain yksinkertaisesti "paha". Silti hän on sillä tavalla psyykehäiriöinen ja alkoholisti, että sinun on pysyttävä erossa nyt kauan.

Huomaat miten erilaista on seurustella tervejärkisen ihmisen kanssa jonain päivänä. Tai ehkä huomaat. Hakeudut oman luonteesi mukaisesti luultavasti samankaltaiseen suhteeseen yhä uudelleen parantamaan rakkaudella ja uhraamaan itsesi.

Kokemuksen Ääni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies hakee nyt todella apua itselleen yksin ollessaan,niin sitten voidaan katsoa. Mies on usein pyytänyt meitä lapsen kanssa luokseen käymään ja on tulossa myös meille kotiin viikonlopuksi katsomaan lasta(pitkä välimatka). Nämä tapaamiset ovat todella vaiketa kummallekkin, tekisi mieli antaa tunteiden roihuta ja hypätä toisen syliin, mutta tiedän itse että se ei johda mihinkään, koska emme VOI palata yhteen ennenkuin mies on ottanut haltuun ja hoitoon ongelmansa. Jotenkin itsekidutusta.

Miten muuten,kuinka tuollaisesta pääsen eroon,että hakeudun oman luonteen mukaisesti luultavasti edelliseen verrattuna samankaltaiseen suhteeseen? Huomaan nuoruudestani teini poikäystävieni olleen myös samanlaisia. Yksi uhkaili itsemurhalla jos jättäisin hänet,olin hänen ainut syy elää jne jne.....hohoijaa.

Mistä tälläinen johtuu? Minulla ei ole ollut tasapainoista isää/mies henkilöä elämässäni. Isä lähti kun olin 7v,siihen asti oli hyvä isä. mutta sitten väit katkesivat uuden aviliiton myötä-.

Vierailija
4/14 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseäsi kohtaan vaativa persoonallisuus ja sellaisen syntysyyt voivat olla syvällä lapsuudessa tai nuoruudessa. Yrität jatkuvasti paikata jotakin koloa, hylätyksi tulemisen pelkoa tai yksin jäämistä.

Olen itse sen tyyppinen ihminen (en tiedä miksi. Perhe oli kokonainen, mutta jotkin silti oli pielessä) ja olen oppinut itsestäni eniten ensinnäkin masennusvastaanotoilla psyk. toimistossa, mutta sopivassa vaiheessa kognitiivisessa terapiassa. Olen tajunnut oman käytökseni syy-yhteyksiä ja saanut mallia ja oivalluksia uusiin ajatuspolkuihin.

Oppi on ollut askel askeleelta. Pitäisi hoivata itseään niin paljon kuin on valmis auttamaan muita. Pitäisi taputtaa itseään olalle, ja sanoa ne sanat joita niin auliisti jakelee muille: että olet sinä kiva kaveri ja hyvä äiti, kyllä sinä selviät. Sinulla on oikeus omaan mukavaan ihan joka päivä, heitä jalat tyynylle ja lue vaikka lehti!

Eksäsi on taatusti rakastettava ihminen kuten kuvailemillasi miestyypeillä yleensä se toinen puoli on. Mutta toinen puoli on liian musta. Ette voi kumpikaan eheytyä, jos palaat kantamaan häntä nyt.

Vierailija
5/14 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä siihen että kun isäni ja äitini erosivat. Kirjoitin päiväkirjaani kuinka kaipaan isää ja itkin sitä usein. eroa ei meillä sen kummemmin käsitelty. Joskus kuvittelin isäni rakastava veljeäni enemmän kun hän kutusi veljeä useammin mukaan retkille..ehkä ajatteli että olin jo liian vanha sellaiseen. Lisäksi kun olimme isän luona vloppuja, siellä aina juotiin. tuli vaihe jolloin emme siellä enää saaneet käydä. kasvoin nuoreksi ja vähitellen aikuiseksi. Ja aina olen kaivannut isääni. Enkä käsitä miksi hän pilasi kaiken juomalla uuden vaimonsa kanssa meidän vierailessamme siellä. Kun aikaisemmin hän oli ihan 10 isä!

Usein puhunkin, että parisuhteessa olen sellainen miellyttämisen haluinen. Tahdon passata,miellyttää,tahdon miellyttää jopa kaikkia miehen sukulaisia,olla jotenkin täydellisen ihana ja kiva puoliso..

Vierailija
6/14 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa sitä tietää onko syy jossakin tapahtumassa vai oletko syntynyt tuolla tavalla herkäksi persoonaksi, mutta yhtä kaikki piirre on sinussa ikuinen yhtä paljon kuin alkoholistinen luonne on alkoholistissa.

Voit vain oppia hallitsemaan toimintaasi ja oppia tiedostamaan milloin lähdet taas menemään riippuvaisille raiteillesi.

Menneisyyden syyllistäminen on tässä täysin hedelmätöntä, sinun on pärjättävä vain tästä päivästä eteenpäin ja ennen kaikkea yksin, omin pääsi kanssa. JOs jumitut katsomaan lapsuuttasi ja syyttämään isääsi, et pääse koskaan eteenpäin.

Vierailija
7/14 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex miehelläni on ongelma, joka tulee esiin vahvasti humalassa. Alkon kanssa hänellä ei ole ongelmaa.

tässä aloituksessa ole jo jonkinlainen ristiriita?

Vierailija
8/14 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

madaltuu, kun fiksu aivojenosa ei ole kunnolla käytössä.

Alkoholistinen luonne ei tarkoita sitä, että ihminen on aggressiivinen selvinpäin ja humalassa, paljon laajempi käsite.

Vierailija
9/14 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänellä ole alkoholi ongelmaa,vaikka juokin usein. Pystyy olemaan ilmankin,senkin olen todistanut, mutta nuori kun on niin baarit tuntuu kutsuvan

ap

Vierailija
10/14 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäsi on ongelmakäyttäjä, jos juo usien, paljon ja käyttäytyy aggressiivisesti.

Miehellä runsaan alkoholinkäytön raja on 24 annosta viikossa. Eli silloin ollaan jo kunnon happoja.

Vierailija
11/14 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänellä ole alkoholi ongelmaa,vaikka juokin usein. Pystyy olemaan ilmankin,senkin olen todistanut, mutta nuori kun on niin baarit tuntuu kutsuvan ap

Miten niin pystyy olemaan ilman, jos kerran baarit kutsuvat???

Annat ymmärtää, että mitään ongelmaa ei olisi, jos mies ei joisi, koska ongelmat tulevat aina esiin humalassa.

Hän sairastaa alkoholismia ja siitä voi parantua vasta, jos myöntää sairauden ja haluaa apua.

Kaikki alkoholismi ei ole sitä, että juo asunnon alta ja menettää työpaikan ja joutuu kadulle.

Vierailija
12/14 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori 24v alkoholisti jos esim. sinkkuna käy baarissa joka vloppu kaverien kanssa humpalla? Jopa pe ja la? Itse en ainakaan ollut. tätä tarkoitan. Mies halusi nähdä kavereitaan ja kaverit ottaa aina pari keppanaa. Ap.

Vierailija
13/14 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei ole automaattisesti alkoholisti. Tanssia voi vaikka limunkin voimin.

Jos ottaa säännöllisesti ja käyttäytyy humalassa uhkaavasti ja aggressiivisesti ja käyttää henkistä väkivaltaa, jopa siinä määrin, että vaimon on pitänyt tämän asian takia ottaa ero, on alkoholisti.

Vierailija
14/14 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt näin aikuisiällä? Suosittelen käymään nuo hänen kanssaan läpi jos hän vielä elää ja siihen on mahdollisuus. Hän ei ehkä koskaan ole tiennyt kuinka häntä kaipasit ja miten tuo juominen sinuun vaikutti.

t. alkoholistin lapsi joka edelleen kerää rohkeutta ko.keskusteluun

tämä siihen että kun isäni ja äitini erosivat. Kirjoitin päiväkirjaani kuinka kaipaan isää ja itkin sitä usein. eroa ei meillä sen kummemmin käsitelty. Joskus kuvittelin isäni rakastava veljeäni enemmän kun hän kutusi veljeä useammin mukaan retkille..ehkä ajatteli että olin jo liian vanha sellaiseen. Lisäksi kun olimme isän luona vloppuja, siellä aina juotiin. tuli vaihe jolloin emme siellä enää saaneet käydä. kasvoin nuoreksi ja vähitellen aikuiseksi. Ja aina olen kaivannut isääni. Enkä käsitä miksi hän pilasi kaiken juomalla uuden vaimonsa kanssa meidän vierailessamme siellä. Kun aikaisemmin hän oli ihan 10 isä! Usein puhunkin, että parisuhteessa olen sellainen miellyttämisen haluinen. Tahdon passata,miellyttää,tahdon miellyttää jopa kaikkia miehen sukulaisia,olla jotenkin täydellisen ihana ja kiva puoliso..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi