Mitkä ovat Tampereen parhaat asuinalueet lapsiperheille?
Kommentit (38)
Se myös ahdisti, että mm. koulun tervetuliaistilaisuudessa tulkattiin seitsemälle eri kielelle.
Tämä siis mielestäni tarkoittaa, että ummikkoulkomaalaisten vanhempien lapset tungetaan suomalaislasten kanssa samaan luokkaan...väistämättä syntyy yhteentörmäyksiä.
Pelkään myös, että voimavaroja menisi niin opettajilta, kuin oppilailtakin vääriin asioihin, kuin opiskeluun..
Et voi olla tosissasi? :D Ummikkoja ei todellakaan tungeta luokkaan, vaan he käyvät valmistavaa koulua ja sen jälkeen he siirtyvät opiskelemaan tavalliselle luokalle. Huom. siis opiskelemaan, eivät tekemään vääriä asioita joihin opettajan huomio kiinnittyy :D
Minun kolme poikaani ovat käyneet Etelä-Hervannan koulun. Kaikkien luokilla on myös 1-3 maahanmuuttajaa, mutta sanomista on tullut vain söpöistä suomalaislapsista. Eikö olekin jännää?
Tiivis rakenne takaa lyhyet matkat palveluihin, kuitenkin ollaan luonnon helmassa. Palvelutarjonta ihan omaa luokkaansa verrattuna tavallisiin lähiöihin. Bussiyhteydet keskustaan nopeat ja hyvät. Isoja perheasuntoja on suht hyvin tarjolla ja neliöhinnat kohtuulliset.
Mutta... nyt kolmen vuoden Hervannassa asumisen jälkeen olemme muuttamassa Kalevaan. Olen kyllästynyt puliukkoihin ja sossutapauksiin joita pyörii täällä ihan riittävästi.
Kalevassakin palvelut kävelymatkan säteellä ja lisäksi keskustaan pääsee kävellen.
Kun esikoinen aloitti koulun, tuli kiire muuttaa pois.
Lähikoulu yli 900 oppilaan koulu, eli ei todellakaan tuntunut hyvältä vaihtoehdolta pienelle koululaiselle.
Se myös ahdisti, että mm. koulun tervetuliaistilaisuudessa tulkattiin seitsemälle eri kielelle.
Tämä siis mielestäni tarkoittaa, että ummikkoulkomaalaisten vanhempien lapset tungetaan suomalaislasten kanssa samaan luokkaan...väistämättä syntyy yhteentörmäyksiä.
Pelkään myös, että voimavaroja menisi niin opettajilta, kuin oppilailtakin vääriin asioihin, kuin opiskeluun.
No, nyt sitten asutaan Länsi-Tampereella Hyhky/Epilässä, lapsi on 200 oppilaan koulussa ja olemme erittäin tyytyväisiä.
Nuorempi lapsi ei valitettavasti saanut paikkaa lähitarhasta, eli se on huonompi juttu.
Olisimme siltikin muuttaneet, vaikka olisimme tienneet tarhatilanteen ennen asunnon ostamista.
Hän mahdollisesti pääsee lähipäiväkotiin ensi elokuussa.
Hyhky, Pispala ja Tahmela. Ihania kaikki.Minusta.
koska lapsia on niin paljon. Välttämättä et saa lähipäiväkotiin lasta tai edes kohtuullisen matkan päähän ja neuvoloihin joutuu jonottamaan kauan yms.
Prisma tulossa Cittari on sekä muut kauppakeskuksen kaupat. löytyy myös Näsijärvi ihan vierestä eli uimarannat
lähellä samoin kuin koulut ja päiväkodit. Alueella on paljon uutta asutusta mutta myös löytyy ne vanhat omakotialueet. Metsää jne...olen itse kotoisin toiselta puolen kaupunkia mutta täältä en enää pois lähde :)
kaikki palvelut täällä, ei tarvi mennä keskustaan asti. metsää, paljon leikkipaikkoja.
edelliseen, Etelä-Hervanta parasta! täältä en pois lähtis, ellei pakko.
Muutaman kerran olen muualla asunut. Hervannassa yhteensä n. 24-vuotta.
Lapset saa täällä päiväkoteihin suht. lähelle kotia, sillä Hervannassa niitä on paljon. Koulut myös hyvät ja lähellä. Kaikki palvelut löytyy myös.
Prisma tulossa Cittari on sekä muut kauppakeskuksen kaupat. löytyy myös Näsijärvi ihan vierestä eli uimarannat
lähellä samoin kuin koulut ja päiväkodit. Alueella on paljon uutta asutusta mutta myös löytyy ne vanhat omakotialueet. Metsää jne...olen itse kotoisin toiselta puolen kaupunkia mutta täältä en enää pois lähde :)
Kaikki tarpeellinen mitä suomalainen voi toivoa
Aika pitkän matkan saa tarpoa esimerkiksi Etelä-Hervannan uusilta asuinalueilta verrattuna moneen muuhun paikkaan. Pikkukouluthan on kai kaikki jo lopetettu.
silti on asiallisen matkan päässä kuitenkin :)
Itse muutin pois sieltä, sillä en halunnut lasten kanssa asua siellä. No makuja ja mielipiteitä on toki erilaisia.
En muuttaisi lasten kanssa lähellekään.
Ei niin täyteen ahdettu lapsimäärien kanssa kuin joku Muotiala, mutta tarpeeksi kuitenkin. Paljon omakotitaloja ja rivareita. Lielahden kauppakeskittymä on varmaan Tampereen suurin ja monipuolisin. Lisäksi alueelta löytyy jopa yläaste ei lapsen ei tarvi kulkea bussilla edes ya-iässä toisin kuin useimmista muista paikoista. Bonuksena Näsijärvi lähellä ja uimarantoja.
En asu itse Lietsussa, mutta voisin muuttaa, jos ei lapsilla olisi kuviot jo täällä.
makuja monenlaisia. En itse muuttaisi pohjois hervantaan vuokralle lasten kanssa, enkä välttämättä omistusasuntoonkaan. Etelä Hervanta tosin on ihanaa aluetta. Meillä kauppa nurkan takana, päiväkoti myös. Ulkoilupolut alkaa lähes ovesta ulos astuessa ja kaksi uimakelpoista järveä vieressä. Voiko muuta toivoa?!
tulevaa asuinaluetta? Tuskin siellä muualla, kun joukossa on paljon vanhoja taloja, joten niillä sijoilla on asuttu jo 60 vuotta.
En muuttaisi lasten kanssa lähellekään.
helpommalla keskustaan kuin Lielahdesta? Matkaa on kilometreissä ainakin pari-kolme enemmän ja ne kuuluisat Länsi-Tampereen ruuhkat on kyllä kadonneet pikkuhiljaa lähes kokonaan tai eivät musta eroa enää toisesta suunnasta tulevista ruuhkista.
keskustaan pääsee helposti.
Ainoa kauppa, mikä täältä puuttuu on kenkäkauppa. Kaikkea muuta Herwoodista saa. Hervanta on oikeasti kuin oma pikkukaupunki isomman kaupungin sisällä. Kaikki tärkeät palvelut löytyvät oman kaupunginosan sisältä.
---
Hervannassa ON kenkäkauppa.