Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noudatatteko vauvoillanne -10 pakkasrajaa?

Vierailija
05.01.2011 |

Laitatteko siis/oletteko laittaneet kylmemmälläkin ulos nukkumaan?

Itse olen nelikuiseni laittanut hyvin pakattuna ja viimalta suojattuna, sisällä kun ei päiväunia nuku kuin max 15 min. Olen avannut ikkunan huoneesta ja laittanut vauvan vaunuissa sinne huijatakseni,että olisi ulkona, mutta eipä onnistunut. Oikein kylmällä olen laittanut parvekkeelle n. 5 minuutiksi ja ottanut sitten sisälle, pienen hetken on jatkanut uniaan.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetti on SUOJATTU VAUNU? Jos vaunu pitää "suojata" niin miksi vaunut ei itsessään omaa turvallista suojaa? Miksi mammat laittaa itse jotain viritelmiä, jotka tippuessaan saattaa tukehduttaa lapsen? Se kuomu nostetaan, niin tulee suoja. Ja tähän ei mene tuuli. Tämän takia ennen vanhaan kypärätkin oli vaunujen kopan suojan muotosia. Ei vaunun päälle saa laittaa peitteitä! Jos lapsi vaatisi jonkun lisäsuojan ilmalle niin sellanen olisi vaunussa.

Vierailija
22/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetti on SUOJATTU VAUNU?

että käärii esim. sadesuojan vaunun ympärille. Siten ei pääse esim. viima ja tuuli sisään saumoista. Ja laittaa esim. harson suuaukolle vaikka pyykkipojilla kiinni. Eipä ole tähän päivään mennessä yksikään suoja vielä vaunuun tippunut ja siten vauvaa tukehduttanut. Se helvetti on suojattu vaunu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtämää nyt!

Suoja on se ylös nostettava katos.

Jos sen peittää niin ottaa riskin että tukehduttaa lapsen!

Ei niihin vaunuihin ole valmistajat tarkoittanut mitään rättien laittoja, ne tippuu ja lapsi tukehtuu.

Että siinä sulle tyhmää nro 22. Kerrotko vähän sitä omaa kantaasi kuin että vaan haukut toisia?

Viime vuonna kuoli jonkun lapsi vaunuun kun tukehtui, ties montako näitä menee ilman että tulee lööppiä?

Pinnasänkyyn ja vaunuun ei saa laittaa omia viritelmiä!!! Tästä on tullut joku hyväksytty normi mammoilla, ei enää ajatella. Sitten ihmetellään kun lapsi löytyy kuolleena.

Jos vaunu tarttee pakkaselta suojaa niin valmistaja laittaisi vaunuun sellaisen.

21

Vierailija
24/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtämää nyt!

Suoja on se ylös nostettava katos.

Jos sen peittää niin ottaa riskin että tukehduttaa lapsen!

Ei niihin vaunuihin ole valmistajat tarkoittanut mitään rättien laittoja, ne tippuu ja lapsi tukehtuu.

Että siinä sulle tyhmää nro 22. Kerrotko vähän sitä omaa kantaasi kuin että vaan haukut toisia?

Viime vuonna kuoli jonkun lapsi vaunuun kun tukehtui, ties montako näitä menee ilman että tulee lööppiä?

Pinnasänkyyn ja vaunuun ei saa laittaa omia viritelmiä!!! Tästä on tullut joku hyväksytty normi mammoilla, ei enää ajatella. Sitten ihmetellään kun lapsi löytyy kuolleena.

Jos vaunu tarttee pakkaselta suojaa niin valmistaja laittaisi vaunuun sellaisen.

21

Kerrohan mulle miksi saatiin ihan vaununvalmistajan sadesuoja mukaan kun ostettiin vaunut? Koska tuolla logiikallahan ei siihen vaunun ympärille saa mitään sateensuojaa laittaa. Lapsihan voi vaikka tukehtua! Käytä nyt omaa järkeäs. Jos sitä on.

Vierailija
25/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en niitä uudelleen viitsi kirjoittaa. Ja missään en sinua tyhmäksi sanonut, yksinkertaiseksi kyllä.

Vaunujen suojaamiseen on olemassa myös turvallisia tapoja. Olisi mielenkiintoista tietää ikäsi ja koulutustaustasi, koska kirjoitustyylisi viittaa hyvin nuoreen ja kouluttattomaan ihmiseen.

Ymmärtämää nyt! Suoja on se ylös nostettava katos. Jos sen peittää niin ottaa riskin että tukehduttaa lapsen! Ei niihin vaunuihin ole valmistajat tarkoittanut mitään rättien laittoja, ne tippuu ja lapsi tukehtuu. Että siinä sulle tyhmää nro 22. Kerrotko vähän sitä omaa kantaasi kuin että vaan haukut toisia? Viime vuonna kuoli jonkun lapsi vaunuun kun tukehtui, ties montako näitä menee ilman että tulee lööppiä? Pinnasänkyyn ja vaunuun ei saa laittaa omia viritelmiä!!! Tästä on tullut joku hyväksytty normi mammoilla, ei enää ajatella. Sitten ihmetellään kun lapsi löytyy kuolleena. Jos vaunu tarttee pakkaselta suojaa niin valmistaja laittaisi vaunuun sellaisen. 21

Vierailija
26/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ole koskaan kuullut yhtään mitään rajoja =DDD

Vierailija
27/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska on riski, että lapsi tukehtuu!!! Eihän niitä vaunuja ole tarkoitus pitää paikoillaan, kun niissä on pyörät! Apua!!!

Ymmärtämää nyt! Suoja on se ylös nostettava katos. Jos sen peittää niin ottaa riskin että tukehduttaa lapsen! Ei niihin vaunuihin ole valmistajat tarkoittanut mitään rättien laittoja, ne tippuu ja lapsi tukehtuu. Että siinä sulle tyhmää nro 22. Kerrotko vähän sitä omaa kantaasi kuin että vaan haukut toisia? Viime vuonna kuoli jonkun lapsi vaunuun kun tukehtui, ties montako näitä menee ilman että tulee lööppiä? Pinnasänkyyn ja vaunuun ei saa laittaa omia viritelmiä!!! Tästä on tullut joku hyväksytty normi mammoilla, ei enää ajatella. Sitten ihmetellään kun lapsi löytyy kuolleena. Jos vaunu tarttee pakkaselta suojaa niin valmistaja laittaisi vaunuun sellaisen. 21

Vierailija
28/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapissa asuvia, et eikö niiden vauvat sitten pääse ulkoilmaan talvisin ollenkaan, siellä ei nyt ainakaan kovin usein noin lauhaa ole.

Kyllä täällä pohjoisessakin nukutetaan vauvoja ulkona, itse asiassa neuvolakin on melkeinpä kimpussa jollet sitä tee.. Näin meillä ainakin.

Vierailija
29/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lapsi mitään tukehdu, vaunut ei oo mitkään umpiot ja ilmaa menee sisään (ainakin meidän yhdistelmiin) monestakin kohtaa, ihan silmällä nähtäviä rakoja. Onpa täällä hölmöjä ihmisiä, ihmekös neuvoloissa joskus annetaan niin itsestäänselviä ohjeita kun ei tyypit edes harsoa tai huivia uskalla vaunujen kuomun eteen laittaa.

Mene nyt hyvä ihminen sinne neuvolaan niin se täti ohjeistaa sua sen harson käytössä. Varmuuden vuoksi kannattaa olla puhumatta mistään tukehtumisriskistä, sillä se täti saattaa muuten kuolla nauruun :-D.

Ja niin, just eilen kerroin neuvolassa kuinka lapseni nukkuu ton HUIVIN takana vaunuissaan päiväunet kun lähdetään neuvolasta. Ja neuvolan täti hymyili että niinhän ne tuntuu parhaiten nukkuvan ulkona. Ulkona oli 17,2 astetta pakkasta.

Vierailija
30/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, ja sinulle pitäisi kertoa omasta koulutuksesta ja iästä?

Todella törkeä olet! Mene itseesi.

Jos on valmistaja tehnyt sadesuojia niin onko se sitten sama jos vedet harsoliinan siihen suojaksi? Harsoja käytetään kestovaipoissa, niitä ei laiteta vaunuihin mahdollisesti tukehtumisriskiksi.

Minulle on ihan se ja sama laitatko pyykkipojilla vaippoja vaunuihisi, ihan on oma lapsesi ja hänen henkensä jonka laitat riskiin.

Seuraavaksi väität varmaan että olet saanut neuvolasta tälläsiä ohjeita? Ei, olet katsonut että jotkut naiset tekee niin. Etkä ajattele asiaa sen enempää.

21

Vierailija
31/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä siellä parvekkeella tippuu lapsen päälle?

Väität siis ettei peite putoa lapsen päälle?

Ettei viime vuonna mm. ollut tapausta kun äiti meni katsomaan vaunuja, lapsi ollut kuolleena kun se oli tukehtunut sadesuojaan?

Te olette uskomattomia!

21

Vierailija
32/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkumaan vaunuihin koska pelkäsi, että se juurikin tukehtuu sinne. En muista enää mihin kaikkiin asioihin se oli sinne tukehtumassa mutta sitä pelkäsi. Äiti parka käveli päivässä varmaan ties kuinka monta tuntia ympäri kyliä vauvan nukkuessa, että sai samalla koko ajan vahtia ettei vauva vain tukehdu. Eihän siinä mittään, kunto koheni ja raskauskilot tippuivat mutta kyllä se voi liiallisuuksiin mennä tuo ylihuolehtiminen ja joka paikassa uhkakuvien näkeminen. Taidat olla ihan samaa sarjaa. Relaa vähän niin ei tunnu äitiyskään niin raskaalta.

Vierailija
33/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun tartte missään jutella mitään.

Ei ole minun lapset missään riskissä tukehtua. Omasi on jos laitat vaunuihin jotain peitteitä.

Jos vaunujen valmistajat olisivat nähneet aiheelliseksi valmistaa pakkassuojia, niin sellaisia olisi. Ei sen kummempaa.

Käsittämätöntä että on ihmisiä jotka laittaa jotain pyykkipoikaviritelmiä vaunuihin ja puhuu turvallisuudesta samaan hengenvetoon!!

21

Vierailija
34/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan voi olla noin vainoharhainen, eihän?

Vierailija
35/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ohjeita en ole saanut neuvolasta vaan kuten aiemmin kirjoitin, yliopistollisen sairaalan lastenlääkäriltä. Ihmeellisesti kirjoitustyylisi kuitenkin muuttui huomautukseni jälkeen. Kiitos siitä, nyt tekstisi oli huomattavasti helpompaa luettavaa. En koe olevani törkeä samalla tavalla kuin itse olet aiemmissa viesteissäsi ollut. En ole ketään haukkunut (yksinkertaiseksi sanominen ei ole haukkumista) enkä kirjoitustani ole sinun laillasi sävyttänyt kirosanoilla. Nyt sinun kannattaisi ymmärtää, että tässä ketjussa on muitakin kirjoittajia kuin me kaksi ja sinun mielipiteesi asiasta jää nyt vain vähemmistöön. Minua vastaan hyökkääminen ei asiaa miksikään muuta. Lapseni on turvassa ja hän saa hyvää hoitoa äidiltään. Mielestäni on sinua lainaten törkeää väittää, että riskeeraan lapseni hengen, kun häntä ulkona nukutan. Tämä kyllä kertoo sinusta paljon.

Kiitos, ja sinulle pitäisi kertoa omasta koulutuksesta ja iästä? Todella törkeä olet! Mene itseesi. Jos on valmistaja tehnyt sadesuojia niin onko se sitten sama jos vedet harsoliinan siihen suojaksi? Harsoja käytetään kestovaipoissa, niitä ei laiteta vaunuihin mahdollisesti tukehtumisriskiksi. Minulle on ihan se ja sama laitatko pyykkipojilla vaippoja vaunuihisi, ihan on oma lapsesi ja hänen henkensä jonka laitat riskiin. Seuraavaksi väität varmaan että olet saanut neuvolasta tälläsiä ohjeita? Ei, olet katsonut että jotkut naiset tekee niin. Etkä ajattele asiaa sen enempää. 21

Vierailija
36/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei äitiys ole minulle rasite.

Enkä kävele ulkona tuntikausia, lapset on kyllä nukkunu vaunuissa tuntikausia ilman että seison siinä vieressä! :D

Ei lapsi tukehdu sen enempää pinniksessa tai vaunuissa jos ei ole vaaraa että jokin putoaa päälle ja tukehduttaa. Tästä on kyse.

21

Vierailija
37/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole mikään provo.

Mikä ihme siinä on ettei saa kirjoittaa aiheesta: tukehtumiskuolema?

Kun viimevuonna meni jonkun lapsi siinä ja silloin oli sadesuoja johon lapsi meni.

21

Vierailija
38/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin on todella käynyt (mitä epäilen), ei sinun logiikallasi saisi käyttää siis sadesuojaa vaikka valmistaja sellaisen on tehnyt vaunuissa käytettäväksi.

Ja mikä siellä parvekkeella tippuu lapsen päälle? Väität siis ettei peite putoa lapsen päälle? Ettei viime vuonna mm. ollut tapausta kun äiti meni katsomaan vaunuja, lapsi ollut kuolleena kun se oli tukehtunut sadesuojaan? Te olette uskomattomia! 21

Vierailija
39/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saan kirota jos haluan kirota.

Helvettiäkös se sinulle kuuluu! Ei koulutuksen ja iän kysely mitään järkevämpää ole.

Kyllä on asiallista huomauttaa ettei vaunuihin tai pinnikseen saa laittaa semmoista johon lapsi mahdollisesti tukehtuu, aivan se ja sama mitä joku lääkäri jossain hörisee, tukehtumisvaara on aiheellinen.

En käsitä miten te voitte muuta väittää. Ulkoile vaan lapsesi kanssa pakkasessa mutta silti lapsia kuolee tukehtumalla jos päälle joku tippuu. Eikä se ole MINUN mielipide!

21

Vierailija
40/46 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä miten te voitte muuta väittää. Ulkoile vaan lapsesi kanssa pakkasessa mutta silti lapsia kuolee tukehtumalla jos päälle joku tippuu. Eikä se ole MINUN mielipide!

21

Eipä ole tähän päivään mennessä vauvan päälle tippunut ei harso (joka ei aina ole edes kiinni millään HUI) eikä sadesuoja eikä mikään muukaan.

Mitäs siihen sanot kun siskon lapsi ihan pikkuvauvana nukkui parhaiten niin, että hänen SILMILLEEN heitettiin harso? Ja hengissä on edelleen :D