Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piikkimaton hyödyt ja haitat?

Vierailija
04.01.2011 |

Joululahjaksi moinen saatu ja mietityttää, että millaistahan hyötyä sen käytöstä oikeasti voisi olla? Entäpä haittoja, onko niitä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko liian extremeä? ;)

Vierailija
2/20 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kyllä huomaa mitään hyötyä. Ihan turha kapistus....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että viikon paussi teki hänelle niska kipeeks ja jäykäksi taas..

On käyttäny jo vuosikausia ja viime puolenvuoden aikana kaks kertaa päivässä.

Haitat se, että se on pois meiän laatuajasta. (Hän kattoo telkkuu samalla)

Vierailija
4/20 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paita päällä se ei tunnukaan miltään, mutta ilman paitaa (+ peitto päällä) rentouttaa ihanasti.

Vierailija
5/20 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen kanssa nopsaan. Meillä nyt vain yksi matto ja nopein ehtii nappaamaan sen alleen nukkumaan mennessä ;) Rentouttaa ihanasti!

Miinuspuolena, että nopean nukahtamisen seurauksena selässä piikinjäljet joskus tunnin jälkeen :D

Vierailija
6/20 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä matto ja tyyny,eipä ole monta kertaa tullu käytettyä.

Vierailija
7/20 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahjaksi moinen saatu ja mietityttää, että millaistahan hyötyä sen käytöstä oikeasti voisi olla? Entäpä haittoja, onko niitä?

Minä ainakin pystyn oikein hakemaan kipupisteitä kehosta ja hoitamaan niitä pois tuon maton avulla. Matolla tulee koko keholle lämmin rentoutunut olo.

Haittapuolena se, että matolle voi tulla riippuvaiseksi. Nukkumaankäynti ilman mattoa voi olla vaikeaa.

Joissakin matoissa on ilmoitettu rajoituksia, milloin sitä ei saisi käyttää. Olikohan verenpaine yksi noista?

Vierailija
8/20 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kapistus, vielä kun otat rauhallisen loppuillan hetken jossa kukaan ei häiritse, lempimusiikkiasi ja kynttilät. Heräät aamuyöstä rentoutuneena ja ilman kipuja, tosin reijät selässäsi..=)))

Tykkään ja skeptikkomieheni tykkää myös.

Mutta tosiaan tilanteen pitää olla rauhallinen ja hiljainen, ei lapset juoksemassa ympäriinsä. Kipuun pitää keskittyä ja siitä pitää nauttia. Ilman paitaa tottakai..=))

Vierailija
9/20 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarjoaa tehokkaan puolen tunnin "nirvanan". Mutta juuri niin kuin joku sanoi: siihen pitää keskittyä. Hiljainen talo, rentoutusmusiikkia, paljas selkä, miellyttävä peitto ja tyyny pään alle. Hetken aikaa pistelee, sitten - vajoaminen johonkin pehmeään, pumpuliseen autuuteen. Itse heräilen juuri tuon puolen tunnin jälkeen. En luopuisi piikkkimatosta. Kun se jäi kerran mummolaan, koin vieroitusoireita. Käytän ehkä kolme kertaa viikossa.

Vierailija
10/20 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paita pois ja matolle makaamaan! Kun nouset, leviää selkääsi ihana kihelmöinti ja lämpö! Taivaallista!

Tai sitten paljain jaloin kävelemään matolle!

Mulla toimii hyvänä kotirentoutuksena!

Vierailija
11/20 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväunet piikkimaton päällä. Olen hidas nukahtamaan, ja päiväunille en nukahda vaikka olisin kuinka väsynyt, ellei ole piikkimatto olla. Kun olen piikkimattopäikkärit nukkunut, on olo loppuillan tosi virkeä ja yöunetkin ovat levollisemmat (yöunilla mulla on unimittari, joka siis kertoo unen syvyydestä. Aamulla näen siitä, olenko nukkunut sikeästi vai levottomasti, ja tunteehan sen olossakin). Jos olen edellisenä päivänä nukkunut päiväunet piikkimatolla, olen seuraavana päivänä virkeämpi ja energisempi.

Myöskään niska- ja hartiavaivoja ei ole enää ollut.

Vierailija
12/20 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rentoutumisessa ja kiputiloissa. Meillä on ollut semmoinen muutaman vuoden, käytetään molemmat miehen kanssa säännöllisesti.

Vierailija
13/20 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poteva ja -lääkityksellä oleva, käyttää piikkimattoa ja tyynyä?

Vierailija
14/20 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuotta lähes joka ilta. Rentouttaa todella hyvin ja selkävaivaisena auttaa kipuihin hetkessä. Että ei todellakaan ole humpuukia.

Vierailija
15/20 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden kerran käytin ei ollut minun juttu.

Vierailija
16/20 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden kerran käytin ei ollut minun juttu.

Vierailija
17/20 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota olen käyttänyt pohje- ja reisijumien hoitoon vartti kerrallaan. Se helpottaa ja tekee hyvää, mutta sattuu niin helevatasti, että ei kyllä tulisi mieleenkään makoilla sen päällä. Kiristän sen siis ideaalisiteellä jalan ympärille vartiksi.

Vierailija
18/20 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin itselleni ja aluksi piikit tuntuivat liian teräviltä ja pahalta (olen aika herkkä) ja ajattelin et äh..hutiostos tuli, enhän pysty tätä käyttämään.Sitten laitoin harson siihen päälle, sillä t-paita tuntui sitten liian paksulta ettei tuntenut enää mitään.Harson kanssa rupesi pelittämään. Itse huomasin saman, kuin muutkin täällä, rentoutui ja uni tuli silmään. Ihan eri tavalla kuin muuten. Myöhemmin olen käyttänyt ilman harsoa eikä tunnu enää pahalta vaan nautin tunteesta. Kerran kokeilin lihasjumiin/kramppiin selässä joka oli tosi kauhea, menin piikkimatolle ja kramppi/jumi meni ohi.. ei varmasti olisi mennyt ohi muuten. Rentouttaa siis lihakset, siinä sen taika. Käytän sitä kausittain. Välillä siivouksen yhteydessä saatan siivota sen ylös hyllylle, mutta mitäs se siellä auttaa - ei mitään. Enkä muista sitten käyttääkään. Paras pitää se siis sängyn/sohvan vierellä, missä sitä haluaakin käyttää.

Vierailija
19/20 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyödyt ainakin ovat ilmeiset; pakenija saadaan tehokkaasti pysäytettyä. Tyhjillä renkailla kun ei pitkälle ajeta. Haittana se, että piikkimattoa asetettaessa saattaa poliisimies itsensä vaaraan. Kaahari kun saattaa yrittää väistää piikkimattoa ja ajaa siinä rytäkässä poliisin päälle.

Vierailija
20/20 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa kyllä lihasten rentouttamiseen todella paljon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi