Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännittää! Olen yksin kotona koko yön. Pelottaa, miten saan unta!?!

Vierailija
04.01.2011 |

En ole koskaan asunut yksin, muutin suoraan lapsuudenkodista mieheni kanssa yhteiseen asuntoon.

Nyt neljä lasta ja mies nukkuvat muualla ja minä joudun nukkumaan yksin tämän yön. Mies on työmatkalla ja lapset ovat anoppilassa, kun lupasivat joululomalla ottaa yhdeksi yöksi.

Täällä on aavemaisen hiljaista ja pimeää. Pidän siksi telkkaria auki ja kaikkia valoja päällä.

Onko kukaan ollut samassa tilanteessa? Miten saitte mentyä nukkumaan ja miten nukahdettua?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla yksin yö kotona. En ole koskaan nukkunut yksin. Mua pelottaa tämä hiljaisuus ja pimeä, koska olen yksin.

ap

Vierailija
2/21 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisit menny äitin kainaloon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä kun lähden yöhön pimeään hakemaan takkapuita yritän kuvitella puuvajaan kirvesmurhaajan vastaanottamaan minua, mutta en saa koskaan aikaiseksi kuin ajatuksen mitä v..tua se meidän vajassa tekisi.

Vierailija
4/21 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, mutta varmaan on jo aika opetella. Kaikkien pitäisi asua yksin ainakin jonkin aikaa, muuten voi tulla suru puseroon avioeron tai puolison kuoleman sattuessa, kun lapset ovat jo lähteneet kotoa. Itse olen asunut yksin niin kauan että on oikeastaan jo päinvastainen ongelma, nukun huonosti jos en ole yksin asunnossa.

Vierailija
5/21 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä ennenkin olen ollut yksin mutta noin 6 vuoden aikana ei kertakaan.

Viime aikoina olen jäänyt yksin ja se pelotti minua.

Jätän olohuoneessa valot, samoin vessassa. Luen sängyssä jotain hauskaa kirjaa, tai vaikka lehteä siihen saakka ennen kun silmät menee kiiinni

Vierailija
6/21 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin pelkään nukkua yksin. Viime aikoina olen kuitenkin joutunut olemaan joitakin öitä yksin kotona ja pelko on jo vähän lieventynyt.

Ensimmäisenä yönä pelotti ihan kamalasti ja valvoin neljään asti aamulla. Sitten olinkin jo niin väsynyt, etten jaksanut enää pelätä. :D

Jätän aina vessaan valot päälle yöksi ja muutamaan muuhun huoneeseen myös.

Vierailija
7/21 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sentään 45-vuotias, enkä ole koskaan kai nukkunut yötä yksinäni.

Vierailija
8/21 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies välillä yövuorossa ja olen yksin kotona. Ennen en pelännyt yhtään vaikka asuin yksin, mutta nyt kun asuu maantasalla niin pelottaa välillä että jos joku tunkeutuu sisään. Vieläpä kerran takapihan aidan takana seisoi mies lähemmäs neljä tuntia katsellen meille niin kyllä siinä jännäsi. Verhot oli kyllä kiinni, mutta kun silloin vielä poltin niin joka kerta kun kävin terassilla oli äijä siellä ja kun kurkin verhonraosta niin seistä jökötti meille katsoen. Eipä tullut nukuttua sinä yönä yhtään ennen kuin mies tuli kotiin.

Vierailija
9/21 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan turhaan.

Jätän silti valoja molemmin puolin taloa ja alas ja ylös. Ihan pöljää, mutta minkäs teet. Nukuttaa paljon paremmin. Ja onpa mulla taskulamppukin ollut joskus vieressä (lue: aina)

Kauniita unia ap. Hyvin se yö sujuu.

Vierailija
10/21 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso talon, monta huonetta, hirret napsahtelevat pakkasessa, kolisee ja paukkuu vähän siellä ja täällä. Ei naapureita lähellä.

Vierailija
11/21 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein helpon ratkaisun ja join kolme siideriä. Alkaa toivottavasti nukuttaa sen verran, että uni tulee helpommin.

Katson digiboxilta turhanpäiväisiä puolen tunnin hömppäsarjoja ja nukahdan sohvalle, en uskalla mennä yksin sänkyyn.

Olohuoneen valon jätän päälle.

ap

Vierailija
12/21 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä muutin 17-vuotiaana himasta suoraan omaan kotiin. ja ei pelottanut vaan nautin siitä

Vierailija
13/21 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
14/21 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tietää, että samassa huoneessa tai siinä lähellä nukkuu koira tai joku muu luotettava eläin, niin tuleee turvallinen olo :)

Vierailija
15/21 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisesta tilanteesta pitäisi nauttia. lapsikatras hoidossa ja mieskin pois jaloista. Saa keskittyä vaan itseensä. Ei tarvitse kenellekkään tehdä iltapalaa jne.. Telkkarista voi katsoa mitä haluaa. Tuollaisessa tilanteessa pitäisi ottaa ilo irti :)

Vierailija
16/21 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jossain huoneessa on valot päällä. Mun makkarin pitää olla ihan pilkkopimeä. Meidän kuopus on samanlainen, esikoinen ei taas pidä säkkipimeästä.

Itse en ollenkaan pidä pimeää mitenkään pelottavana, lähinnä se rauhoittaa.

Vierailija
17/21 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän viiniä, nautinnollinen ilta vain oman itsensä kanssa. Minä tykkään ja en todellakaan pelkää yksin kotona; olen viihtynyt hyvin keskellä lapin korpea mökissä, jossa ei ole edes sähköä :)

Vierailija
18/21 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli kymmeneen vuoteen ja kyllä vähän aikaa kesti unen tulla...ollaan kyllä miehen kanssa oltu erillämme, mutta nuorempana olin omien ystävien luona tai heitä meillä ja nyt myöhemmin, jos mies pois niin lapset olleet kotona. Mutta nyt kaikki 4 muuta oli pois, niin jännitti, mutta aamulla oli iiihanaaa nukkua pitkään ja vain makoilla sängyssä!

Vierailija
19/21 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
20/21 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei joskus teininä pelottanut olla yksin kotona, päin vastoin se oli ihanaa saada olla rauhassa.
Mutta nyt.. kyllä muakin pelottaa jos mies ei ole kotona ja jään lasten kanssa keskenään, mutta ei hysteerisesti. Jätän yhteen huoneeseen valot jotta makkarissa ei olisi aivan pimeää. Nyt joulun aikaan kun on jouluvaloja ikkunoissa tämä hoituu kätevästi, ei ole koskaan pimeää :-D
Ä23