Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri on ollut hiukan kypsynyt jo pitemmän aikaa ja laittoi mulle

Vierailija
04.01.2011 |

s-postin, että ampuis tietyt henkilöt ja sitten perään, että "ota vitsinä". Miten reagoisitte tuollaiseen viestiin?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on muita burnoutin merkkejä, niin kertoisin kyllä viestistä pomolle ja pyytäisin että pomo hoitaa tyypin saikulle lepäämään.

Vaikka ei toteuttaisi uhkaustaan, niin kyllä tuo silti pitää vakavasti ottaa.

s-postin, että ampuis tietyt henkilöt ja sitten perään, että "ota vitsinä". Miten reagoisitte tuollaiseen viestiin?

Vierailija
2/15 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

susta sit tuntuu kun toteuttaski "uhkauksensa"?

kerro ihmeessä pomolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhuisin jollekin, puhuisin tuolle sinun työkaverillesi en pomolle!

Vierailija
4/15 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo ehdotti tälle mun tälle työkaverille kaksi viikkoa sitten hoitoon hakeutumista ja tästä tämä vetikin herneen nenäänsä. Eipä aikuista väkisin saa lääkäriin.

Kyse on työkaveristani, joten pidän ehkä s-postin henkilökohtaisena viestinäni. Hän on kyllä hieman arvaamaton ja raju toimisssaan ja tosi vihaisen loukkaantunut, joten siksi tässä pohdiskelen tuota "vitsiä".

ap

Vierailija
5/15 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... henkilöstöosastoa, hr-päällikköä tms? Kerro hänelle, tai vaihtoehtoisesti työterveyshuoltoon, vaikkapa työterv.hoitajalle, jos et pomollesi halua kertoa. Tai jollekin tarpeeksi "isolle" johtajalle.

Ajattelepa, jos tuo tyyppi toteuttaa aikeensa, ja sitten käy ilmi, että oli sinua jo lähestynyt aiheella (varmasti tutkisivat esim tuon uhkailijan sähköpostit jos jotain sattuisi). Miten voisit elää,jos tietäisit, ettet tehnyt mitään estääksesi tapahtuman?

Koulusurmaajat esim ovat aina etukäteen vihjanneet jollekin teoistaan, ja on ollut huhuja, mutta niitä ei ole otettu vakavasti.

Vierailija
6/15 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/15 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta kerrot jollekin ylemmälle taholle asiasta. Kun kerran kyse on henkilöstä, joka on jo aiemmin osoittanut mielenterveysongelmien merkkejä. Ehkä kannattaisi keskustella pomosi kanssa vaikka puhelimessa aiheesta (tai siten, ettei työkaveri ala epäillä sinua lavertelusta) ja sopia sitten miten toimitte asiassa.

Vierailija
8/15 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä oli monta mutkaa ja pomo + hr mukana jne mutta lopputulema oli suurinpiirtein se, että kenkää tai hoitoon.

Vierailija
9/15 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävi poliisit hakemassa työpaikalta työkaverini mukaansa. Pakko laittaa tänne, vaikka joku voi tunnistaa.

Töistäni ei tullut sitten mitään, vieläkin on ihan levoton olo, saankohan untakaan. Ilmeisesti viestitellyt muillekin. Ja mitä nyt jos luuleekin mun kannelleen, vaikka en sitä tehnyt. Olen lirissä ja voin saada samoja uhkailuja. Maanantaina (moni kun on lomalla) meillä on yksikköpalaveri aamulla asiasta. Tuleekohan poliisit haastattelemaan? Olo on kyllä hieman äimistynyt.

Vierailija
10/15 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin johonkin!!!

Vierailija
11/15 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua vastaan ei voida todistaa mitään ja toisaalta, jos hän alkaisi uhkailemaan sinua tai ketään muuta, niin et ainakaan olisi ollut yhtään väärässä huolestumisesi ja pelkosi suhteen.

Tänään kävi poliisit hakemassa työpaikalta työkaverini mukaansa. Pakko laittaa tänne, vaikka joku voi tunnistaa.

Töistäni ei tullut sitten mitään, vieläkin on ihan levoton olo, saankohan untakaan. Ilmeisesti viestitellyt muillekin. Ja mitä nyt jos luuleekin mun kannelleen, vaikka en sitä tehnyt. Olen lirissä ja voin saada samoja uhkailuja. Maanantaina (moni kun on lomalla) meillä on yksikköpalaveri aamulla asiasta. Tuleekohan poliisit haastattelemaan? Olo on kyllä hieman äimistynyt.

Vierailija
12/15 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vastuussa alaisistaan, eli jos alaiselle tulee työstä johtuva burnout, eikä pomo ole siihen puuttunut, niin pomo joutuu vastuuseen, tai siis firma. Eli kannattaa seurata alaisten jaksamista tarkasti.

-Ampumisesta puhuminen/kirjoittaminen on kyllä vakavaa, vaikka olisikin vitsi. Kertoo pahasta olosta, johon pitäis puuttua.

Vierailija
13/15 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisin yhteyttä poliisiin oma-aloitteisesti ja kertoisin viestistä. Ei mitään salailuja.

Vierailija
14/15 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olin aikeissa kertoa viestistä suullisesti pomolle. En vaan nähnyt häntä koko päivänä työpaikalla. Eli en minä mitään salailemassa ole.

En edes tiedä, miksi poliisit tuli, jos olikin jokin ihan muu juttu. Ei meille kerrottu vielä.

ap

ottaisin yhteyttä poliisiin oma-aloitteisesti ja kertoisin viestistä. Ei mitään salailuja.

Vierailija
15/15 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet sinäkin ammuttavien listalla :/