Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin, mitä eroa niillä JAUHELIHOILLA on?

Vierailija
04.01.2011 |

Kertokaa joku viisaampi.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maista ja haista niitä samantien. Jos et eroa huomaa, olet toivoton tapaus.

Vierailija
2/17 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pettymys viime aikoina, nauta-sika nykyään jopa parempaa. Paistijauheliha toimii aika monessa, niin ja kalkkuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta edes nautaa pelkästään, koska siellä on jotain kovia (jänteitä?) aina välillä.

Ja sika-nauta tosiaan haisee.

Vierailija
4/17 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pettymys viime aikoina, nauta-sika nykyään jopa parempaa. Paistijauheliha toimii aika monessa, niin ja kalkkuna.

Usein olen heittänyt roskiin vaikka päiväys on vielä voimassa..haisee niin karseeelle ja näyttäkin ihan sairaalta koko liha :(. Sikanautaa en voi sen hajun takia käyttää. Mua kiinnostaisi tietää mitkä naudanjauhelihoista on jo kertaalleen pakastettuja..eikös se meinaa silloin sitä että sitä ei uudelleen enää oikein suositella pakastettavaksi? Minusta pakkauksessa kyllä pitäisi lukea onko tuorelihaa vai sulatettua lihaa... :/

Vierailija
5/17 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haisee tiskirätille! Tässä kopioituna ruokatieto . fi sivulta

Jauheliha

Tavallisimmat jauhelihalajit ovat:

* naudan jauheliha, jonka rasvapitoisuus on usein 12-15 prosenttia, enintään 20 prosenttia

* naudan paistijauheliha, jossa on yleensä rasvaa enintään 10 prosenttia ja joka on jauhettu naudan ulko-, kulma-, sisä- tai paahtopaistista

* nauta-sikajauheliha tai sika-nautajauheliha, jossa kumpaakin lihalaatua on yhtä paljon tai ensin mainittua hiukan enemmän. Lihojen suhde mainitaan pakkauksessa. Rasvaa näissä on 18 - 20 prosenttia.

* porsaan jauheliha, rasvapitoisuus enintään 30 prosenttia, usein myydään kuitenkin vähärasvaisena

* broilerin tai kananpojan jauheliha, jossa on rasvaa enintään 10 prosenttia

* kalkkunan jauheliha, jossa rasvaa enintään 7 prosenttia

* lampaan jauheliha

* vähärasvainen jauheliha, joka voi olla minkä tahansa eläimen jauhettua lihaa, mutta jossa on rasvaa enintään 7 prosenttia

* luomujauheliha, joka täyttää edellä mainittujen jauhelihasäännösten ohessa myös elintarvikkeiden luomuvaatimukset.

Jauheliha valmistetaan tavallisesti ruhon etupään lihaksista, naudan paistijauheliha on kuitenkin yleensä paistista. Naudan- ja sianlihaa sekoitettaessa seossuhde on aina ilmoitettava. Jauhelihan joukkoon ei saa lisätä mitään muita valmistus- tai lisäaineita.

Sidekudosproteiinin osuus kokonaisproteiinista saa olla naudan jauhelihassa enintään 15 prosenttia, sikaa sisältävässä jauhelihassa enintään 18 prosenttia ja muista eläinlajeista valmistetussa jauhelihassa enintään 15 prosenttia.

Eri jauhelihalajien koostumus vaihtelee jonkin verran valmistajien mukaan. Koostumus kannattaa tarkistaa pakkausmerkinnöistä.

Vierailija
6/17 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla mainoskikkakin (siis muutkaan eivät pakasta mutta vain S. tajuaa mainostaa sitä), minä en tiedä mutta kannattanee varmuudeksi ostaa sitä jos meinaat jauhelihaa pakastaa.

Vierailija
7/17 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järisyttävälle. Tosin mä en muutenkaan syö sikaa, muut meidän perheessä kyllä.

Ja jauhelihan ostan AINA kaupassa jauhettuna, en niitä kaasupakkaushirvityksiä. Hyi!

Vierailija
8/17 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järisyttävälle. Tosin mä en muutenkaan syö sikaa, muut meidän perheessä kyllä. Ja jauhelihan ostan AINA kaupassa jauhettuna, en niitä kaasupakkaushirvityksiä. Hyi!

alkuperältään siis, jota on sitten jatkettu ja jatkettu ja jatkettu taas vanhaksi menevillä lihoilla. Onpas namia!

Ollaanhan näistä kauppojen lihatiskeistäkin kuultu ties mitä juttua...

Vierailija
9/17 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järisyttävälle. Tosin mä en muutenkaan syö sikaa, muut meidän perheessä kyllä. Ja jauhelihan ostan AINA kaupassa jauhettuna, en niitä kaasupakkaushirvityksiä. Hyi!

Se kaupassa jauhettu? Siis ostatko lihatiskiltä ja pyydät jauhamaan? Kuinka monta päivää se lihakimpale on siinä tiskissä ollut?

Vierailija
10/17 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuperältään siis, jota on sitten jatkettu ja jatkettu ja jatkettu taas vanhaksi menevillä lihoilla. Onpas namia! Ollaanhan näistä kauppojen lihatiskeistäkin kuultu ties mitä juttua...

lihatiskiltä mitään. Ostan aina pakattu, jossa on päivämäärä.

Vierailija
11/17 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jauhelihan ostan AINA kaupassa jauhettuna, en niitä kaasupakkaushirvityksiä. Hyi!

Itsekin ostan kaupassa jauhettua, niissä ei ole koskaan mitään rustoja eikä jänteitä niinkuin noissa lihatalojen jätemössössä

Vierailija
12/17 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/17 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snellmannin jauheliha ei ole pakatettua. Ostan aina sitä.

Vierailija
14/17 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atrian jauheliha on pakastetusta lihasta. Snellmannin jauheliha ei ole pakatettua. Ostan aina sitä.

Entäs H&K? Kai niilläkin on pakastettua kun eivät muutakaan väitä?

Vierailija
15/17 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jauhaa yöllä tulleesta lihasta. Olen siinä samaisessa kaupassa töissä nimittäin =o)

Vierailija
16/17 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sika-nautajauheliha on paljon paremman makuista kuin nautajauheliha. Olen kai harvinaisuus tässä asiassa :) Ja mä ostan aina sitä kaikista halvinta sika-nautaa mitä Prismasta löytyy!

Vierailija
17/17 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snellman mainostaa ainakin ettei ole pakastettua.

Voi olla mainoskikkakin (siis muutkaan eivät pakasta mutta vain S. tajuaa mainostaa sitä), minä en tiedä mutta kannattanee varmuudeksi ostaa sitä jos meinaat jauhelihaa pakastaa.

Lihan pakastaminen on ihan tavallista, kaikki lihantuottajat pakastavat lihaa ja myyvät sitä sulatettuna. Pakastetulla lihalla säädetään kysynnän ja tarjonnan eroja.

Se että Snellman ilmoitti lopettaneensa pakastetun jauhelihan myymisen tarkoittaa vain sitä, että Snellmanin muissa tuotteissa käytetty on sen verran enemmän pakastettua lihaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän