Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä asiaa sinä et ole tiennyt vasta kuin aikuisiällä?

Vierailija
04.01.2011 |

Mulla on aika helppo: luulin aina Winona Ryderin olevan etunimeltään Wiona, ja oikea nimi selvisi ihan pari vuotta sitten vasta. Yleensä olen tosi tarkka oikeinkirjoituksen kanssa, mutta näin vain kävi.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aikuisellakin voi olla pienet tulot.

Jotenkin olin kuvitellut, että ns. pienituloisuus on ohimenevä vaihe elämässä. Että vain ja ainoastaan opiskelijoilla on vähän rahaa käytettävissään ja sitten kun tulee "aikuiseksi" niin on toki rahaa vaikka mihin.

Kertonee jotain lapsuudestani ;-), enkä ikinä sanoisi tätä ääneen muuta kuin anonyymillä keskustelupalstalla.

Tämä tajuaminen tapahtui siis perheellisenä opiskelijana ollessani yhden lapsen äiti ja anopin maksamalla etelän matkalla lomailemassa. Matkalla olikos muistaakseni keski-ikäinen mieshenkilö avautui pöytäseurueelleen jostain ja minä vierestä kuunnelleena (oli laivalla retkellä, en kuunnellut tarkoituksella) olin aivan että oho, noinko voi sitten oikeasti ollakin.

Vierailija
2/24 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aikuisellakin voi olla pienet tulot.

Jotenkin olin kuvitellut, että ns. pienituloisuus on ohimenevä vaihe elämässä. Että vain ja ainoastaan opiskelijoilla on vähän rahaa käytettävissään ja sitten kun tulee "aikuiseksi" niin on toki rahaa vaikka mihin.

Kertonee jotain lapsuudestani ;-), enkä ikinä sanoisi tätä ääneen muuta kuin anonyymillä keskustelupalstalla.

Tämä tajuaminen tapahtui siis perheellisenä opiskelijana ollessani yhden lapsen äiti ja anopin maksamalla etelän matkalla lomailemassa. Matkalla olikos muistaakseni keski-ikäinen mieshenkilö avautui pöytäseurueelleen jostain ja minä vierestä kuunnelleena (oli laivalla retkellä, en kuunnellut tarkoituksella) olin aivan että oho, noinko voi sitten oikeasti ollakin.

Oikeastaan en tiennyt mitään raskausajasta vielä puolitoista vuotta takaperin..

esim. että verta voi tulla raskaana ollessa ja että paino voi nousta jopa 30 kiloa jos ei liiku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

magneettinen pohjoisnapa eivät ole lähelläkään toisiaan.

Vierailija
4/24 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin täysi-ikäiseksi jo ehtinyt, kun yhtäkkiä kerran tajusin, että "än yy tee nyt" muodostuu siis noista NYT:n kirjaimista.. "N-Y-T nyt!"

Olin aivan järkyttynyt, etten ollut tajunnut sitä aiemmin,vaikka olen kiinnostunut kaikenlaisesta sanoilla kikkailusta.

Vierailija
5/24 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin täysi-ikäiseksi jo ehtinyt, kun yhtäkkiä kerran tajusin, että "än yy tee nyt" muodostuu siis noista NYT:n kirjaimista.. "N-Y-T nyt!"

Olin aivan järkyttynyt, etten ollut tajunnut sitä aiemmin,vaikka olen kiinnostunut kaikenlaisesta sanoilla kikkailusta.

Vierailija
6/24 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin 23-vuotiaaksi asti, että se on vihannes.

Vierailija
7/24 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mitä! Joka päivä oppii jotain uutta. Sivistys ei ole koskaan valmis.

Vierailija
8/24 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulin pitkään, että kun puhutaan Usain Boltista puhutaan yhdysvaltojen pelaajasta nimeltä Bolt. Samoin jos puhuttaisiin vaikkapa suomen Myllylästä.

Vierailija
9/24 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehta av-mamma tietää kaikesta kaiken! Absoluuttinen totuus tulee av-mamman suusta.

Vierailija
10/24 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulin pitkään, että kun puhutaan Usain Boltista puhutaan yhdysvaltojen pelaajasta nimeltä Bolt. Samoin jos puhuttaisiin vaikkapa suomen Myllylästä.

Maailma ois aivan hiivatin tylsä paikka, jos kaikki tietäisivät kaikesta kaiken, tai ainakin esittäisivät tietävänsä.

Vierailija
11/24 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi perhana... Ihan oikeasti. Opin tänään jotain uutta. Olen 34-vuotias. En tiennyt tuota yllä olevaa. *nauraa itselleen*

Vierailija
12/24 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lasten kanssa on näin rankkaa ennenkö sain itse lapsia.

Vierailija
13/24 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opin vasta av:lle tultuani, kuinka hirveitä aikuiset ihmiset voivatkaan olla. Lähipiirissäni on ollut sairautta, kuolemaa, pettämistä, eroja jne. hirveyttä, mutta vasta av:lta olen oppinut kuinka pahoja ihmiset voivatkaan olla toisille.

Vierailija
14/24 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain eilen kirjaa lukiessani ahaa-elämyksen, että Karjala juontuu sanasta karja, siis alue jossa on laiduntanut karjaa. En ole koskaan aiemmin ajatellut asiaa.

Vierailija
15/24 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kaverini (no ei ihan aikuinen, silloin 16v poika) huudahti yhtäkkiä kesken juttelunsa tyttöystävänsä kanssa, että "ai miten niin teil tytöil on kolme reikää???!!" Hän saa edelleen kuulla asiasta - ikää nyt 30v :D

Vierailija
16/24 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kun aikuisena, että aikuisetkin tekee virheitä. Että isä tai äiti voi olla väärässa tai että opettaja (!) voisi tehdä jotain kyseenalaista tai jopa väärin.

Ja toi raha-asia on toinen. Rahaahan otetaan seinästä sillon kun tarvitaan niin paljon kun tarvitaan. (not)

Vierailija
17/24 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain eilen kirjaa lukiessani ahaa-elämyksen, että Karjala juontuu sanasta karja, siis alue jossa on laiduntanut karjaa. En ole koskaan aiemmin ajatellut asiaa.

ei ilm. tarkoita tuossa karjaa, vaan sotajoukkoa tms, joka on kys. sanan vanhempi merkitys. Näin muistaakseni.

Vierailija
18/24 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei neulan kärkeä

Vierailija
19/24 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kappale "Heili Karjalasta" ei olekaan "Heidi Karjalasta":)

Vasta aikuisena olen tiennyt monien hedelmien ja kasviksien olemassolon ja ulkonäön, kuten bataatti, munakoiso, avokado jne.

Vierailija
20/24 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä sitten oikeasti tarkoitetaan, en tiedä vieläkään.:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän