Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks jonkun on vaikea myöntää että on jostain asiasta mielissään?

Vierailija
04.01.2011 |

Mua ärsyttää jotenkin suunnattomasti kaveri joka puhuu toista ja tarkoittaa toista.

Hänen uusi miesystävä oli pyytänyt kaverin lasta luistelemaan joku päivä. Kaveri väänsi asian niin että "ei se mua vaan pyydä, mun poikaa kyllä" ja silti noista sanoista huolimatta oikein vaistosi että oli pohjimmiltaan asiasta todella tyytyväinen.

Tänään puhelimessa pari samankaltaista juttua.

Onko se nyt niin kauhean vaikea sanoa suoraan että "tosi kiva kun uusi tahtoo viettää aikaa myös mun lasten kanssa ja mä tykkään siitä kovasti"

Miks pitää asia kääntää päälaelleen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tapana suhtautua välillä ihan hemmetin negatiivisesti kaikkeen, vaikka olisin ihan tyytyväinen. Tai ainakin sanani antavat ymmärtää että en jostain asiasta pitäisi. Ja aina joskus joku sitten ottaa minut tosisaan ja saan sitten selitellä että en minä sitä noin tarkoittanut. Hitto vie, oikein itseänikin ärsyttää tämä tapa. En tiedä mistä se on tullut. Itse yritän parantaa tapani tämän suhteen. Voisikohan tämä nettimaailmassa eläminen vaikuttaa siihen, koska useinhan keskustelupalstoilla on aivan uskomattoman negatiivisesta keskustelua, kun aina yritetään "voittaa" keskustelut. Tai siis tällaista ilmapiiriä on netti pullollaan. Ehkä se on sieltä tarttunut minuun, mutta minun vastuullanihan se on miten kommunikoin reaalimaailmassa muiden ihmisten kanssa.

Hyvä kun otit asian puheeksi. Yritän oikein tietoisesti olla jatkossa myönteisempi ja sanoa kun tykkään jostain asiasta. Vaimokin ansaitsisi useammin kehuja.

Vierailija
2/3 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini on tuommoinen.

Ei halua antaa toiselle aiheutta kateuteen / pahoittaa kaverin mieltä.

Hän ylitulkitsee muiden ihmisten tunteita ja kuvittelee tietävänsä mitä nämä haluavat ja toivovat. Niiden omien luulojensa varassa sitten juttelee samanlaisia kuin ap:n kaveri. Usein hänellä ei ole hajuakaan toisen toiveista ja tunteista, mutta pitää silti tiukasti kiinni mielipiteistään ja luuloistaan.

Se on ihan hirveän rasittavaa ja ärsyttävää.

Ap:n tapauksessa todennäköisesti kuvittelisi, että ap toivoisi oman miehensä vievän lapsia luistelemaan ymv. Siksi korostetusti vähättelee miesystävänsä tekemisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi nainen joka silmät innosta kiiluen selitti "pekka osti thaimaan-matkan, miten se nyt sellasta, en minä olis välittänyt" tai "lapsenlapset teki mulle kynttilät itse jouluksi, en minä olis niistä niin, olisivat antaneet vaikka äidilleen.

Aina piti käydä se sama sen kanssa läpi. "no, eikö se ole kiva lähteä matkalle"? ja "ai miten ihanat lapsenlapset kun mummia ajatteli" Sitten tää "pirkko" siinä myhäilee että, niinhän se on.

Kai ne kalastelee jotain? jokatapauksessa mä sain välillä pirkosta vähän yksinkertaisen kuvan juurikin tosta syystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän