Miten sanoisitte kollegalle jämäkästi...
...että opettelee käyttäytymään? Minulla on työkaveri, jolla on tapana tulla karjumaan huoneeseeni milloin mistäkin asiasta, johon minä en juurikaan voi vaikuttaa. Olen luonteeltani ujo ja hiljainen ja menen helposti lukkoon tuollaisissa tilanteissa. Olen pyrkinyt opettelemaan jämäkkyyttä, mutta se on vielä vähän vaiheessa. Hänen asiansa on aina se suurin ja tärkein ja jos asia ei mene hänen mielensä mukaan, seuraa em. raivo.
Vinkkejä? Esimiestä en sotke tähän vielä, vaan koetan hoitaa homman ensin itse.
Kommentit (4)
Sano, että "Kuule, mulla hajoo korvat. Menepäs tuonne oven taakse vetämään henkeä ja tule sitten uudestaan kertomaan asiasi, kun oot rauhoittunut." Sitten hymyilet ja viitot ovelle. Jos tyyppi ei ole ihan täys kusipää, niin tajuaa oman käytöksensä.
Sitten selvitätte asiaa menemättä henkilökohtaisuuksiin. Jos hän menee, sano, että voit keskustella tästä asiallisesti, mutta et ala riitelemään hänen kanssaan. Jos ei onnistu, menet esimiehen luo ja sanot, että tähän ja tähän asiaan liittyy nyt joku epäselvyys, mutta herra X ei kykene keskustelemaan siitä asiallisesti/huutamatta.
työpaikkakiusaamisesta- tuo on kiusaamista
ja otteesei huutajaan= vallankäyttöä ujoa työkaveria kohtaan- valitettavan tuttua