Miten kertoisitte, jos haluaisitte pitää välimatkaa omaan äitiinne?
Hieman taustaa: minulla ja äidillä on jo pidempään ollut hankalaa. Suureksi osaksi siksi, että olen joutunut olemaan se aikuinen tässä ihmissuhteessa, jo pienestä saakka.
Nyt elämäntilanteeni on sellainen, että en jaksa enää. Tarvin kaikki voimavarani erään suuren projektin loppuunsaamiseksi ja äiti vie omalla käytöksellään minulta liikaa energiaa.
Kuinka kertoisitte asian äidille? En osaa muotoilla asiaa, koska tiedän, että äiti on minulta selitystä vailla (tähän koko välien hiertämiseen, jota hän ei tunnu ymmärtävän ollenkaan). Aion kuitenkin laittaa jonkinlaisen sähköpostin hänelle, koska muuten itse mietin tätä jatkuvasti.
Kommentit (26)
Jep, sama kokemus itsellä. Meillä tosin yhteydenpidosta seurasi kamalaa häiriköintiä, johon ratkaisu löytyi lähestymiskiellon hakemisesta ja TURVAKIELLOSTA. Eli yhteystietoja ei saa eikä löydy yhtään mistään.
Ystäviä ja sukulaisia, joihin pitää yhteyttä, on tämän päätöksen myötä pitänyt rajoittaa. Kaiken maailman serkkujen ja vastaavien puolituntemattomien kautta isä vielä yrittää pelata pelejänsä, mutta turhaan.
Vanhempani saavat vastata tekemisistään ja tekemättä jättämisistään suoraan yläkertaan, kun se päivä (toivottavasti pian) koittaa. Minua ei heidän anteeksipyytelynsä enää edes kiinnosta.
Tarkennus edelliseen viestiin. :)
käyn vaan harvemmin haudalla sit.
Jos se itsekeskeisyyksissään edes huomaa. Eli otan vaan sen etäisyyden. Lopetan puhelut lyhyeen, vastaan viesteihin päivien päästä jos ollenkaan, perun tapaamiset milloin mihinkin vedoten.
Ja jos kysyy, että mikä on, vedän aurinkoisimman naamarin ja ihmettelen että kuin niin, kaikki hyvin, no problemo. En kerro mitään omia asioitani, en välitä, jos se suuttuu tai loukkaantuu. Annan muhia aikansa.
Suuri virhe on puhua suoraan ja asiallisesti tuntemuksistaan, silmilles saat. Kun eihän syytä ole hänessä, vaan ylireagoivassa ja omituisessa tyttäressä.
kuulostaa siltä että ap:n äiti ei tosiaan ymmärrä vaikka mitä sanoisi / kirjoittaisit. jos on siitäkin pihalla miksi välit hiertävät. ei tule varmasti ymmärtämään tai myöntämään että hänessä olisi jotain vikaa, suuttuu sinulle joka tapauksessa. en sinuna kirjoittaisi mitään tai muutenkaan sanoisi. tekisin myös niin että itse jättäisin yhteydenpidon enkä siihen sanoisi mitään erityistä syytä, kuin korkeintaan muut kiireet. myös minulle tulee käymään näin tänä vuonna koska olen niin loukkaantunut äidilleni ja tiedän että hänelle on turha tästä sanoa mitään kun hänessä ei koskaan ole mitään vikaa, päin vastoin.
helpottui kun tajusin ettei mikään sanomani saa vanhempiani ymmärtämään miten väärin ovat minua kohdelleet, sekä tietysti sisaruksiani. He eivät tule ikinä ymmärtämään eivätkä koskaan käytöstään muuttamaan. Se oli se ratkaiseva hetki, huomasin että minun pitää suojella itseäni ja omaa perhettäni. Minua EI OLE VELVOLLISUUTTA hyysätä heitä, eikä olla missään tekemisissä. Mitään ilmoittamatta katkaisin yhteydenpidon, en avannut ovea kun alkuun yrittivät tulla käymään. Tuosta on nyt aikaa pari vuotta, helpottuneisuus on päällimmäinen tunne mielessäni. Helpottuneisuus siitä ettei minun tarvitse sitä enää sietää ja kelata.