Ero edessä, miten ihmeessä pärjään ilman miestä?? :(
No joo, siis tottakai pärjään. Mutta kun tuntuu, etten halua luopua kaikesta siitä ihanasta mitä meillä on! Mies on ihana, auttaa kotitöissä, on lasten kanssa, hellii, kehuu, selvästi rakastaa minua, on ihanan herkkä ym. Mutta kun on kauhean itsekäs, epävarma, laiska, valehtelija.
Kun ajattelen elämää ja arkea ilman häntä.....elämä olisi paljon varmemmalla pohjalla, nyt en voi koskaan olla varma siitä onko mies oikeasti töissä vai ei, tuleeko seuraavaa palkkaa vai ei... Taloudellisesti voisimme paljon varmemmin ilman miestä, mun ei tarviis murehtia miehen elosottovelkoja tms.. Mutta se kaikki muu... En halua olla yksin, vaan haluan käpertyä hänen kainaloonsa illalla, meillä on niin hauskaa yhdessä, hän hyväksyy minut tällaisena kuin olen. Enkä usko että löydän ikinä niin hyvää miestä kun hän on, niin typerältä kun se kuulostaakin...
Mies on vaan valehdellut mulle niin pahasti viimeiset kuukaudet ja on aiemminkin paljastunut samoista valheista mutta olen antanut anteeksi... En pysty enää luottamaan. Enkä arvostamaan tai kunnioittamaan. Kun vaan ajattelen, kuinka hän on pystynyt syöttämään mulle niin paljon valheita... Päätös on sinänsä helppo, mutta sitten ajattelen taas niitä ihania asioita,j oita meillä on paljon... kaikki muistot :(
Tuntuu vain että nyt, kolmannella kerralla tämä on ylitsepääsemätöntä.
Lapsetkin on niin pieniä, 2v ja toinen 5kk. Miten pärjään arjessa yksin?
apua:(
Kommentit (6)
Sinulla ei ole miestäsi kohtaan mitään niistä perusjutuista, joita ilman parisuhde ei voi toimia: luottamusta, kunnoitusta ja arvostusta.
Mutta silti koko ajan kehut miestä. Ristiriita on järisyttävä. Minulle se kuulostaa siltä, että uskottelet miehen olevan niin hyvä, jotta sinun ei tarvitsi kohdata hänessä totuutta.
Been there done that. Minä tein samaa. Ennen kuin silmäni avautuivat miehen suhteen täysin. Itse asiassa joku tällä palstalla sanoi minulle, että ehkä miehesi on joskus ollut hyvä mies, ei hän ilmiselvästi sitä enää ole. Se osui ja upposi.
Ymmärrän että kuulostan ristiriitaiselta. Rakastan miestäni kaikesta huolimatta, mutta nuo valheet on liikaa. Ehkäpä vain uskottelen itselleni, että mies voi vielä muuttua ja kaikki kääntyy hyväksi... Samalla tiedän etten pysty ikinä luottamaan häneen, saatika arvostamaan.
Mies on valehdellut työ- ja raha-asioissa. Eikä mitään pikkujuttuja.
Olen kai vielä niin nuori ja naiivi, etten halua nähdä totuutta.. Tunnen kuitenkin jonkinlaista helpotusta, kun tiedän ettei minun tarvitse pelätä koko ajan valheita ja epäillä ym. Siis jos ja kun ero tulee. Pelkään arkea ilman hellittelyjä, rakkautta, keskustelua....
hakeneet apua ja ottaneet vastaan kaiken avun mitä voi saada? Terapiat yms. Ei kannata heti erota, mies terapiaan.
Pelkään arkea ilman hellittelyjä, rakkautta, keskustelua....
pelätä arkea joka on täynnä valheita, kertomasi mukaan!? Ei sellainen ole "ihanaa" elämää kuten yrität itsellesi uskotella. Jos olet nuorikin (ja naiivi), älä tuhlaa elämääsi, löydät varmasti paljon parempaakin jos haluat!
mistä se mies on valehdellut? onko pettänyt sua toisen naisen kanssa? vai onko kyseessä vaan raha-asiat? jos näin on, niin ei kannata erota. voi olla ettei mies koskaan muutu, mutta sori vaan, et sinäkään varmasti ole täydellinen. olet luvannut rakastaa miestäsi, jos naimisissa olette, eikä siinä varmasti mainittu, että sitten voi lopettaa jos raha-asiat menee pieleen. raha on vain rahaa, jos todella rakastat miestäsi, älä jätä häntä. ei hän varmaan koskaan kokonaan muutu mutta sinun pitää ymmärtää että raha ja rakkaus ovat kaksi eri asiaa. jos rakastatte toisianne, ei perhettä kannata rahan takia hajottaa.
niin ja minä todella olen "been there done that". koko 10 vuoden avioliiton ajan ollaan oltu jonkinlaisissa taloudellisissa vaikeuksissa miehen takia. viime vuonna meinas talo mennä pakkohuutokauppaan miehen velkojen takia. toivon että siitä ainakin otti opikseen vaikka ei varmasti koskaan kokonaan muutukaan. itsekin otin opikseni ja pidän huolen ettei niin käy enää. hoidan raha-asiamme itse niin kuin monet muutkin asiat. mies on silti lastemme ainoa isä ja myös minun mieheni. kunnioitus ja arvostus on välillä hukassa, samoin kuin rakkaus, mutta tahtoa on riittänyt vielä, niin tärkeänä pidän perheen yhdessä pysymistä. suosittelen muillekin.
minkälaisista asioista valehtelee?