Mikä idea on kynsikkäissä ja kämmekkäissä?
Mihin tarkoitukseen nämä ovat? Milloin sinä käytät näitä?
Itse olen saanut joskus lahjaksi, mutten keksinyt käyttötarkoitusta. Sormenpäät paleltuu näissä ja jos taas tarvitsee paljaita sormia johonkin, niin voi ottaa normikäsineet siksi aikaa pois.
Kommentit (29)
Silloin kun niitä sormia tarvitsee tuo tuostakin, niin kynsikkäät pitävät kuitenkin käden jokseenkin lämpimänä. Näiden kanssa voi käyttää suuria kynsikkäiden päälle vedettäviä lämpimiä rukkasia.
Ei taida kysyjä olla työskennellyt -15 .. -20 asteen pakkasessa tuulessa. Ei sellaisessa voi paljain käsin olla montaa hetkeä.
Minä olen pitänyt tänä talvena kynsikkäitä sisällä, kun olemme pitäneet lämmöt alhaisina. Lämmittävät mukavasti ja pystyy kuitenkin kirjoittelemaan ja selaamaan puhelimella.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ovat kämmekkäät?
Mesikämmenelle tehdyt hihahanskat.
Ne on melkein kuin könsikkäät, mutta ei kuitenkaan.
Torikauppiailla olen nähnyt. Mutta ei kai niillä muut tee mitään.
Minä pidin sellaisia yhdessä työpaikassa talvisin, kun muuten sormet kohmeessa oli hankala naputella tietokonetta.
Mä pidän autoa ajaessa jos nahkahanskat hukassa.
Kämmekkäät on minusta kätevämmät, koska jos sormia alkaa palella vaikka paikallaan seisoessa, sormet saa koukkuun kämmekkäiden sisään, toisin kuin kynsikkäissä.
Minä pidän kämmekkäitä paljon, koska ne lämmittävät yleensä ihan tarpeeksi, paitsi kovalla pakkasella. Esimerkiksi autolla ajaessa ne ovat hyvät, koska sormilla säilyy hyvä ote ja tuntuma hallintalaitteisiin. Samoin vaikka koiraa ulkoiluttaessa fleksi pysyy hyvin kädessä ja säätely on helpompaa kuin kokohanskat kädessä.
Kun kämmenet ovat lämpimät, yleensä sormetkin ovat, jos nyt pakkasta ei liikaa ole.
Ihmisten kylmänsietokyky on erilainen, ei minun mielestä sormet jäädy niissä. Jotkut eivät suurillakaan pakkasilla koe, että olisi erityisen kylmä. Toisekseen esim. täällä etelässä ei ole todellisia talvia nykyään laisinkaan.
MInulle neuloi äiti kynsikkäät ja ompeli haljasnahasta kämmeneen pyörylän.
Tarvitsin näitä siksi, että opiskelin sinä talvena ja menin autolla kouluun.
Auton ratti oli llian kylmä paljaille käsille. En "osaa" ajaa hanskat/kintaat/rukkaset kädessä.
Kynsikkäiden paljas näppi-osa oli kätevä kun tarvitsi säädella auton namikoita,
Haljasnahkainen kämmenosa oli antoi pitoa ratista kääntelemiseen.
Vierailija kirjoitti:
No ei varmaan kaupunkilaiset juu. Kalastajat, metsästäjät ja muut luonnossa liikkujat ovat niitä käyttäneet iät ajat ja käyttävät edelleenkin.
Vierailija kirjoitti:
Älä unohda postinjakajia.
Ja kämmekkäät ovat siis kuten kynsikkäät, mutta kämmenosa on yhtenäinen eli jokaiselle sormelle ei ole erikseen omia "sormiosia". Esim . tässä https://cdn.finqu.com/users/47051/images/product/22427741-vuonue-2f3a72…
Minulle hanskat on usein liian kuumat talvella lenkkeillessä. Kämmekkäät on hyvät, välillä voi hetkeksi kämmekkäiden sisään nyrkkiin laittaa kädet, jos meinaa viluttaa.
Sormikkaat tai lapanen ilman kärkeä on pilkillä hyvät. Pystyy käsittelemään vehkeitä paremmin. Edes osa kädestä on lämpimässä. Ehkä ulkona huoltohommiisa myös.
Käytän kynsikkäitä kaupungissa. Kätevää, kun ei tarvitse aina riisua käsineitä kun vaikka kaivaa maksukortin lompsasta tai muuten tarvitsee näppejä. Lämmittää kuitenkin kätevästi.
Kertokaa joku tyhmälle.