Lääkelaskuun helppiä
5 gramman putkilossa on 25mg lidokainia. Montako prosenttia siinä on tuota vaikuttavaa ainetta.
Ja kiitos, vain oikeita vastauksia..ohjeineen.
Kommentit (34)
ajoittain tarvii ihan normaalielämässä.
Eikös se tarkoitus ole, että tuo opiskelija laskisi ne itse ja harjoittelisi?
On arveluttavaa, että joku ei tee hommiaan.
Eipä tuo ole tuleva unelmien työkaveri tosiaankaan.
t. lääkäri
euroista tai metreistä niin se menee ihan samalla tavalla lääkkeidenkin kyseessä ollessa.
eikö nyt puhuttu lääkelaskuista
ajoittain tarvii ihan normaalielämässä.
mutta en todella ole töissä hoitajana tarvinnut lääkelaskuja jotka kyllä ihan ensimmäisellä kerralla sain oikein aikoinaan koulussa.
onko se nyt niin kauhean vaikea käsittää?
Missä on muka niin pieni paikka että lääkkeetkin tehdään ihan itse?
17
Eli 1g/5mg eli 0,005%
Liekö oikein..
T. lähäriopiskelija
hyvinkin voi tulla tilanne missä lääkekaapissa on eri vahvuutta kuin on määrätty ja tarttis saada oikea määrä vaikuttavaa ainetta
mutta en todella ole töissä hoitajana tarvinnut lääkelaskuja jotka kyllä ihan ensimmäisellä kerralla sain oikein aikoinaan koulussa.
17
1g/5g eli 0,01% on oikein!
t: farmaseuttiopiskelija
sitähän käytetään myös rytmihäiriölääkkeenä.
T: ensihoitaja
hyvinkin voi tulla tilanne missä lääkekaapissa on eri vahvuutta kuin on määrätty ja tarttis saada oikea määrä vaikuttavaa ainetta
17
Eipä paljoakaan paremmin tunnu menevän tulevalla farmaseutillakaan, lähäristä nyt puhumattakaan.
Jos ei osaa prosenttilaskua niin voi aina päätellä.
5g= 5000mg
25g viidestäkymmenestä grammasta olisi 50%
25g viidestäsadasta grammasta 5%
ja näin ollen 25g viidestätuhannesta grammasta on 0,5%
Ei sillä ole väliä tarvitaanko näitä oikeassa hoitsun työssä vai ei, mutta kyllä näin perusmatikan laskut pitäisi sujua kaikilta peruskoulun käyneiltä.
Eipä paljoakaan paremmin tunnu menevän tulevalla farmaseutillakaan, lähäristä nyt puhumattakaan.
Jos ei osaa prosenttilaskua niin voi aina päätellä.
5g= 5000mg
25g viidestäkymmenestä grammasta olisi 50%
25g viidestäsadasta grammasta 5%ja näin ollen 25g viidestätuhannesta grammasta on 0,5%
Ei sillä ole väliä tarvitaanko näitä oikeassa hoitsun työssä vai ei, mutta kyllä näin perusmatikan laskut pitäisi sujua kaikilta peruskoulun käyneiltä.
Ei ole teikäläisellä sitten se luetun ymmärtäminenkään hanskassa. Itse tehdyistä lääkkeistä ei ole ollut puhetta.
ettei ole ikinä työssään tarvinnut ala-asteen prosenttilaskutaitoja.