Aamulla kyselin auton käynnistysvaikeuksista..
No, soitin takuuhuoltoon ja joku mies tuli hinausauton kanssa. Antoi virtaa ja nyt toimii. Sanoi kyllä, että pitää ajaa nyt hyvä kierros, jottei akku taas tyhjene. Toivottavasti nyt pelittää, olisi paljon ajoa loppuviikosta.
Aika ihme, että noin uudessa autossa akku reistailee.
Kommentit (13)
Akutkin ovat tietty yksilöitä,voipi olla maanantaipäivän kappale.
Mutta tosiaan kerran pari viikkoon isompi lenkki.Itsekin käyn huviajelemassa kauppareissuilla.
tyhjentävät akkua tai vika voi olla myös laturissa.
tyhjenemiseen, etkö sanonut, että olit ajanut juuri 150 km, mutta parin tunnin päästä ei käynnistynyt.
Joten pahoin pelkään, että jotain vikaa on. Eikös akut olisi syytä vaihtaa 5-6 vuoden välein.
Mulla on vuosi sitten ostettu akku, käynyt huollossakin jo viime talvena, silti vaan auto jättänyt muutaman kerran tienpäälle tänäkin talvena.
Kuten aamulla vastasin, löytyi sitten joku hapettunut sulakekontakti, ja seuraavalla kerralla kun taas teki lakon, huomattiin, että akku ei olekaan huoltovapaa, akkuvettä meni aika paljon..
Kuinkahan usein sitäkin pitää mittailla??!!
Kuinkahan usein sitäkin pitää mittailla??!!
kun pyydät määräaikaishuolloissa tarkistamaan.
kiva se ap keskustelu linkittää, minne tässä viitataan.
Mutta ei tod normaalia että 150km ajon jälkeen auto ei lähde käyntiin 3h päästä. Syitä voi olla monia, tässä ei käy ilmi pyörittääkö se edes moottoria.
Syitä että akku on tyhjä eikä edes pyöritä tai pyörittää tosi huonosti:
- joku sähkölaite jääny päälle ja purkanut akun.
- akku sisäisesti rikki, oikosulussa tms.
- akku ei ota latausta vastaan.
- laturi ei lataa.
- ajettu lyhyitä matkoja jolloin akku ei kerkee latautua.
JääKylmä akku ottaa huonosti virtaa vastaan ja jos lyhyillä matkoilla käyttää vielä paljon virtaa vieviä sähkölaitteita, takalasin lämmitin, penkinlämmitin etc. Webasto polttoaine lämmintin kanssa saa akun koville.
Akulle voi tehdä huollossa rasitus testejä jotka jonkinverran kertoo vieläkö se on ok kunnossa. Ikä ei välttämättä kerro mitää, mutta 5-6v vanha alkaa olla jo "jonkii ikänen" ja se on jo parhaat päivät nähny, tossa kohtaa sen tietty voi vaihtaa varmuuden vuoksi, mutta ei välttämätöntä. Itsellä on vm2003 auto ja alkuperäinen akku ja toimii ihan hyvin.
Akku neste on sitten syövyttävää happoa, jonka kanssa kannattaa olla varovainen.
Akku nesteen saattaa saa vähiin se, että laturilataa liikaa jolloin akku voi kiehua tai muu vika tilanne. Akku nesteen määrää ei normaalisti tarvii useinkaan katella, olisko jotain 4kk-6kk välein, jos sitä nyt haluaa tarkastella, jos ei mitään oireita ole.
Mistä nykyään saa akun jossa on vesi sisällä??
Bilteman halppis akutkin on kaikki huoltovapaita hyytelöakkuja, joille ei tarvi tehdä mitään!!
Miltei kaikissa akuissa on nykyään myös "silmä" josta näkee akun kunnon (vihreä=OK, Musta=tyhjä).
Onko autossa webasto? Webastolla akun saa akun kyllä tyhjäksi, varsinkin jos ei ei kunnon lenkkejä...
Eikä se 150 km lenkki auta jos akku on jo sökönä...
Onko auto diesel? Onko hehkut kunnossa (määräaikaishuolloissa ei tarkisteta hehkuja)?
Bensa vehkeessä (varsinkin vanhemmissa) voi polttoaineeseen tiivistynyt vesi tehdä ikäviä temppuja... Tenua tankkiin auttaa...
Huoltovapaat autojen akut eivät ole hyytelöakkuja, vaan autoissa käytetään nesteakkuja.
Lyijyhyytelöakkuja käytetään vähemmän virtaa vaativissa sovelluksissa.
Mistä nykyään saa akun jossa on vesi sisällä??
Bilteman halppis akutkin on kaikki huoltovapaita hyytelöakkuja, joille ei tarvi tehdä mitään!!
ihan paikallisesta autotarvikeliikkeestä ostin viime vuonna tuon, olisko ollu hankook. Ja oli mullekin yllätys, että siinä korkit on päällä, ja akkuvettä sinne kaadettiin, ja siis luulis että vuosi sitten kun akku kävi huollossa, ne nesteet on tarkistettu, mutta onpa sitten tyhjentynyt jostain syystä.
t. en muista mikä numero, jonka autossa samaa ongelmaa
ihan paikallisesta autotarvikeliikkeestä ostin viime vuonna tuon, olisko ollu hankook.
kaikki tavalliset autojen akut on happotäytteisiä, toiset vaan on huoltovapaita ja toiset ei. Huoltovapaatkin tosin vajuvat, jos niikseen sattuu.
se syö akkua nopsaan..
Webasto ei syö akkua, vaan se lämpäri, joka kytketty käynnistymään webaston rinnalla
se syö akkua nopsaan..
Webasto ei syö akkua, vaan se lämpäri, joka kytketty käynnistymään webaston rinnalla
Webasto on se lämppäri. Tarkoitat varmaankin sitä puhallinta.
Jos ajat hyvin lyhyitä matkoja yleensä, voi olla ettei akku ehdi ajossa oikein koskaan lataantua. Vähintään kerran viikossa olisi hyvä ajaa vähän pidempi lenkki.