Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välit katkolle isän kanssa?

Vierailija
03.01.2011 |

Olen eronnut pari vuotta sitten ja nyt seurustelen uuden miehen kanssa. Isäni ei lainkaan hyväksynyt eroani, ovat kulissiperhe (minä siis lapsuudessa osa sitä) ja tällaisia säröjä ei saa tulla heidän kohdalleen.

Äitini taas on tukenut minua alkujärkytyksen jälkeen.

Kävimme uuden miehen kanssa heillä vierailulla ja isä oli alkujaan nyreä, ei jotenkn sallisi minulle onnellista elämää. Uusi mies sanoi isälleni, että rakastaa minua. (mistään tunteista tai rakkaudesta kotonani ei koskaan puhuttu, ei myöskään eka liitossa).

Isä kommentoi tuohon, että toisen jämää.

Tarkoitti varmaan,että tytär on huora.

Ehkä hänen mielestään olenkin, mutta nyt elävä sellainen. Itsemurha ei ollut kaukana vielä muutama vuosi sitten. Tämän kirjoittaminen on vaikeaa, sillä kuten mainitsin, kulissit ovat olleet iso osa elämää vanhempien kanssa. Kerron tämän siksi, etten aio jatkaa tuota kulissien yllpitoa.

Muutamaa päivää myöhemmin tulsi isältä sähköpostia, jossa hän kielsi sanoneensa mitään..Kuulolla oli kuitenkin äitini ja miesystäväni.

Näin lapsuudessakin tehtiin; kaikkea sanottiin, muttei vastuuta mistään. Isä työskentelee näkyvällä paikalla, on varmasti työssään osaava. Lapsiin suhtautuminen jotain muuta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noudattaa vanhempien tahtoa..

Vierailija
2/15 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen jo laittanut välit poikki kun totesin etten tarvitse sellaista mielipahan tuojaa elämääni. Päivääkään en ole katunut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsisti-piirteet täyttyvät hyvin tarkasti. Lapsuudessa en toki mitään siitä tiennyt, tosin aistin, ettei kaikki ole kunnossa. Isä aina toisti, että teillä on kaikki niin hyvin..ei ollut. Hyväksyntää ei tullut koskaan, minusta kasvoi suorittaja.

Edelleen on aivan hirveitä, provosoivia mielipiteitä, esim. rasistiaiheisia. Näitä sitten pui lastenlasten läsnäollessa. Ei kuuntele ketään, omat mielipiteet ainoita oikeita.

Jos jotain kyseenalaistaa, toteaa, että sitten kun aika minusta jättää jne. Eli puhuu tuollaisia itsesäälivetoisia juttuja muutaman vuoden ikäisille.

ap

Vierailija
4/15 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse enää aikuisena sietää.

Vierailija
5/15 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän hyvin itsekeskeinen. Koskaan ei muissa vikaa.Hän nauttii toisten ihmisten suoranaisesta rääkkäämisestä sekä henkisestä että fyysisestä. Häpeää muiden tekemisiä mutta peiliin katsoessaan ei näe muuta kuin täydellisen ihmisen. Lapset ovat esineitä joille voi sanoa mitä vaan. Manipuloi ja esittää "rakastavaa" kun tarvitsee jotain (huomiota tukea mitä vaan). Kun itsellä pyyhkii hyvin niin heittää toiset ihmiset nurkkaan. Äitini oli täysin voimaton hänen kanssaa ja eli loppuelämänsä masentuneena ja alistettuna. Minulta isukki vei aina kotiavaimet kun sattui huvittamaan ja äiti sitten salaa päästi mut kotiin yöksi (olin about 12v). Mulla 3 sisarusta jotka eivät halua myöskään olla hänen kanssaan missään tekemisissä enää. Lapsuuteen kuului pelko, alistaminen, nöyryytys, julkinen häpeä jne...hyvbä esimerkki isän luonteesta on se kun äiti joutui pakolliselle työmatkalle niin isukki sai päähänsä että äiti pettää. Siitä seurasi se että kun äiti palasi kotiin niin kaappiin ilmestyi kossupullo ja mies nautti siitä kun sai nähdä pelkomme. Tiesimme että illalla ja yöllä taas helvetti valloillaan. t.edellinen vastannut

Vierailija
6/15 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänekin käytti näitä "minä raasu menen mullan alle" tai "hyppään katolta kun musta ei kukaan välitä"-juttuja kun halusi manipuloida perhettään. Muistan olleeni 7v kun isäni sanoi mulle että tekee takiani itsarin kun en halunnut jäädä hänen luokseen kun oli kännissä. Seuraavassa hetkessä haukkui mut pikkuhuoraksi. edellinen lisää

Vierailija
7/15 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauheaa luettavaa. Tiedän tarkkaan, miltä sinusta tuntuu.

Tarvittaessa osaa olla kovin myötämielinen, kun hyötyy itse siitä jollain tavalla.

ap

Vierailija
8/15 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sano isällesi että jos uusi miehesi ei ole tervetullut vierailemaan niin sitten et tule sinäkään! Osaahan se äitisi varmaan teillä vierailla ilman isääsikin.

Vierailija
9/15 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti vierailee. Siitäkin isällä moitittavaa, että hänet jätetään yksin.

Hyvä ei ole mitenkään.

Toisaalta, ainoa tapa selvitä tästä on ajatella, että isä on sairas narsisti..

Vierailija
10/15 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin asema tässä kuviossa. Haluaa pitää välit kunnossa minun kanssani, mutta myös isän kanssa.

Äiti pitää kovasti miesystävästäni ja on onnellinen puolestani.

Äiti näyttää nykyisin väsneeltä, varmasti on vaikeaa, kun isällä niin jyrkät mielipiteet elämästäni ja kaikesta muustakin.

Vierailija
11/15 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää edes omat lapset säästää tuolta kurjuudelta.

Eikö lapsenlapsista pitäisi yleensä iloita, eikä etsiä virheitä..

Vierailija
12/15 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänen kanssaan pari vuotta asuneena sanoisin, että pistä vaan välit poikki, jos et pysty ottamaan kovetettua luontoa käyttöön.

Minua mummo ei voi pompottaa ja kumma kyllä nykyään hän kunnioittaa mua, mutta nuo muut serkkuni ei ole mummoon missään yhteydessä, kun eivät tajua, miten sitä pitää käsitellä. Esim. kiloistani (joita oli huimaavat 57) mummo huomautteli tähän tyyliin: "Kyllä olet lihonut, en minä vaan nuorena ollut noin lihava!" johon minä "No kato se oli sitä sota-aikaa, kun sun kertoman mukaan syötiin pelkkää pettua, mikä jäi venäläisvangeilta yli, ei se ihme että oltiin nälkiintyneitä!" "Sun pitäisi laihduttaa" "Mulle maksetaan töissä kilokorvausta!" Yleensä mummo ei keksi takaisinheittoa.

Minä tarkastelen itse mummoani kuin jotain koe-eläintä, vähän huvittuneena ja uteliaana, että mitä se diiva taas keksii. Tätini ja setäni ovat tajunneet myös, että se asenne auttaa. Nykyisin ei yrittäkkään tehdä meille mitään temppuja, kun tietää että ei mene läpi esim. kuoleman teeskentelyt, mutta vieraammat uppoaa lankaan joka kerta, varsinkin kun mummoni on nykyisin oikeasti hauras (muttei tyhmä). Kerran kun se teeskenteli kuolevansa, mä läppäisin sitä napakasti poskelle ja ilmoitin soittavani samantien poliisin ja ruumisauton, kun ne mummon lompakosta kerran maksetaan. Kas, mummoni ponkaisi jaloilleen, ihmeparantuminen! Sitäkin ylistin suureen ääneen ja kaikille, mistä näki että sitä v...tti.

Älä hae mitään hyväksyntää isältäsi, lopeta energianhaaskaus. Ota kylmän viileä asenne, ja tarvittaessa piikitä takaisin, niin minäkin olen mummolle vastaillut. Jos tilanne käy hankalaksi, nouset rauhallisesti ylös ja ilmoitat poistuvasi "Kun tää keskustelu meni tälle tasolle, niin meidän tarttis varmaan lähteä!"

Isäni kärsi äitinsä tempuista todella paljon, ja sillä oli vaikutusta sitä kautta minun lapsuuteeni (alkoholismi ja masennus). Olen antanut isälleni anteeksi, kun olen tajunnut, miten kova lapsuus hänellä oli puoliorpona sen naisen temppujen kynsissä. Isäni hautajaisissa mummo ei kyyneltäkään vuodattanut, eikä ollut yllätys.

Katko, loitonna tai ota huvittuneen virallinen asenne kuin avaruuden olioon, ei ole mitään biologista pakkoa pitää yhteyttä paskiaiseen.

Vierailija
13/15 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan loistavia ehdotuksia. Tuo on tärkeintä, että lopetan odottamasta, että saisin hyväksyntää. Todellakin, ellei sitä saanut tärkeinä lapsuusvuosina, ei sitä tule myöhemminkään.

Sanoinkin hänelle kerran, että on valitettavaa, kun en ole toteuttanut hänen toiveitaan.

Vierailija
14/15 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tunnevammainen, sitä pitää ymmärtää.

Vierailija
15/15 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa tieten tahtoen altistaa itseään loukkauksille. Pois sellaisten ihmisten seurasta, jossa tulee huono olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi