Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Temppurata tai vastaava lapsen synttäreille...

Vierailija
03.01.2011 |

kerhotalossa olisi jumppasali, johon haluaisin 5v lapsille jotain... mietin, että jos teen 'temppuradan' esim. joku, mistä voi ryömiä... Olisiko kenelläkään kokemusta tai ideoita, mitä sinne voisi tehdä?

Kiitos tuhannesti!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-pitkä penkki ylösalaisin tasapainoiluun

-patjoja kuperkeikkoja varten

- puolapuihin hulavanteita pystyyn ja vaakaan. Kiipeilyä niiden läpi.

-penkki kiinni puolapuihin liukumäeksi

-jotain tötteröitä tms. joiden ympäri pujotellaan juostessa

Vierailija
2/14 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidankin tehdä niitä! Mietin, että jos se olisi 'viidakko' niin voisin tehdä jostain sinisestä veden... ehkä haaveilen liian suuria, en osaa sitten toteuttaa kuitenkaan :(

t. ap

-pitkä penkki ylösalaisin tasapainoiluun

-patjoja kuperkeikkoja varten

- puolapuihin hulavanteita pystyyn ja vaakaan. Kiipeilyä niiden läpi.

-penkki kiinni puolapuihin liukumäeksi

-jotain tötteröitä tms. joiden ympäri pujotellaan juostessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- penkin päällä kävely

- kuperkeikka jumppa-alustalla

- hernepussien heittely ämpäriin

- keilaaminen (esim. 0,5 l limsapulloja ja pallolla kumoon)

- hula-vanteita lattialle "autonrenkaiksi", pitää hyppiä renkaasta toiseen tai astua vuorojaloin

Tavallinen maalarinteippi on ihan huippu. Sillä saa esim. pallonheittoon heittoviivan, ruutuhyppelyruudukon, erilaisia kuvioita (neliö, kolmio jne.) lattiaan ja niitä pitkin pitää loikkia jne.

Jos haluaa laittaa lapsia juoksemaan, on yksi helppo leikki sanomalehtipallojen heittely. Lapset kahdeksi joukkueeksi salin kummallekin puolelle (teipillä viiva keskelle jos ei jo ole) ja sanomalehdestä rutistellaan reiluja palloja. Lapset voi laittaa itse rutistelemaan tai tehdä valmiiksi ja tuoda mustassa jätesäkissä paikalle. Kummallekin puolelle omat pallot ja niitä sitten koitetaan viskoa vastustajan puolelle. Heittelyä esim. 3 min eikä mitään voittajaa tarvitse edes julistaa, kun itse leikki on ollut niin hauska. Paperitolloja kannattaa olla reilusti, että on koko ajan vipinä päällä.

Vierailija
4/14 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hommaa iso pala sinistä silkkikangasta tms. kevyttä. Sillä voi tehdä leikkivarjojuttuja (googleta leikkivarjo), jos mukana on pari aikuista auttamassa. Pelkkää kangasta lattialle EI kannata laittaa, liukastuminen on varma.

Vierailija
5/14 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsen jumpassa kaikki lapset kiipeili ihan innoissaan niiden läpi.

Joku muovi lattialle on hyvä idis! Siinä voi uida, ja toisaalta se voi olla "jäätä", jossa luistella.

Kerran meillä oli jumpassa "autorata". Jotain pyöreää käteen ratiksi (esim. muovipurkin kansi). Oli just noita tötteröitä, sitten oli kiertoliittymä, liukasta muovia, silta penkistä jne.

Vierailija
6/14 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin voi tehdä myös niin, että kummankin puolella on maali, jonne yritetään ryöstää toisen maalista sanomalehtipalloja.

Sitten vain juostaan pesältä toiselle, ja yritetään kuljettaa omaan pesään enemmän palloja kuin naapuri ehtii ryöstää. Kannattaa vain sopia, että juostaan myötäpäivään tai vastapäivään, sillä muuten törmätään ja lujaa.

Jos haluaa laittaa lapsia juoksemaan, on yksi helppo leikki sanomalehtipallojen heittely. Lapset kahdeksi joukkueeksi salin kummallekin puolelle (teipillä viiva keskelle jos ei jo ole) ja sanomalehdestä rutistellaan reiluja palloja. Lapset voi laittaa itse rutistelemaan tai tehdä valmiiksi ja tuoda mustassa jätesäkissä paikalle. Kummallekin puolelle omat pallot ja niitä sitten koitetaan viskoa vastustajan puolelle. Heittelyä esim. 3 min eikä mitään voittajaa tarvitse edes julistaa, kun itse leikki on ollut niin hauska. Paperitolloja kannattaa olla reilusti, että on koko ajan vipinä päällä.

Vierailija
7/14 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, ihana idis.

Vierailija
8/14 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- penkin päällä kävely

- kuperkeikka jumppa-alustalla

- hernepussien heittely ämpäriin

- keilaaminen (esim. 0,5 l limsapulloja ja pallolla kumoon)

- hula-vanteita lattialle "autonrenkaiksi", pitää hyppiä renkaasta toiseen tai astua vuorojaloin

Tavallinen maalarinteippi on ihan huippu. Sillä saa esim. pallonheittoon heittoviivan, ruutuhyppelyruudukon, erilaisia kuvioita (neliö, kolmio jne.) lattiaan ja niitä pitkin pitää loikkia jne.

Vierailija
9/14 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia, että luulen, etteivät taitoni riitä ohjaamaan mitään leikkiä. Mietin ainakin itse, että 3-6 vuotiaita jos on yli 5 tms, on varmasti vaikea tehdä ohjattuja asioita, tai pitäisi jakaa pienempiin ryhmiin. Hmm. Ehkä teen ennemmin vapaamuotoisen radan, johon mennään vuorotellen peräkkäin... Saa nähdä.

Onko jollain kokemusta mistään vastaavasta?

Leikin voi tehdä myös niin, että kummankin puolella on maali, jonne yritetään ryöstää toisen maalista sanomalehtipalloja.

Sitten vain juostaan pesältä toiselle, ja yritetään kuljettaa omaan pesään enemmän palloja kuin naapuri ehtii ryöstää. Kannattaa vain sopia, että juostaan myötäpäivään tai vastapäivään, sillä muuten törmätään ja lujaa.

Vierailija
10/14 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia, että luulen, etteivät taitoni riitä ohjaamaan mitään leikkiä. Mietin ainakin itse, että 3-6 vuotiaita jos on yli 5 tms, on varmasti vaikea tehdä ohjattuja asioita, tai pitäisi jakaa pienempiin ryhmiin. Hmm. Ehkä teen ennemmin vapaamuotoisen radan, johon mennään vuorotellen peräkkäin... Saa nähdä.

Kyllä sun taitosi riittävät lasten leikin tai kisailun ohjaamiseen. Sen sijaan taidot saattavat loppua kesken, jos yrittää saada lapsilaumaa "omatoimisesti" suorittamaan rataa. :) Voi ihan oikeasti olla paljon helpompaa esim. startata yhteispelillä (jos ei tuo paperitollojen heittely, niin sitten vaikka leikkivarjo tai joku muu) ja päästää pahimmat höyryt ja jännitykset pihalle. Jos yrittää suoraan saada natiaiset a) jonottmaan vuoroaan b) suoriutumaan yksin radasta ja c) huolehtia yksin kaiken sujumisesta, niin olet varmasti aivan raato ja asiat voivat mennä helposti pieleen.

Jos on temppurata, niin olisi hyvä olla yksi aikuinen per piste tai pari, muuten ei tule mitään. Lapset ovat kekseliäitä ja esim. hernepusseilla heitelläänkin äkkiä seinää ja penkillä kävelijöitä, eikä sitä ämpäriä.

Jos haluat, että lapset voi päästää "vapaasti" saliin, niin minä hommaisin sinne vain pari toimintaa. Hankkisin kasan palloja, useamman jumppa-alustan ja hyppynaruja/hulavanteita. Kun ei ole liikaa valinnanvaraa, voi keskittyä paremmin. Temppurata vaatii oikeasti useamman aikuisen paikalle, että homma sujuu.

Nimim. Päiväkodin ja leikkipuiston täti

Vierailija
11/14 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari ohjaajaa radalle tai pienempi rata. Olin ajatellut jotenkin, että päästän sinne huoneeseen muutaman kerrallaan, mutta joo, nehän ovat siellä sitten ympäri rataa leikkimässä ja se sotkee taas jonkun kiinnostuksen siihen radan kulkemiseen. Etenkin kun lopussa on palkinto.

Tuumaillaan..

t. ap

Kyllä sun taitosi riittävät lasten leikin tai kisailun ohjaamiseen. Sen sijaan taidot saattavat loppua kesken, jos yrittää saada lapsilaumaa "omatoimisesti" suorittamaan rataa. :) Voi ihan oikeasti olla paljon helpompaa esim. startata yhteispelillä (jos ei tuo paperitollojen heittely, niin sitten vaikka leikkivarjo tai joku muu) ja päästää pahimmat höyryt ja jännitykset pihalle. Jos yrittää suoraan saada natiaiset a) jonottmaan vuoroaan b) suoriutumaan yksin radasta ja c) huolehtia yksin kaiken sujumisesta, niin olet varmasti aivan raato ja asiat voivat mennä helposti pieleen.

Jos on temppurata, niin olisi hyvä olla yksi aikuinen per piste tai pari, muuten ei tule mitään. Lapset ovat kekseliäitä ja esim. hernepusseilla heitelläänkin äkkiä seinää ja penkillä kävelijöitä, eikä sitä ämpäriä.

Jos haluat, että lapset voi päästää "vapaasti" saliin, niin minä hommaisin sinne vain pari toimintaa. Hankkisin kasan palloja, useamman jumppa-alustan ja hyppynaruja/hulavanteita. Kun ei ole liikaa valinnanvaraa, voi keskittyä paremmin. Temppurata vaatii oikeasti useamman aikuisen paikalle, että homma sujuu.

Nimim. Päiväkodin ja leikkipuiston täti

Vierailija
12/14 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen lelukaupan kangasmaja

Vierailija
13/14 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos ideoista, lisää saa laittaa :)

Olen nyt päätynyt siihen, että parissa pienemmässä ryhmässä vedetään 'rata' läpi ohjattuna. Näin voi pienemmät laittaa samaan, koska mietin välillä valojen sammuttamista, koska tulee 'yö'.

Vierailija
14/14 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maksaa alle kahdenkympin. Siis sellainen, jossa on kaksi telttaa ja niiden välillä tunneli. Tunnelia voi käyttää sitten erikseen siinä temppuradassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan