Kuinka paljon teidän n. 2v:t nukkuu/vrk??
Mä oon jo miettinyt kaikenmaailman narkolepsiat ja kaikki, kun toi 1v 11kk tyttö ei muuta kuin nuku :) Ehkä sillä on vain kaamosväsymys. Mutta siis meillä on menty näin viimeiset kaks viikkoo: yöllä 13h (klo 20-09) ja päivällä 2,5-3h päiväunia.
Onko tää unimäärä normaali? Kavereiden saman ikäiset on jo jättäneet päiväunia pois tai nukkuu niitä max tunnin, yöunetkin monilla paljon lyhyempiä... Kokemuksia kaivataan!!!
Kommentit (20)
n. 11-12 h yöllä ja useimpina päivinä reilun tunnin päikkärit.
Ap:n lapsi nukkuu varmaan keskimääräistä enemmän, mutta vaihtelua on aika pljon, eikä tuo mitenkään epänormaalilta kuulosta.
Nukkuu öisin max. 12 tuntia, yleensä 11 tuntia. Päiväunia ei ole nukkunut puoleen vuoteen ja unimäärä on pysynyt muutenkin samana. Lapset ovat erilaisia mutta jos ap:n lapsi on ykskaks alkanut nukkumaan huomattavasti enemmän niin kannattaisi ehkä kysellä ainakin neuvolalääkäriltä asiasta. Jos vaikka veriarvot ovat huonot.
Nukkuu yöllä 13-14h ja päivällä noin 2h.
Meillä kaksi vuotias nukkuu melkein samanverran kuin teillä. 5-vuotiaskin nukkuu 1-2tunnin päikyt ja ihan normaaleja ovat...Uusien asioiden oppiminen väsyttää ja parempi että nukkuu paljon kuin liian vähän...olen hoitanut monia lapsia joilla selvästi liian vähän unta, sen huomaa kehityksessä ja tarkkaavaisuudessa....Aikuisistakin toiset tarvitsevat enemmän unta kuin toiset:) Ei teidän lapsella varmaan narkolepsiaa ole:)
Ehkä kasvupyrähdys:)
2v nukkuu yö unia 12-13h ja päikkyjä n. 2h eli 14-15h päivässä vetelee sikeitä. Aika samoissa siis mennään. En olisi huolissani. Meillä 3v nukkuu yössä myös tuon melkein 12h ja päikkyjä 1-1,5h, eli ei kovin paljon vähemmän kuin pikkuveljensä. Enkä kummastakaan ole huolissani.
Nukkuu yöllä 12-13h yöunet, mutta ei päikkäreitä, valitettavasti. Silloin kun nukkui vielä päikkärit (pari kuukautta sitten) nukkui yöllä 9-10h ja päikkäreitä n.1½-2h. Eli nyt kun yöunet on pidentyneet, niin ei nuku enää päikkäreitä. Eikä auta vaikka kuinka yrittäisin saada nukkumaan... Illalla on kyllä väsy, että päikkärit olis paikallaan, mutta kun ei niin ei.
Menee illalla nukkumaan klo 19-20, herää 8-9. Päikkärit 2-3h, riippuen että kuinka paljon on aamusta touhuttu, jos ollaan oltu ulkona riehumassa niin nukkuu pidemmät päikkärit. Mä en näe syytä olla huolissani, kun hereillä ollessa on kuitenkin iloinen, pirteä ja kaikin puolin reipas :)
nukkuu öisin noin 10-11,5 tuntia . Ja reilun tunnin päikkärit. Vielä pari kuukautta sitten nukkui päikkäreitä 1,5-2 tuntia mutta niitä piti alkaa lyhentää kun iltanukahtaminen alkoi vaikeutua.
päivällä nukkuu 11-15
pajon nukuu siis minun pienikin
Ikä 2v8kk
nukkuu yöllä 20-8 ja päivällä reilun tunnin. Poika ottaa silloin tällöin kunnon kasvupyrähdyksiä, jolloin vuorokauden unimäärä saattaa ylittää reilusti tuon 13h mitä normaalisti nukkuu. Nyt on siis nukkunut joulukuussa joinakin aikoina jopa 16 h päivässä ja pituutta on tullut lyhyessä ajassa paljon lisää.
Oma lapsi ja tuttavapiirin lapset nukkuvat n. 12 h vuorokaudessa, toisilla jakaantuu tuo määrä päivä- ja yöuniin, toisilla vain yöunet.
poika nukkuu n 20.30-08.00 ja päälle vielä 2-3h päikkärit! Ja 9kk vauva nukkuu 19.00-07.30 ja kahdet päikkärit 09.30-12 ja 15-16.30 (-17).. eli oikein hyvin uni maistuu täälläkin :)
suhteen. Meillä esikko aikoinaan nukkui 10,5 h yöunet 2-vuotiaana, ei päikkäreitä. Nyt 5-vuotiaana saman verran.
Toinen lapsi on parempi nukkuja. Nukkuu yöllä 10,5 h ja päivällä parin tunnin päikkärit.
ihan kohta 2 vuotta täyttävä lapsi nukkuu n. 10-10,5 h yöllä ja n. 1-1,5 h päivällä.
Tämä on huomattava parannus! Sama lapsi pärjäsi vauvana 8-10 h unilla/vrk ja taaproiän alussakin n. 10 h/vrk :/.
Sympatiat!
ihan kohta 2 vuotta täyttävä lapsi nukkuu n. 10-10,5 h yöllä ja n. 1-1,5 h päivällä.
Tämä on huomattava parannus! Sama lapsi pärjäsi vauvana 8-10 h unilla/vrk ja taaproiän alussakin n. 10 h/vrk :/.
Terv. 17 (olikohan noin, kuitenkin se edellinen)
nukkuu yöllä noin klo 20.30-6.30 ja päivällä noin klo 12.30-14.30. Yhteensä siis 12 tuntia vuorokaudessa.
nukahtaa illasta 18.30/19.00 ja herää aamulla 8-9.00
Sille ei harvinaisia ole 14-15h yö unet ollenkaan. Päikkäreitä ei nuku enää.
Mun vauva, 4 kk, nukkuu vaan n. 13 tuntia/vrk. Mun puolesta saisi nukkua pikkuisen enemmänkin...
Meidän 2-vuotias nukkuu 9h yöllä ja 1h päivällä. Jos ei nuku päiväunia niin sitten 10h yöllä.
Nukkuu yöllä noin 21.30-08.30 ja lisäksi joka päivä päiväunia 2-2.5h. Yhteensä tulee siis joku 13-13.5h unta/pvä.