Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesitkö etteivät polvesi kestä kuin max. 80v rappusissa kävelyä

Vierailija
02.01.2011 |

a silloinkin pitää olla tosi hyvä luusto!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen nyt 42 v ja olen huomannut, että lattialta nouseminen on kovaa polville. Jos polvi on hiemankin väärässä asennossa, se voi vihloa. Saa nähdä, kauan voin vielä käydä jumpassa... No, kyllä reilu 10 vuotta, mutta en ikuisesti. Siis polvien takia.

Vierailija
2/19 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 75v ja asuu kolmannessa kerroksessa hissittömässä kerrostalossa ja kävelee päivittäin portaat ylösalas ainaskin 5-6 kertaa. Ehkä siksi on niin hyvässä kunnossa pysynytkin. On tosi hoikka kyllä. Ehkä monen polvet eivät kestä siksi, että on vähän kertynyt niitä kiloja ?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvissani oli kipuja paljon. Uskaltauduin sitten kuitenkin hankkiutumaan raskaaksi vielä nelikymppisenä. Nyt raskausaikana polvet ovat olleet kivuttomat. Ilmeisesti hormonitoiminta on jotenkin niille edullisempi. painoakin on tullut, mutta polvet ovat ok. Ihme juttu. Saa nähdä, miten käy synnytyksen jälkeen, pelkäänpä, että vaivat palaavat.

Vierailija
4/19 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmissa on nivelrikko. ja lisäksi ylipaino. että ei meikäläinen kulje rappusissa enää 40-vuotiaanakaan:(

Vierailija
5/19 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläkerrasta...ihan miten vaan.

Vierailija
6/19 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tähän sekoitettiin paino, niin pitää kertoa, että minun bmi on 21, enkä ole raskausaikoja lukuunottamatta ollut koskaan tämän painavampi.Eli ei tämä aina johdu ylipainosta.

Vierailija
7/19 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanna kuolleita eikä kuolleita oteta ambulanssiin, tiedoksi. (elleivät sitten delaa matkalla)

Vierailija
8/19 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on varmaan totta. Nykylääketieteen ansiosta ihmiset elävät pidempään mutta ennen sitä kuoltiin 'vanhuuteen' (tai siis sairauksiiin tai tapaturmiin) jo nelikymppisinä. Luustoa ei tavallaan ole tehtykään kestämään kasikymppiseksi. Nyt sen vaan olisi kestettävä koska elinikä on pidentynyt.

Vierailija
9/19 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisiko mukama ne kuolleet kantaa kämpästä pois?

Vierailija
10/19 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viedään ensin!

Vierailija
11/19 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimittaa eteenpäin.Lasku tulee sitten perääs,ilmaista kyytiä ei kuolleille suoda.

Vierailija
12/19 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku ambulanssihemmot. ei kai hälytysajossa ruumiita kuljetella, sehän on sairaustapauksien hoidosta pois.

eikä ole hautaustoimistokaan, vaan ihan sellaset tyypit, jotka työkseen niitä ruumitat kuljettavat, täällä päin ainakin ne on sairaalan henkilökuntaa. Naapuri tekee tollasta työkseen.

Vierailija
13/19 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voida tieten tahtoen ottaa kuolleita. Ei se ole mikään vainajien ambulanssi! Onhan nyt patologian laitoksella väkeä, abduktioassistentit on myös yleensä lääkintävahtimestareita, niillä on aika kattava toimenkuva. Mutta ambulanssimiehet ei vainajia tosiaan kuljettele yhtään mihinkään. Voivat käydä paikalla toteamassa tilanteen ja jos on selvää pässinlihaa, se on morientes sitten vaan.

Vierailija
14/19 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua!

Vierailija
15/19 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetus kuuluu poliisin hoidettavaksi. Eli kun joku on kuollut, niin soitetaan poliisille, kun poliisi saapuu ja antaa luvan vainajan viennille, he soittavat paikalle hauturit jotka kuljettavat vainajan pois ja laskuttavat asiasta poliisilaitosta.

Monissa paikoissa nuo hommat on kilpailutettu yhdelle tietylle hautaustoimistolle ja heillä on monesti vain tuota varten palkatut työntekijät. Joten poliisi soittaa tuolle yritykselle. Ja se on yrityksen oma asia keitä hän käyttää työmiehinä asiaa hoidettaessa. Vaikka sun naapurias.

Mutta en kiellä etteikö sitä voisi hoitaa käytännössä kuka tahansa missä tahansa yrityksessä, jopa ilman ruuminkuljetusautoakin, ku oon nähnyt jopa hautureita jotka ajaa ilman luvallista ajoneuvoa noita vainajia.

Olen itse hautaustoimistossa töissä. Siksi oli pakko mainita.

Niin ja lanssijampat ei saa ottaa kuolleita kyytiin hygieniasyistä.

Vierailija
16/19 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoäitini osti viimeisen asuntonsa yli kasikymppisenä ja siinä talossa ei ollut hissiä, vaan mummo kipitti portaita :) eikä ollut edes mikään sellainen "kuivan kesän orava" eli kevyt mummo.

Vierailija
17/19 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää polvihomma meidän ukille. On 86-vuotias ja asuu kerrostalon toisessa kerroksessa, paljon portaita, päivittäin käy lähellä palvelutalossa syömässä KÄVELLEN :D

Tieto lisää tuskaa, vai mitens se oli? Onneksi ei ole kukaan ukille muistanut kertoa, että polvien pitäis tehdä tepposet :D :D :D

Vierailija
18/19 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen salibandymaalivahti ja polvet kestävät mainiosti tunnin polvillaan hyppimisen ja heittäytymisen, ei normaalia keski-ikäiselle.

Vierailija
19/19 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin kieltää anoppia käyttämästä enää portaita, asuu viidennessä kerroksessa ja kävelee aina portaita, jos ei ole painavia kauppakasseja kannettavana. Ikää anopilla on reilusti yli 70, joten on jo kiire lopettaa tuollainen turha rappusissa kävelehtiminen ja polvien kuluttaminen!!!