Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä / miten kestää kun en vaan pidä ystäväperheen miehestä??!!!

Vierailija
02.01.2011 |

Tapana on lomailla yhdessä ja viettää juhlapyhiä, kuten vappu, juhannus jne. yhdessä. Lapset, samanikäiset vilkkaat pojat, viihtyvät keskenään ja me naiset myös, mutta suoraan sanoen en pidä miehestä lainkaan. Oma miehenikään ei oikein tule juttuun hänen kanssa. Ärsytys vaan lisääntyy kerta kerralta ja pelkään että miehen mitta on pian täysi. Onko muilla vastaavaa ongelmaa - miten olette ratkaisseet? Hammasta purren vai oletteko katkaisseet perinteen ja samalla käytännössä ystävyyssuhteen siihen ystäväpariskunnan pidettyyn osapuoleen?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä OLEN se vaimo, joka tulee hyvin toimeen kaikkien kanssa, mutta jonka miestä inhotaan.

Mieheni on raivostuttava. Pitkän kituuttamisen jälkeen ero tulossa. HUH! Mutta voin sanoa, että ymmärrän hyvin näkökantojanne. Puolustaudun kuitenkin: ei se ole helppoa tässäkään roolissa.

Oman mieheni raivostuttavuus johtuu hyvin kapeasta keskustelukavalkadista: autot ja elektroniset laitteet. Joskus jos oikein pinnistää, saattaa osata hetken keskustella myös 60-90-lukujen rock-musiikista. Vietä siinä iltaa sitten. Mieheni on myös jokaisen alan asiantuntija. Ja aivan ehdoton erikoismies, jos jokin aihe liippaa läheltäkään hänen "omaa alaansa": varsinkaan silloin EI ole olemassa relevantteja mielipiteitä jotka eroavat hänen mielipiteestään piiruakaan. Koska hänhän on 100% oikeassa 100% ajasta.

Olen pahoillani. Ei enää kauan. ;)

Vierailija
22/30 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkään en sanoisi ystävälle mitään hänen miehestään, se ei kuitenkaan johda mihinkään positiiviseen, pahoittaa vain turhaan ystävän mielen ja hän voi jopa suuttua sulle. SAattaa olla myös niin, että ystävä hyvinkin huomaa nämä rasittavat piirteet miehessään ja on ihan yhtä tietoinen niistä kuin sinäkin.

Otat vähän etäisyyttä heihin ja lopetatte tuon noin usein tapahtuvan pakko lomailun. Jos on ollut tapana pääsiäisenä mennä mökille, niin sanot ystävälle hyvissä ajoin, että te päätittekin tänä vuonna lähteä kylpylään/Ruotsiin tms. Tai kutsutte hyvissä ajoin mökille muita vieraita ja sanotte, että nähdäänkin nyt pääsiäisenä Sannaa ja Seppoa, kun ei olla vuosiin kunnolla tavattu.

Älä lopeta kerrasta kaikkea tapaamista, mutta jos ihan pakko on kaikki juhlat viettää yhdessä ilman, että se on kaiksita kivaa, niin on ihan tervettä ottaa vähän etäisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tosin kukaan yhteinen käy enää kylässä, eikä me yhdessä missään.

Minä käyn yksin ystävieni luona. Ystäväni käyvät yksin minun luonani.'

Kenenkään mies ei ole enää meidän yhteiskuvioissa mukana. Hyvä niin, koska mieheni vihaa vieraita ja vihaa kylästelyjä. Enkä mäkään haluaisi, että se olisi enää missään mukana. Tulisi vaan piikiteltyä sitä, koska ärsyttäisi sen käytös.

Lomailkaa herranjumala jo mudien ihmisten kanssa ja jättäkää tuo ukkorukka omiin oloihinsa!

Vierailija
24/30 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja sanokaa suoraan, että ei kiitos enää yhdessäoloja, koska mies on tuollainen. ja koska he piikittelevät toisiaan. Sen kyllä kärsii sanoa.

Vierailija
25/30 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu auki luin ap:n viestiä..

Vierailija
26/30 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellainen tilanne, että moni pitää mun miestä ylimielisenä ja ilkeänä. Totuus on että hän ei ole mitään niistä, vaan hänellä on tosi erikoinen ja kuiva huumorintaju. Jotenkin aiheuttaa sellaisia tilanteita joissa voi tarkkailla ihmisten reaktiota ja suhtautumista. Pokka pitää ihan loppuun saakka, ja niin monesti kukaan ei tajua hänen edes laskevan leikkiä. Huumori menee niin vähäisesti todellisuuden ohi. Hän tavallaan laskee leikkiä itsellään, vaikea selittää. Olen monesti sanonut että voisi lopettaa koska kukaan ei sitä tajia ja ihmiset voi loukkaantua, mutta hän ei pysty lopettamaan. On luonteeltaan tosi rehellinen ja auttavainen, mutta monet luulee niin pintaliitäjäksi ja ylpeäksi ja ei ikinä suostu sanomaan että joku asia oli vitsi. Joskus itse hermostun ja saatan tuiskasta että suu kiinni, ja sekös vasta hauskaa on. Sitä hän jaksaa sitten kotona naureskella että kun pirkko ja pentti katsoivat tiettyyn malliin sitten meitä keittiöstä ja niin edelleen. Itsekin välillä naurahtelen hänen jutuilleen jälkikäteen, vaikka itse tilanteessa hermostuttaa. Pelkään välillä että kutsuja ei enää tule mihinkään..

Vierailija
27/30 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävieni miehistä aina pidä. En pidä aina ystävistänikään, vaikka hyväksyn heidät sellaisina kuin he ovat ja en halua heitä muuttaa. Parhaan ystäväni mies on mielestämme rasisti ja mieheni ja minä vihaamme sitä piirrettä hänessä. Joten, kun vietämme vappua yhdessä, välttelemme aihetta. Niin se vaan on, kaikki eivät ole huipputyyppejä, mutta voi heitä silti kestää.

Mun mielestä ystävän puolisoa ei voi arvostella. Puoliso on kuitenkin se rakkain, vikoineenkin. Olisi ihan hirveän surullista päättää ystävyys noin. Tapaamiskertoja voi ehkä harventaa, mutta toisen perheen arvostelu on typerää ja ei kovin kaukonäköistä. Se asettaa ystävän kuitenkin valintatilateeseen ja se on ikävää ja itsekästäkin.

Vierailija
28/30 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellainen tilanne, että moni pitää mun miestä ylimielisenä ja ilkeänä. Totuus on että hän ei ole mitään niistä, vaan hänellä on tosi erikoinen ja kuiva huumorintaju. Jotenkin aiheuttaa sellaisia tilanteita joissa voi tarkkailla ihmisten reaktiota ja suhtautumista. Pokka pitää ihan loppuun saakka, ja niin monesti kukaan ei tajua hänen edes laskevan leikkiä. Huumori menee niin vähäisesti todellisuuden ohi. Hän tavallaan laskee leikkiä itsellään, vaikea selittää. Olen monesti sanonut että voisi lopettaa koska kukaan ei sitä tajia ja ihmiset voi loukkaantua, mutta hän ei pysty lopettamaan. On luonteeltaan tosi rehellinen ja auttavainen, mutta monet luulee niin pintaliitäjäksi ja ylpeäksi ja ei ikinä suostu sanomaan että joku asia oli vitsi. Joskus itse hermostun ja saatan tuiskasta että suu kiinni, ja sekös vasta hauskaa on. Sitä hän jaksaa sitten kotona naureskella että kun pirkko ja pentti katsoivat tiettyyn malliin sitten meitä keittiöstä ja niin edelleen. Itsekin välillä naurahtelen hänen jutuilleen jälkikäteen, vaikka itse tilanteessa hermostuttaa. Pelkään välillä että kutsuja ei enää tule mihinkään..

miten häntä pidetään ylimielisenä tai ilkeänä jos laskee leikkiä itsellään? Ei minua haittaa jos joku naureskelee itselleen.

Vierailija
29/30 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän turhankin hyvin juttuun. Virtaa on ollut jo vuosia (teini-iästä lähtien) välillämme niin että rätisee, vaikka tässä välillä on tehty lapsia molempiin perheisiin. Nyt pisteenä iin päälle hän tuli nyt viimeisimmissä juhlissamme pikku konjakkipäissään kertoneeksi minulle ääneen himostaan. Jotenkin tuntuu vaikealta ajatella yhteisiä tapaamisia, koska en todellakaan halua antaa valtaa näille tunteille/haluille ja pilata monen rakkaan ihmisen elämää. Silti en voi odottaa seuraavaa kertaa kun näen hänet!

Rakastan miestäni syvästi ja ystäväni on minulle todella tärkeä ja pidän ko. miestä ystävänäni myös. Mutta joku siinä vain on että meidän kemiamme kohtaavat todella kuumasti... Noh, ehkä tämä tästä ajan kanssa.

Vierailija
30/30 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytpä tiedän minne ei ainenkaan tulla enään kylään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän