tekeekö työnantaja tässä oikein?
mulla ollut 20 tunnin viikkosopimus töissä. Pomo lupasi toiselle työntekijälle joka toisen viikonlopun kun itse olen tehnyt lähinnä viikolla ja joka toinen viikonloppu. Sairastuin ja jouduin kuukauden saikulle jonka jälkeen pomo ilmoitti ettei voi tarjota enää 20 viikkotuntia, koska oli joutunut muuttamaan sairastumiseni takia asiakkaan sopimusta ja näin ollen tuotot tippuivat. Sanoin että teen sitten viikonloppuja johon pomo sanoi että on luvannut joka toisen viikonlopun uudelle työntekijälle jolloin minun aiempi 80 tuntia / kk muuttui 30 tuntiin kuussa. Meneekö tämä muka oikein?
Kommentit (6)
Nostan vielä kun itsekkin aloin epäillä että voiko tässä tilanteessa työnantaja jättää työntekijä beetäkään ilman tunteja koska on palkannut hänetkin? Aion soittaa kyllä liittoonkin...
Työnantaja vastaa omista sopimuksistaan. Sinulla on oikeus oman sopimuksesi mukaiseen tuloon.
Mutta jos tuntisi jäävät keskimäärin alle 20 tunnin, he ovat kuiten velvoitettuja maksamaan sinulle puuttuvien tuntien palkan.
Et voi itse valita työvuorojasi.
kyse vaan siitä että tunteja on otettu pois hirveästi! Ja totta kai teen mitä vuoroja tahansa mutta työnantajalla ei ole enää tarjota mutta tarjoaa samaan aikaan toiselle työntekijälle tunteja.
kuulosta lailliselta. Yhteys nyt heti liittoon tai luottamusmieheen! Taidat olla palvelualalla, kuulostaa sellaiselta touhu.
jossa lukee 20tuntia/vko, niin palkka on sinulle maksettava, vaikka tekisit vain yhdenkin päivä töitä viikossa.
Nostan vielä kun itsekkin aloin epäillä että voiko tässä tilanteessa työnantaja jättää työntekijä beetäkään ilman tunteja koska on palkannut hänetkin? Aion soittaa kyllä liittoonkin...