Kuinka suurella todennäköisyydellä pääsen pääsykokeeseen (kätilö)?
Ylioppilaskirjoituksissa kirjoitin
Äidinkieli M
Reaali E
Ruotsi C
Enkkku C
Lukion päättötodistuksen arvosanat olivat tuota samaa tasoa, muutama vahvemoi arvosana, mutta matikka 6.
Lukion jälkeen aloitin opinnot yliopistossa. Minulla on teologisesta 240 opintopistettä suoritettuna. Kaikki perus, aine ja kieliopinnot suoritettu (mm heprea, kreikka ja latina kielistä tullut lisää lukion jälkeen).
Nyt tunnen kuitenkin sisäistä paloa kätilön työhön. Se on ollut haaveena jo lukioiästä, mutta kasvanut lasten saannin myötä.
lapset on tehty ja nyt olisi mahdollista aloittaa opinnot. Jäin miettimään, että pääseeköhän noilla pisteillä pääsykokeeseen?
Uskon, että pääsykokeeseen päästyäni mahdollisuuteni tulla valituksi ovat hyvät.
Kommentit (3)
Me asumme kehä I:n kupeessa, joten matkat eivät olisi ongelma. Ja pääsi tosiaan unohtumaan tuosta ensimmäisestä viestistä, että Helsinkiin olisin hakemassa.
T: Ap
Mullakin oli aikoinaan M paperit. Matikka oli B. Tosin tuolloin ainakin katsottiin se parempi arvosana todistuksesta tai kirjousksista. Pääsin ekalla yrityksellä hakemaan Helsinkiin ja sitten myös lopulta opiskelemaan. Tsemppiä!
T: kätilö
Mulla oli magnan paperit, äikkä ruotsi ja reaali M (kirjoitin ennen E:tä) englanti C ja pitkä matikka B Kahdesti olen päässyt pääsykokeisiin, mutta molemmilla kerroilla jättänyt menemättä. Mulla on ammatti päivätyöhön ja kaksi kätilöystävää, joista toinen ei jaksa enää yövuoroja pitkän matkan päässä (asutaan kehän ulkopuolella ;) )
HUrjasti ammatti kiinnostaisi, mutta luulen että jää ikuiseksi haaveeksi. Musta ei olisi kuitenkaan oikeasti niihin epäsäännöllisiin työaikoihin ja yövuoroihin.