Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parinvalinta tais mennä metsään :(

Vierailija
31.12.2010 |

Olen tässä loppuvuoden seuraillut mieheni touhuja täällä kotona. Jouluksi minä tein ruuat ja siivosin yksinäni. Mies oli kotona ja olis hyvinkin voinut olla mukana hommissa muttei vissiin kiinnostanut. Tekihän se aina jotain jos erikseen pyysi, mutta oma-aloitteellisuutta ei juurikaan ollut. Kertokaa siis kuinka joku kehtaa ja pystyy vaan katsomaan päältä kun toinen tekee kaiken yksin? Miksi aikuista ihmistä pitää aina pyytää tekemään jotain? Eikö järki sano noin suurinpiirteine että mitä pitää tehdä? Mua oikeesti vituttaa tuo käskyttäminen, on kuin olis miehenkin äiti.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki terapeutit puhuvat juuri tästä parinvalinnasta: ylivastuullinen ottaa aina alitajuisesti alivastuullisen puolison.

Ylivastuullinen on useinmiten se esikoistyttö, joka on tottunut huolehtimaan asioista. Jostain kumman syystä hän löytää helposti sen miehen, jonka ei ole kotonaan tarvinnut huolehtia mistään.

Nämä parinvalinnat menevät aina saman kaavan mukaan. Ongelmat löytävät toisensa.

Vierailija
2/17 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

renkaiden vaihdossa? Et kai vaan kato ikkunasta kun ukko vaihtaa renkaita pakkasella? Ja tokihan menet mukaan kun mies kolaa pihalta lunta? Etkä vain tuijottele vierestä kun toinen poraa taulut seinään?

Ei ne miehet ajatuksia lue, niinkuin et sinäkään. Kyllä niille pitää ihan sanoa mitä sinä haluat, ei miehetkään oleta sinun olevan ajatuksenlukija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies ei mitään tee. Nykyään nostaa kyllä takapuolensa penkistä ja kysyy, voiko auttaa tai alkaa suoraan siivoamaan/tekemään ruokaa apuna.

Tosin pelkkä raivoaminen ei auta asiaan, porkkana on aina hyvä olla miehelle (ts. hyvää seksiä säännöllisesti, niin kuuntelee).

Vierailija
4/17 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ei oo ihan vertailukelpoinen asia. Ja mä oon vaihtanu kyllä niitäkin... :D

Ja en ole ap.

Vierailija
5/17 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vielä menee kun oon vauvan kanssa kotona..mutta kyllä se passaus on niin peestä=(

Oon pari kertaa mieheltä kysynytkin kun vauva parina yönä valvotti ja hoidin kaksi vanhempaa ja kotityöt+ sen vauvan... että eikö sinun edes yhtään käy minua sääliks? vastasi että -käy,mutta älä häsellä niin paljoa.Tähän sanoin että kaikki kaatuu minun niskaan jos päivän pari täällä makoilen..

Mutta tämä on niin tätä.. eläkepäiviä odotellessa=)

Vierailija
6/17 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

renkaiden vaihdossa? Et kai vaan kato ikkunasta kun ukko vaihtaa renkaita pakkasella? Ja tokihan menet mukaan kun mies kolaa pihalta lunta? Etkä vain tuijottele vierestä kun toinen poraa taulut seinään?

Ei ne miehet ajatuksia lue, niinkuin et sinäkään. Kyllä niille pitää ihan sanoa mitä sinä haluat, ei miehetkään oleta sinun olevan ajatuksenlukija.

useinmiten se olen minä joka kolaa lumet ulkoilleessaan lasten kanssa. Niin ja taulutkin saan ja osaan laittaa ihan itse seinille. Että sorry vaan, meni aika metsään noi sun esimerkit.

Ap.

Vierailija
7/17 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mulle on käyny tuuri. Vaikka mieheni on pahnanpohjimmainen ja iltatähti kymmenen vuoden ikäerolla edellisestä sisaruksestaan, hän osaa kotona keittiöhommat kun vettä vaan. Istun pöytään ja syön karitsan paahtopaistia ja itse leivottua leipää. Ja aamupalan saan valmiina nenäni eteen jos ollaan hereillä samaan aikaan. Ei ole sillä saralla lainkaan moittimista.

Mä tykkään itse työkaluista ja miesten töistä, osaan kyllä keittiöhommatkin ja esimerkiksi jouluruuat olivat mun käsialaani pääosin, mutta olen meistä enemmän se tekninen osapuoli.

Ja viimeiset muutaman vuoden mies on vaihtanut ne renkaat.

Väitän että jos häntä olisi aikanaan rohkaistu enemmän tekemään klassisia "miesten töitä" hän osaisi ne vielä paremmin. Onneksi minulla on ihana anoppi joka on antanut poikansa opetella keittiössä kaiken mitä tämä on tahtonut.

Tämä ei suinkaan tarkoita sitä etteikö asioita pitäisi joskus pyytää, lampun vaihdosta alkaen.

Mutta että "esikoistytär ja iltatähti" -pari voi toimia ihan arkitäydellisesti!

Mulla on hyvä mies!

Vierailija
8/17 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin täälläkin. Mies vaan juo kossua ja pelaa tietsikalla. Aina välillä raapii munia.

Ai niin, ei ikinä pidä päällä mun ostamaa synttärilahjapaitaa.

Vierailija
9/17 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki terapeutit puhuvat juuri tästä parinvalinnasta: ylivastuullinen ottaa aina alitajuisesti alivastuullisen puolison.

Ylivastuullinen on useinmiten se esikoistyttö, joka on tottunut huolehtimaan asioista. Jostain kumman syystä hän löytää helposti sen miehen, jonka ei ole kotonaan tarvinnut huolehtia mistään.

Nämä parinvalinnat menevät aina saman kaavan mukaan. Ongelmat löytävät toisensa.

anoppi kieltämättä melkoinen passaaja. Alkuaikoina hommat meni aika tasan, mutta nykyään pääosa on mun vastuulla, mies tekee jos sattuu huvittamaan tai on ihan pakko. Pitää vissiin ryhdistäytyä ja lakata olemasta kiltti.

ap

Vierailija
10/17 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vielä menee kun oon vauvan kanssa kotona..mutta kyllä se passaus on niin peestä=(

Oon pari kertaa mieheltä kysynytkin kun vauva parina yönä valvotti ja hoidin kaksi vanhempaa ja kotityöt+ sen vauvan... että eikö sinun edes yhtään käy minua sääliks? vastasi että -käy,mutta älä häsellä niin paljoa.Tähän sanoin että kaikki kaatuu minun niskaan jos päivän pari täällä makoilen..

jos pari päivää makoilet? Mikä supersuorittaja sinä olet? Miten voi olla mahdollista että ei paria päivää pääse eteenpäin sillä että tekee perheelle vain ruoat ja nakkaa astiat koneeseen. Ei siis siivoa, pese pyykkiä tms.

Vierailija
11/17 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pari päivää makoilet? Mikä supersuorittaja sinä olet? Miten voi olla mahdollista että ei paria päivää pääse eteenpäin sillä että tekee perheelle vain ruoat ja nakkaa astiat koneeseen. Ei siis siivoa, pese pyykkiä tms.

toki vauvan vaipat pitää vaihtaa ja syöttää mutta niin pitää silloinkin kun yrittää hullun lailla pitää huushollia tiptop-kunnossa. Miksi ei voi relata kämpän kanssa ja keskittyä vain lapsiin?

Vierailija
12/17 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä relata tosiaan.. ja niin tulee joskus tehtyäkin ja esim jos päivä menee kyläilessä tms. niin on niitä töitä kotona odottamassa kaksin verrroin enemmän!Eikä niitä muut omaaloteisesti ainakaan tee..

Vierailija
13/17 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä seurusteluaikana edes kaikkea huomaa mutta meilläkin osuu teoria oikeaan.

Minä olen se reipas isosisko ja mies äidinpassaama ainokainen.... että oma vika vissiin

Vierailija
14/17 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen päättää yksin standardit, ja marttyyrimaisesti suuttuu, kun toinen ei kykekään ajatuksenlukuun, vaan auttaa vasta, kun toinen kertoo, mitä haluaa. Ihmiset ovat erilaisille, toisille joulukin merkitsee lomaa ja löhöilyä vaikka yöpuvuissa, muille, esim minulle hössötystä ja valmisteluja, ja ihanaa juhlaa. Kumpikin on periaatteessa ihan ok, mutta ei sen hössöttäjän ole oikeutta vaatia, että se toinenkin luonnostaan haluaa hössöttää.

Ja sama kodinhoidon suhteen. Joku laittaa silloin tällöin paikat kuntoon, ja muuten ottaa aika rennosti, toiselle on tärkeää, että yllätysvieras voi milloin tahansa nähdä täydellisen kodin. Eikä voi sanoa, että toinen olisi oikeassa ja toinen väärässä.

Vierailija
15/17 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tosin perheen keskimmäinen.. mutta mies perheen nuorimmainen.. ja huomattu on =)

Mut onhan se ihanakin.. sanoa pitäää..

Vierailija
16/17 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mies aina välttämättä tajua, niillä voi olla käsitys siitä että "vaimo häärää mielellään keittiössä" tms. Me ollaan esim ihan selvästi sovittu että illalla mies hoitaa keittiön siistiksi ja minä pyykit. Nalkutus ei välttämättä ole se hedelmällisin lähestymistapa.

Vierailija
17/17 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas saattaa olla kyse siitä, että

Vierailija - 31.12.10 11:34 (ID 11784797)

toinen päättää yksin standardit, ja marttyyrimaisesti suuttuu, kun toinen ei kykekään ajatuksenlukuun, vaan auttaa vasta, kun toinen kertoo, mitä haluaa. Ihmiset ovat erilaisille, toisille joulukin merkitsee lomaa ja löhöilyä vaikka yöpuvuissa, muille, esim minulle hössötystä ja valmisteluja, ja ihanaa juhlaa. Kumpikin on periaatteessa ihan ok, mutta ei sen hössöttäjän ole oikeutta vaatia, että se toinenkin luonnostaan haluaa hössöttää. Ja sama kodinhoidon suhteen. Joku laittaa silloin tällöin paikat kuntoon, ja muuten ottaa aika rennosti, toiselle on tärkeää, että yllätysvieras voi milloin tahansa nähdä täydellisen kodin. Eikä voi sanoa, että toinen olisi oikeassa ja toinen väärässä.

Tämä on totta=)