Päästin 15v pojan kavereiden kanssa
kotiintuloajaksi sanoin 00:30 - nyt sitten olen kotona ja kello on vasta 5 - pitkä ilta tulossa, en luota pojan kavereihin.
Kommentit (19)
ei edes halua lähteä mihinkään. Saman tilanteen edessä olisin muuten; omaan poikaan luotan täysin. Vaikka hän on valinnut kavereikseen ihan asiallisen oloisia poikia, en kuitenkaan ihan täysin luottaisi siihen, mitä siinä porukassa voidaan keksiä...
Jaksamista pitkään iltaan, keksihän itsellesi jotain kivaa tekemistä, jotta aika menee nopeaan! :)
yksin kotona koko uuden vuoden viikonlopun, eikä taatusti ole luotettava..
Eikö tälläsiä päiviä olisi kiva viettää oman perheen kanssa?
normaalin murrosikäisen mielestä.
meni eilen kaverilleen yöksi toiselle paikkakunnalle.
No tänään sitten jäi vielä toiseksi yöksi - en viitsinyt kieltää kun eivät ole pitkään aikaan nähneet, ja koen muutenkin syyllisyyttä että muutimme tänne (ja täällä ei ole ketään kavereita).
Mutta vähän hirvittää mitä ne tekevät, en ihan täysin luota tän kaverin vanhempiin, vahtivatko miten hyvin näitä nuoria - ja mitä nekään toisaalta voi tehdä jos yhdet on jossain ulkona heilumassa.
Toisaalta toivoisin, että ne menisi etsimään poikia jos eivät johonkin aikaan mennessä ilmesty paikalle mutta en ole varma tekevätkö sitä...
enkä mä voi tietenkään heitä vaatia sellaiseen.
(Muutenhan mun pitäisi itse lähteä ajamaan sinne asti.)
Tuossakin ajassa ehtii riipaista pienet teinikännit siksi en omaani päästä tänään mihinkään.
Päätin antaa liekaa ja kun luotan poikaani uskon että kaikki menee hyvin, on järkevä nuori mies, pyrkii keväällä lukioon ja tsemppaa hienosti koulussa.
Hieman vain jännittää kun on ekaa kertaa noin myöhään luvalla ulkona.
AP
En voi käsittää, että viisitoistavuotias saa hillua jossain keskellä yötä.
Eikö tälläsiä päiviä olisi kiva viettää oman perheen kanssa?
sopivampi. Tuohon aikaan on kadulla kaikki todella känniset aikuiset idiootitkin, ei ihan teinin paikka.
Sulla ei ilmeisesti ollut teininä elämää...
Toivottavasti ei sammu hankeen tai joku pahoinpitele.
Edesvastuutonta vanhemmuutta!
Miksi et antanut poikasi viettää ystäviensä iltaa teillä? Kysyikö poikasi edes?
Jos ei niin varmaankiin tarkoitus on ottaa kännit.
Muutoinhan olisivat sisätiloissa jonkun kotona.
Toivottavasti ei sammu hankeen tai joku pahoinpitele.
Edesvastuutonta vanhemmuutta!
Miksi et antanut poikasi viettää ystäviensä iltaa teillä? Kysyikö poikasi edes?
Jos ei niin varmaankiin tarkoitus on ottaa kännit.
Muutoinhan olisivat sisätiloissa jonkun kotona.
Siis tarkoitettu ihmiselle, joka syytti ap:ta vastuuttomaksi.
Päätin antaa liekaa ja kun luotan poikaani uskon että kaikki menee hyvin, on järkevä nuori mies, pyrkii keväällä lukioon ja tsemppaa hienosti koulussa. Hieman vain jännittää kun on ekaa kertaa noin myöhään luvalla ulkona. AP
oma nuoreni. Hyvin kaikki menee, kyllä fiksu on fiksu siellä kaveriporukassakin vaikka muut keksisivätkin jotain ei-niin-järkevää. Hienolla nuorella miehellä on vielä hieno äitikin, joka osoittaa luottamusta ja asettaa rajoja. Niitä molempia nuori tarvitsee!
Kyllä kaikki hyvin menee! :)
-5-
mutta nyt teinien äitinä en onneksi ole teini enää ja ajattelen asiat niinku aikuinen, en niinkuin teini. Ei se elämä siitä pilalle mene että elää lapsuutensa rauhassa ja odottaa sen kolme vuotta niin on vapaa menemään.
Se oli mahtavaa 16v:na liftailla isompiin kaupunkeihin, nukkua missä sattuu kavereilla tai random-tutuilla, ryypätä ym. Mutta jos kaikki on kunnossa niin viimeistään siinä vaiheessa kun oma lapsi on teini-iässä sitä on itse kypsynyt niin että katsoo maailmaa jo aikuisen, ei naiivin teinin näkökulmasta ja näkee ne vaarat mitä maailmassa piilee. Ja tajuaa että itse on siitä lapsestaan vastuussa 18v ikään saakka.
Vastuuton olet.