Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Saako" tänä iltana poiketa vähän kerrostalon järjestyssäännöistä?

Vierailija
31.12.2010 |

Mitä mieltä olette: saako tänä iltana olla vieraita puoleen yöhön asti? Meille on tulossa ystäväpariskunta käymään, tarkoituksena ei ole järjestää villejä bileitä vaan ihan rauhalliset illanistujaiset.

Mutta taloyhtiön järjestyssäännöt määräävät hiljaisuuden klo 22 lähtien, ja meiltä voisi tietysti kuulua hieman puheensorinaa.

Vai pitäisikö pyytää vieraita lähtemään ennen klo 22?

Meillä on tosi neuroottiset naapurit; jos meiltä kuuluu tavallisena iltana klo 22 jälkeen mitään ääntä (vauvan itkua, aikuisten keskustelua, mikroaaltouunin hurinaa) niin heti lähtee ilmoitus isännöitsijälle. Mutta mitenköhän isännöitsijä mahtaisi suhtautua valitukseen uudenvuodenyönä...?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mikron äänet ja jopa keskustelukin kuuluu..oletteko itse olleen isännöitsijään yhteydessä ja ilmoittaneet neurootikkonaapureistanne?

Mä kyllä ymmärrän, että uudenvuodenaattona ollaan kylässä puolilleöin. Kunhan ei mitään karaokea vedetä! Ei kai yleensäkään hyvänen aika keskustelu ole kielletty iltakymmenen jälkeen.

Vierailija
2/42 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mikron äänet ja jopa keskustelukin kuuluu..oletteko itse olleen isännöitsijään yhteydessä ja ilmoittaneet neurootikkonaapureistanne?

Mä kyllä ymmärrän, että uudenvuodenaattona ollaan kylässä puolilleöin. Kunhan ei mitään karaokea vedetä! Ei kai yleensäkään hyvänen aika keskustelu ole kielletty iltakymmenen jälkeen.

Tosin ei ne keskustelun äänet hirveän selvästi kuulu, mutta jos tarkkaan kuuntelee niin kuulee kyllä naapurista.

Ollaan saatu aiemmin isännöitsijältä huomautus öisestä melusta. Meillä on 2-vuotias lapsi, joka menee nukkumaan klo 21, joten ei me voida miehen kanssa hirveästi meluta täällä sen jälkeen. Ilmeisesti meidän hiljainen keskustelumme on naapurien mielestä melua.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siinä on sana sanaa vastaan. Naapurit väittävät, että meiltä kuuluu hirveää melua öisin, me väitetään että ei kuulu. Vaikea siinä on isännöitsijän tietää kumpaa uskoisi.

ap

Vierailija
4/42 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hiljaisuuden" jälkeenkin saa normaalia elämää viettää. Eli mikro saa hurista (miten tää voi naapuriin kuulua???), vauva itkeä, ihmiset jutella jne.

Eli ei tarvii käskeä vieraita pois, elleivät ole kamalan kovaäänisiä ja kunhan ette esim. musiikkia kovalla kuuntele. Mutta ihan turhaan välitätte neurootikkonaapureista, ei teidän niiden takia tarvii hissutella.

Vierailija
5/42 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei ne keskustelun äänet hirveän selvästi kuulu, mutta jos tarkkaan kuuntelee niin kuulee kyllä naapurista.

Ollaan saatu aiemmin isännöitsijältä huomautus öisestä melusta. Meillä on 2-vuotias lapsi, joka menee nukkumaan klo 21, joten ei me voida miehen kanssa hirveästi meluta täällä sen jälkeen. Ilmeisesti meidän hiljainen keskustelumme on naapurien mielestä melua.

ap

Ikävät naapurit teillä. Eläkeläisiä?

Toivottavasti selititte tilanteen isännöitsijälle. Ei tuollaisesta voi valittaa.

Vierailija
6/42 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali puheääni ei todellakaan pitäisi kuulua muihin asuntoihin. Todella neuroottiset naapurit teillä. Kyllä vieraita saa ihan tavallisenakin iltana olla myöhempään kuin klo22, jos vain jutellaan, ei soiteta musiikkia kovaa tms.

Vierailija
7/42 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne säännöt ei silti kiellä edes yövieraita. Ei ole naapurin asia kytätä, mihin aikaan teiltä vieraat poistuu. Monesti kyllä seurassa villiintyy ja alkaa puhua kovalla äänellä jne., mutta jos nyt koitatte pitää volyymit alhaalla.

Onko teillä tyhjä kämppä? Jos on vähänkin kaikua, niin se korostaa ääniä kyllä. Lainatkaa jostain vaikka videokamera nauhoittamaan illan kulun ääniä, että on sitten todiste neurootikkoa vastaan.

Vierailija
8/42 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi mun etäinen tuttu..?

Sillä on tapana kuunnella ääniä naapurista juomalasin läpi - lasi siis painettuna seinää vasten. Pitäisin vitsinä jos en olisi itse tällaista todistanut.

Sitten tehtailee valituksia "melusta" - jonka juuri ja juuri näin voimistettuna kuulee. :'D

Vierailija
9/42 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten niitä ei tarvitse noudattaa. Muussa tapauksessa ymmärtänette, että teistä voidaan tehdä kirjallinen varoitus.

Vierailija
10/42 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä erotuksella ,että myös itse keksivät kaikkea että oltiin muka pidetty juhlia yms vaikka olin viimesilläni raskaana:D.

Soittelivat isannöitsijälle montaa kertaa viikossa ja tunkivat meidän postiluukusta kirjeitä joissa kertovat valvovansa meidän juhlinnan ja yöllisen elämöinnin takia.(mitään tälläistä ei ollut,kun ei edes ollut lapsia ja käytiin nukkumaan klo.22) Soittelu loppui kummasti kun kerrottiin asiallisesti että me ollaan seuraavaksi yhteydessä poliisiin kotirauhan häirinnästä.

Myöhemmin muutettiin pois ja kuultiin,että tekevät uudelle asukkaalle samaa.

Että semmosta. Mutta asiaan,minusta sopii toki olla uutenavuotena vieraita. Bileet on asia erikseen. Hauskaa iltaa:)

Vierailija
11/42 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä me nyt sitten uskalletaan antaa vieraiden jäädä vähän myöhemmäksi.

Olen itsekin ihmetellyt äänieristystä; edellisessä asunnossa ei puheääni kuulunut naapuriin. Täällä kyllä kuuluu puhe naapurista, ja jos puhuvat vähän kovemmalla äänellä (puhelimeen tms.) niin voi seurata keskusteluakin.

Naapurit eivät ole eläkeläisiä vaan noin 45-50 -vuotiaita, ilmeisen kontrollifriikkejä. Käyvät myös neuvomassa minua lastenhoidossa ja tilastoivat aikoja, jolloin olen lapsen kanssa hiekkalaatikolla.

ap

Vierailija
12/42 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän talon järjestyssäännöt voi vieraita kieltää ö_ö

Teidän sijassanne kirjaisin ylös kaikki turhat valitukset ja tekisin valittajasta valituksen.

Tuommoisia turhasta valittajia on häädetty sillä perusteella, että häiristsevät naapureitansa jatkuvilla valituksilla.

Vierailija
13/42 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten niitä ei tarvitse noudattaa. Muussa tapauksessa ymmärtänette, että teistä voidaan tehdä kirjallinen varoitus.

Vierailija
14/42 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään järjestyssäännöissä voi määrätä, milloin vieraiden on lähdettävä. Olette kohtuu hiljaa ja sillä sipuli. Tänä iltana sallitaan hieman keskimääräistä riehakkaampi melutaso vähän yli puolenyön.

Vierailija
15/42 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hulluja naapureita, joiden pitäisi muuttaa jonnekin, missä ei ole seinänaapureita!

Hiljaisuus klo 22 lähtien ei tarkoita sitä, ettei mitään ääniä saa kuulua! Se tarkoittaa, että otetaan naapurit huomioon; siis ei kovaäänisiä bileita, ei stereot ja tv:t täysillä huutamassa ja lapset hakkaa rumpuja ja naapurin seinää, eikä mielellään edes pyykinpesukonetta. Mutta ihan normaalit elämään kuuluvat äänet eivät ole mitenkään naapurkin kiellettävissä; jos lapsi itkee niin eihän sille voi mitään muuta kuin yrittää rauhoitella, mutta aina ei onnistu ihan hetkessä. Suihkussa käymistä ym. naapurit eivät myöskään voi kieltää. Jos teiltä kaikki puhe kuuluu naapuriin, niin silloin on ongelmia äänieristyksessä, sen voi useimmissa tapauksissa korjata helpostikin. Sen naapurin korjaus on jo vaikeampaa...

Vierailija
16/42 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilastoivat aikoja, jolloin olen lapsen kanssa hiekkalaatikolla.

ap

Pitäisko sun ap alkaa tilastoida heidän neuroosejaan..voit sitten esitellä taulukot isännöitsijälle!

Vierailija
17/42 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaista meteliä vaan normaalia arkeen kuuluvaa ääntä. Sitä ei siis koske tuo hiljaisuus, koska sehän on käytännössä mahdotonta. Ette te oikeasti ole voineet saaneet vauvan itkusta mitään huomautusta isännöitsijältä tai sitten teidän isännöitsijä on ihan pihalla.

Vierailija
18/42 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teiltä saa yhtään häiritsevää ääntä kuulua hiljaisuuden jälkeen vain sen takia , että on uusi vuosi. Toki saatte vieraita pitää vaikka aamuun asti mutta muita asukkaita se ei saa häiritä.

Vierailija
19/42 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään järjestyssäännöissä voi määrätä, milloin vieraiden on lähdettävä. Olette kohtuu hiljaa ja sillä sipuli. Tänä iltana sallitaan hieman keskimääräistä riehakkaampi melutaso vähän yli puolenyön.

ap

Vierailija
20/42 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teiltä saa yhtään häiritsevää ääntä kuulua hiljaisuuden jälkeen vain sen takia , että on uusi vuosi. Toki saatte vieraita pitää vaikka aamuun asti mutta muita asukkaita se ei saa häiritä.

Katsotko sen häiritseväksi?

Ja ajattelin, että säännöistä voisi poiketa sen takia, kun kaikki muutkin juhlivat uudenvuodenyönä. Toisen puolen naapureilla on varmasti taas tosi kovaääniset bileet, joten tuntuu epäreilulta, että meillä ei saisi edes jutella.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi