Minkä väriseksi maalaisit 50-luvun lankavetimelliset keittiönkaapit?
Olisiko ideoita, että minkä väriseksi voisi maalata vanhanaikaisen puukeittiön?
Siis joku vähän tämmöinen tyyli olis hakusessa, mutta ei kuitenkaan ehkä tuolla hernerokan värillä...
http://kotilonkolo.blogspot.com/2010/11/50s-keltainen-kookki.html
Kommentit (15)
Mun mielestä 50-l keittiöön sopisi parhaiten sellaiset turkoosinvaaleansiniset ovet! Meillä lapsuudenkodissa oli sellaiset. Katson, jos löydän jostain värimallin...
Hernaristyle on 70-l.
Ja kaikki muu valkoiseksi.
Mulla oli kerran semmonen keittiö ja tykkäsin siitä todella.
Mun mielestä 50-l keittiöön sopisi parhaiten sellaiset turkoosinvaaleansiniset ovet! Meillä lapsuudenkodissa oli sellaiset. Katson, jos löydän jostain värimallin...
Meillä on yksi turkoosi kaappi odottamassa seinään kiinnittämistä, tosin sitä ei laiteta keittiöön.
Jos et halua valkoisia, niin sitten sellaiset vaaleansinisenturkoosit. Minä varmaankin maalaisin joko ylä- tai alakaapit värillisellä ja toiset sitten jollakin aika kirkkaan valkoisella.
Mun mielestä 50-l keittiöön sopisi parhaiten sellaiset turkoosinvaaleansiniset ovet! Meillä lapsuudenkodissa oli sellaiset. Katson, jos löydän jostain värimallin... Hernaristyle on 70-l.
sekoittaisi valkoista (ehkä harmaatakin) joukkoon, niin ei heti kyllästyisi.
<a href="http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/9/98007/1260198383_img-d41d8cd98f00…" alt="http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/9/98007/1260198383_img-d41d8cd98f00…">http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/9/98007/1260198383_img-d41d8cd98f00…;
ja maalarin valkeaksi kalusteiden päädyt ja seinät.Valkeat kalusteiden rivat. Vaihteeksi punaiset on kivat, ennen oli siniharmaat ja ja kaaappien kahvat sinisemmät .
mutta tuli mieleen, että myös korkeakiiltoinen aika joulunpunainen kirkas punainen sopisi. Sellainen, kuin on niissä Smeg-retrojääkaapeissa. Oisko vähän puolukanpunaseen päin, ei ainakaan yhtään violettiin päin, pinkkiin.
väriä pienillä vaihtuvilla sisustustavaroilla. Onhan se vähän tylsä itsessään, mutta antaa laajemman mahdollisuuden vaihteluun. Tietysti jos haluaa kaappeihin väriä ja ilotella kunnolla, niin sitten vaan jotain ihanaa vaaleanpunaista/ -sinistä, minttua tms. ajankohtaan sopivia värejä.
Tosi ihania ideoita teillä! Pitäis tietty vielä saada se keittiö, mutta moisesta mentiin tarjoamaan...
Mun mummolassa oli vaaleahkot keltaiset keittiönkaapin ovet ja niissä lankavetimet. Eli se puoltais tuota keltaista väriä. Turkoosi olis tosiaan upea. Ja miksei myös tuo vaaleanpunainenkin, mut siihen olis sit kiva saada sähäkkyyttä vaikka kirkkaanpunaisilla vetimillä, mutta noita lankavetimiä en nyt sentään olis punaisiksi vaihtamassa, joten taitaa jäädä pois kuvioista.
Keittiö siis sellainen tosi vanhanaikainen - kunnon paksut ovet, joissa on ylälaidassa se sellainen tuuletusrakokin ja sitten on niitä lasisia maustelaatikoitakin.
hyviä voisi olla
- kaikki kermanväriseksi
Runko valkoiseksi ja ovet
- vaalea oliivi
- vaaleansininen
- hiekanvärinen tms vaaleahko ruskea
lemmikinsiniset olen nähnyt (vaalea runko), toimi
väriä pienillä vaihtuvilla sisustustavaroilla. Onhan se vähän tylsä itsessään, mutta antaa laajemman mahdollisuuden vaihteluun. Tietysti jos haluaa kaappeihin väriä ja ilotella kunnolla, niin sitten vaan jotain ihanaa vaaleanpunaista/ -sinistä, minttua tms. ajankohtaan sopivia värejä.
Mä itse voisin räväyttää ja laittaa vaikka miten värikästä, mutta jos me tuo asunto saadaan, niin voi hyvinkin olla, että pistetään se myös jossain vaiheessa sijoitukseen, jolloin tuo sinun ehdotuksesi kermanvärisestä olis tosi fiksu ettei sitten karkoittais vuokralaisehdokkaita liian räväköillä valinnoilla. Mulla on aika paljon vanhoja retroastioita, joten niillä saa tietty sitä vanhaa tunnelmaa kans ja noilla sisustustavaroilla saisi hyvin erilaisia tunnelmia.
Mä itse voisin räväyttää ja laittaa vaikka miten värikästä, mutta jos me tuo asunto saadaan, niin voi hyvinkin olla, että pistetään se myös jossain vaiheessa sijoitukseen, jolloin tuo sinun ehdotuksesi kermanvärisestä olis tosi fiksu ettei sitten karkoittais vuokralaisehdokkaita liian räväköillä valinnoilla. Mulla on aika paljon vanhoja retroastioita, joten niillä saa tietty sitä vanhaa tunnelmaa kans ja noilla sisustustavaroilla saisi hyvin erilaisia tunnelmia.
ja likaiselta
Räväkämmästä vai hillitymmästä? Mulla ei nyt just aukea tuo linkki, joten en voi sen perusteella kommentoida, mutta uskon tietäväni tyylin.
Usein 50-luvun keittiöt ovat aika pieniä, joten joku vaalea sävy, esim. kermanvalkoinen, toisi valoa keittiöön. Jos olet innostunut räväkämmästä tyylistä, Kootuissa muruissa on todella ihanan mielikuvituksellinen versio! (No okei, ei ihan ne 50-luvun kaapit, mutta 50-luvun talo kuitenkin.)
http://www.kootutmurut.com/2010/12/01/kitchen-before-after/