Huh, mitä voin tehdä? Täytyisi mennä työkkäriin
kaikkien näiden vuosien jälkeen.
Hoitoalan koulutus ja mä en voi sitä tehdä. En vaan kykene/osaa/tajua mitään siitä alasta, se on kokeiltu ja oli virhe opiskella sitä alun alkaenkaan.
Mutta kyllähän mut heti jonnekin vuodeosastolle passitetaan työkkäristä. Vai onko saumoja puhua niille järkee, ettei se oo mun alani kerta kaikkiaan. Apua.
Kommentit (10)
varmaan voisit saada vielä opintotukea?
sun pitää lähtee opiskelemaan vaikka.
kun kieltäydyin vastaanottamasta siivoajan töitä terveydellisiin syihin vedoten (paha atooppinen ihottuma). En ollut kouluttautunut alalle ollenkaan vaan olin kerroshoitajana hotellissa n. 6 vuotta.
Henkilö on niin tyhmä, ettei hänestä ole hoitajaksi? Ei tajua mitään hoitotoimenpiteistä, vaikka vääntäisi rautalangasta? Ei ymmärrä lääkkeistä mitään, joten tod.näk. tappaa vielä jonkun. Ei ole kiinnostunut/motivoitunut alalle, inhoaa ihmisiä, etenkin sairaita ihmisiä.
Voiko lääkäri kirjoittaa tommosen todistuksen?
että valitsit väärän alan? Ainahan voit ylipuhua virkailijan, mutta hänen on pakko noudattaa ohjeita ja iskeä se osoitus ja "pakkotyö"
tarjota mahdollisuuden uuden alan opiskeluun/kokeilemiseeb. Mutta kai se on turhaa haaveilua?
pakkotyöllistetty taitamaton hoitaja.
olla ne toimenpiteet, jota tulevat ehdottamaan. Työkokeilu on nimenomaan sitä, missä selvitetään soveltuuko suunniteltu ala henkilölle tai pystyykö hän tekemään aiempaa työtään. Työkokeilun kesto on 15-40 päivää yksilöllisesti jaksotettuna. Työkokeilua edeltää yleensä perusteellinen terveydentilan kartoitus.
Työelämävalmennus on tarkoitettu 25-vuotta täyttäneille tai ammatillisen koulutuksen suorittaneille tai perus- tai ansiopäivärahan piiriin kuuluville henkilöille. Enintään 5päivää/viikossa, työaika 4-8h/päivä. Työelämävalmennukseen osallistuvalle maksetaan työmarkkinatuen lisäksi ylläpitokorvausta, joka on 9€/päivä.