Jos voisit valita uudelleen, mihin ammattiin haluaisit?
Mitä tekisit toisin? Miksi? Vai oletko varmasti sinulle parhaiten sopivassa työssä?
Kommentit (27)
Olen 30-vuotias pappi ja tyytyväinen työhöni.
Onkohan mitään järkeä tässä unelmassa?
Olen 30-vuotias pappi ja tyytyväinen työhöni. Onkohan mitään järkeä tässä unelmassa?
Totta kai opiskelet kätilöksi, jos se on haaveesi!
Mä olen lähihoitaja, ja tykkään kyllä työstäni.
Mutta eniten ehkä haluaisin olla sosiaalityöntekijä, lasten parissa. Haave ei ole haudattu.
Jotain muuta tulen hyvin luultavasti opiskelemaan, kunhan lapset kasvaa.
Nykyään voi opiskella vanhemmallakin iällä!
t. 32v.
mutta ehkä hankkisin sen kunnon koulutuksen ensin ettei tarvitsisi tässä kolmivitosena enää istua koulunpenkillä...
Minä siis olen tehnyt yo-merkonomin papereilla jo yli 10 vuotta töitä IT-alalla ja nyt vasta hankin koulutusta mikä minulla oikeastaan olisi alun perinkin pitänyt olla.
johon ei ole varaa ilman lottovoittoa opiskella! Jos olisin vielä nuori ja saisin opintolainaa niin voisin siihen ammattiin opiskellakin...
sihteeri, mutta opiskelisin opettajaksi jos nyt voisin valita. Okei, olen nuori, vasta 28 v että ehtisihän sitä..
mutta vain siksi, että olen kiinnostunut kielistä. Se opetuspuoli ja nykyajan kauhukakarat eivät kiinnosta pätkääkän. Eli loppujen lopuksi en haluaisikaan sitä... En mä usko, että mitään unelma-ammattia edes olisi.
enää mahdollista. Nyt sosionomi amk ja työskentelen lto:na. Ensi syksynä aloitan opiskelut sosiaalityöntekijäksi.
Ikää on jo 34v. Ei enää taida ehtiä, sitä paitsi niihin opintoihin taitaa olla vaikea päästä sisälle...
Olen nykyään pph, mutta haluaisin olla tähtitieteilijä. Olen kyllä sen verran huono matikassa ja fysiikassa, että ei musta varmaan olisi siihen. Kielitieteilijä olisi realistinen vaihtoehto.
Olen sairaanhoitaja. Toisena vaihtoehtona olisi edelleen sairaanhoitajan työ. Tykkään kyllä sairaanhoitajan hommistakin.
Saisi vakiviran ja ei tarvisi stressata yt-neuvotteluista. Luokanopena olisi pitkät lomat ja lapset on mukavia.
Lääkäriksi taas, koska helppo työllistyä ja helpoin ala kaikista saada hyvä palkka eli jo aloittelijanakin saa hyvin.
Olen ekonomi. Olisin voinut kyllä hakea noihin kumpaankin. Lääkiskin olisi ollut ihan hollilla, koska luin pitkät fysiikat ja kemiat erinomaisella menestyksellä lukiossa.
Voisi tehdä kotonakin. Kirjastossa taas voi olla kuka tahansa töissä, en koe olevani siellä se, jonka on tärkeämpi olla siellä kuin kotona hoitamassa lapsia.
Voisi tehdä kotonakin. Kirjastossa taas voi olla kuka tahansa töissä, en koe olevani siellä se, jonka on tärkeämpi olla siellä kuin kotona hoitamassa lapsia.
kylläkään vielä edes ollut oman alan töissä, olen opiskellut taloustieteitä, mut aina on ollut haaveena psykologin ammatti... Psykologiaa ei voi harmi vaan opiskella kuin niin harvoissa yliopistoissa eikä ole enää perheen takia mahdollista vaihtaa paikkakuntaa. Ja ehkä vähän liian pitkä koulutus.