Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Joulupuu-keräyksestä? Tuliko mieluisia/tarpeellisia lahjoja?

Vierailija
30.12.2010 |

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna osallistuin itsekin lahjottamalla 3 lahjaa mutta nyt en enää osallistunut enkä osallistu. Meidän pienellä paikkakunnalla oli lahjojen saajien määrä tuplaantunut viime vuodesta ja jotenkin koko touhu alkoi arveluttamaan. Tiedän, että osa perheistä on alkoholistiperheitä joissa raha menee ihan muuhun kuin lasten jouluun. Ei kiitos! En auta enää moisia kun itselläkin on tiukkaa. Oman työn kautta tiedän, että osa sossun asiakkaista on niin huijareitä että itseäkin puistattaa eli minun lahjani menevät tästä eteenpäin oman perheen hyväksi.

Vierailija
2/13 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli oikein tarpeeseen ja ilahdutti kyllä lapsia ja minua oikein kovasti. Emme oli alkoholisti-perhe.

On kurjaa, että joidenkin tiettyjen ihmisten/perheiden takia moni lopettaa lahjoittamisen.

Minä ainakin olen oikein kiitollinen niistä lahjoista mitä saimme. Eivät olleet mitenkään erityisen kalliita lahjoja, mutta se ei olekaan pääasia. Oikein kivoja olivat silti :)

Kun tästä joskus oma tilanne paranee, aion ehdottomasti kantaa korteni kekoon ja antaa myös keräykseen lahjoja. Muistan kyllä olla kiitollinen näistä muutamasta joulusta, jolloin meille on tuon keräyksen kautta tullut paketteja :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös mieleesi tullut, että holistien lapset eivät saa sitten mitään lahjoja jouluna? Holistit tuhlaavat rahat joka tapauksessa viinaan, eivät lasten lahjoihin, vaikkeivat lahjoituspaketteja saisikaan.

minua epäilyttää enemmänkin "köyhät" yksinhuoltajataloudet (en yleistä, niitäkin on jotka oikeasti tarvitsevat apua) jotka haluavat vain "tienata" lahjoilla, vaikka kuitenkin hankkisivat lapsilleen jos jonkinmoista härpäkettä. Siis näitä, jotka ovat hirveän pettyneitä, kun lahjoituksesta ei saatukaan sitä kalleinta stiigaa ja baby bornia.

Mutta holisteilla ei ole lasten vika, että vanhemmat juovat kaikki rahat. Siksi tämä pakettisysteemi on hyvä, kun ei saa rahana.

Paitsi nuo mainitsemani kiittämättömät, jotka myyvät noita saatuja lahjoja sitten kirpparilla, kun ei ollut tarpeeksi hienoja.

Vierailija
4/13 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa, mitä teidän paketeissa oli ja minkä ikäiset sun lapset on ?

Vierailija
5/13 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitonen kirjoitti siis nro 3:lle!

Anteex huolimattomuus!

Vierailija
6/13 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kaksi alle kouluikäistä lasta. Tyttö sai My little ponyn, hiustarvike-setin, barbie-tyyppisen nuken (ei kuitenkaan barbie, eikä muukaan merkkinukke, mutta ei tartte ollakaan). Poika sai pari pikkuautoa, pikkurekan ja kirjan.

Vierailija
7/13 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaa kertaa osallistuin ja luulin tekeväni oikein! Luulin, että noista paketeista olisi tullut hyvä mieli sekä saajalle, että minulle.

Mutta... ne narina-viestit ennen joulua, missä valitettiin vääristä lahjoista...

tuli niin paha mieli, etten enää ensi vuonna kyllä osallistu! Saavatpahan omat lapseni nekin paketit!

Vierailija
8/13 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saivatko lapset useamman paketin per nuppi vai oliko yhdessä (eli kahdessa) paketissa noin monta juttua?

Vierailija
9/13 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vuosi 1-2 paketilla, budjetti yht. 20e. Ja ihan sen takia, että en anna muutaman mätämunan pilata koko juttua. Kuitenkin tärkeä osa lahjoista menee myös niitä arvostavaan ja tarvitsevaan perheeseen, mukava kuulla nro3!

Ja ihmettelen vieläkin tuota joka ei enää osallistu holistiperheen lapsien auttamiseen, koko idea on antaa lahjoja niille LAPSILLE, jotka eivät muuten joulua näekään. Rikkaiden lapsilleko ne pitäisi lahjoittaa?

Yritä nyt miettiä sen lapsen näkökulmasta. Holisteilla rahat menee ensin viinaan, sitten lainataan rahaa lisää ja seuraavasta tilistä maksetaan niitä velkoja ja ostetaan lisää juotavaa jne. Miksi et niille lapsille haluaisi edes pientä joulua tarjota?

-4-

Vierailija
10/13 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli mahtavaa ja liikuttavaakin nähdä, miten iloisina ja kiitollisina paketit haettiin.

Älkää, rakkaat lahjoittajat, luovuttako, vaikka joku motkottaisikin! Aina on niitä, jotka pilaavat vaikka mitenkin hyvän asian. kuitenkin olen varma, että valtaosa oli todella ilahtuneita, ja paketit menivät tarpeeseen. Moni kiitti edellisenä vuonna saaduistakin oikein erikseen.

Kiitos niille, jotka haluavat jatkaa lahjoittamista taas ensi jouluna.

Vierailija
11/13 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mekin saatiin paketit joulupuukeräyksestä. Olen raivoraitis, joten rahani ei mene viinaan ja olen äärettömän kiitollinen saamistamme lahjoista.

Vierailija
12/13 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama vuosi peräkkäin. Aina oon ennen joulua kysellyt sossusta, saisiko jotakin ylimääräistä jouluksi. Koskaan ei ole mitään saatu. Meidänkin paikkakunnalla kerätään vaikka mitä köyhille, mutta kuka ne sitten saa? Ei ainakaan meidän lapset.

Ei olla alkoholisteja, en ole yksinhuoltaja, ei olla lastensuojelun asiakkaita. Ehkä syy on siinä. "Tavallisia" köyhiä ei tarvitse jouluna avustaa?

Vierailija
13/13 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon keräyksenhän järjestää nuorkauppakamari, en osaa näin äkkiä sanoa, mistä noita paketteja anotaan, muttei ymmärtääkseni sossusta? korjatkaa joku viisaampi.

muistan että lehdessä luki niin, että niitä voi itse anoa tai antaa vihjeen vaikka naapuri-tai tuttavaperheestä, jossa on tarvetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän