Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinteiden aloittamisesta vielä

Vierailija
30.12.2010 |

Näin tissimaito/vellisose- kiihkoilujen inspiroimana kyselisin ihan vilpittömästi mielipidettänne. Vauvani on nyt 5,5kk ja olen tässä miettinyt että koska aloittaisin soseiden maistelun kanssaan. Toistaiseksi täysimetyksellä. En "kiirehdi" kiinteiden aloitusta sen vuoksi ettäkö vauva ei saisi tarpeeksi maidosta, nähdäkseni kyllä saa, vaan ihan vaan sen vuoksi että totuteltaisiin pikkuhiljaa ja maisteltaisiin rauhassa. Vauva vaikuttaa tosi kiinnostuneelta meidän muiden ruokailusta ja yrittää hamuilla käteensä ruokaa jos sattuu istumaan ruokailijan sylissä. Vauvalla on kaksi hammasta, sikäli kun se nyt mihinkään ylipäätään liittyy. Olen myös kuullut että nyt oltaisiin taas palaamassa siihen 4 kk suositukseen. Toisaalta en jaksa uskoa että muutaman viikon erolla aloituksessa olisi edes mitään merkittävää vaikutusta mihinkään.

Niin, ja siis en oikein ymmärrä tätä yhtä argumettia imetyksen loppumisesta- ei kai kiinteiden aloittaminen automaattisesti tarkoita sitä, että maito vähenee /imetys loppuu? Vai?

Vinkkejä/kokemuksia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maidon tulo heti vähene, kun vasta maistellaan ja jos ruuan päälle tai ennen ruokaa imetät niin samanlailla sitä maitoa tulee.

Mä alotin omallani jo 3kk1vko iässä maistelun ja sit ennen 4kk syötiin jo kunnon annoksia.

Oli niin iso vauva, että korviketta meni niin kauheesti ja tissi ei enää kelvannut niin ollaan syöty kunnon ruokaa.

Masu toiminu aina ja kasvaa keskikäyrällä, neuvolassakin sanottu, että on syönyt juuri sen minkä tarvitsee. Noi suositukset on suosituksia, mutta jokainen kuunnelkoon omaa vauvaansa ja hänen tarpeitaan.

Nyt ikää 7kk, ei mitään allergioita, puurot aamuin illoin, 2lämmintä ruokaa ja välipala..maidot päälle :)

Kaverini aloitti vasta 6kk jälkeen maistelun ja lapsi on niin ronkeli syömään, että mikään ei tahdo kelvata..mitä aikasemmin aloittaa totuttelun, sitä paremmin oppii syömään.. rohkeasti vaan aloitat, me aloitettiin bataatilla, oli mukavan makeeta ja hedelmistä persikalla :)

Vierailija
2/3 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa just tota mä pelkäänkin, että tulee ronkeli syöjä jos liian myöhään odottaa. Meidän esikoinen aloitti joskus viiden kuukauden kieppeillä myös, tosin ei ollut koskaan rinnalla, ja on ollut aina tosi helppo ja ennakkoluuloton ruoan suhteen. Nyt tää kakkonen on jotenkin paljon isompikin vauva kuin esikoinen, eli voi olla että pian jo ihan kokonsa puolestakin kaipaisi muuta kuin maitoa. Taidanpa testata pikkuisen lusikallisen tänään, ihan vaan nähdäksen onko kiinnostusta.

T.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

veikkaan että maistuu hyvin kerta on jo kiinnostunut ruuasta :)

Mä olin vähän "pettynyt" kun odotin oikein kameran kanssa niitä ensimmäisiä ilmeitä kun annetaan ruokaa, niin ei minkäänlaista irvistystä, heti vaan alkoi syömään :D vauvasta on ihanaa saada uusia makuja, mä annoin 2pvää samaa makua ja sit vaihdoin, jossain luki että pitäis viikko syödä samaa, en itekään jaksais syödä viikkoa samaa ruokaa niin en myöskään vauvalle antanut niin kauaa.

Me kumpikaan ei olla millekkään allergisia niin en usko että lapsikaan on, eikä olekaan ollut ja varmaan kaikkea sallitua ollaan jo syöty! :)

T. 2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän