Saako Kela tietää jos pimitä asumistuen vuositarkastuksessa joulubonuksen?
Tuli siis ihan virallisesti veroilla muttei näy oikeassa palkkakuitissa kun tulikin eri päivänä, joten siitä tuli eri palkkakuitti.
Jos en ilmoita tuota Kelaan ollenkaan? Eihän sitä muutenkaan kuuluisi huomioida kuin yhden kuukauden lisätulona, koska ei ole mikään jatkuva juttu vaan kertaluonteinen.
Toi bonus oli 800 ja normaali palkka siinä 1500 tienoilla eli ylittää kyllä sen ilmoitusvelvollisuusrajan.
Mulla on aina ollut vuodenvaihteen aikoihin asumistuen vuositarkastus, mutta nyt ei ole lappuja näkynyt. Mietin kyllä jos en uusisi enää ollenkaan kun en tänä vuonnakaan saanut kuin 80 euroa kuukaudessa, ja nyt mun palkka nousi muutenkin syksyllä niin en varmaan saisi enää mitään.
Kommentit (4)
koska kertaluontoinen ton suurunen ei vaikuta mihinkään, eikä sit ainakaa tuu sanomista että oot pimittäny. Tiedän, koska oon tarkistanu asian Kelalta hiljattain, eikä vaikuttanut.
kun hakemus tehty arvioitujen tulojen mukaan. Taidan jättää uusimatta kokonaan, kun mun kohdalla ei ole suurestakaan summasta kyse. Ja sun kannattaa kysyä sitä toimeentulotukea, siellähän ne parhaiten osaavat laskea kuuluuko saada vai ei. ap
tiedot verottajalta, isojen heittojen johdosta voivat näin ottaa syyniin. 800 euroa ylimääräistä tilille on noin 1400 euron ylimääräinen kertasuoritus työnantajaltasi. Ottaisin itse yhteyttä kelaan, koska se todellakin rikkoo tuon heidän ilmoittaman rajan.
joudun kärsimään siitä. Lisäksi potuttaa se, että mun kohdalla asumistuki laahaa aina vuoden jäljessä, eikä kela korjaa sitä, kun vuokra ei noussutkaan yli 50 euroa kuussa vaan pelkästään 30 euroa.
Palkka alle tonnin kuussa ja vuokra nousi melkein 7 hunttiin. Asumistuki on 180 euroa kuussa. Täytyy varmaan hakea sitten toimeentulotukea?