Erosin kirkosta mutta nyt kiinnostaisi liittyä...
Erosin kirkosta kun noi äärikristityt hihkuivat onnesta kun naisten ja lasten kimppuun hyökättiin kulkueessa.
Nyt olo on vapaampi ja voi paremmin miettiä omaa suhtautumista uskoon. Olen miettinyt jopa takaisin liittymistä...
Kommentit (6)
liitykirkkoon.fi
Kun liityt ennen vuodenvaihdetta, saat tukea kirkkoa ja maksaa myös ensi vuoden kirkollisverot! Jos liityt vasta tammikuussa, et saa maksaa ensi vuonna kirkollisveroja.
(Ne, jotka haluavat säästää ensi vuoden kirkollisverot, voivat nyt erota kirkosta ja liittyä kirkkoon taas tammikuussa.)
tiedottaja ja kansanedustaja kirkon jäseniä on.
Minusta on hassua, kun asioista tietämättömät tuomitsevat evlut kirkon liian konservatiivisena. Tosiasiassahan kirkko on todella liberaali ja avara, kun suhteuttaa sen koko Suomen aktiiviseen kristilliseen kenttään (kirkon herätysliikkeet, vapaiden suuntien seurakunnat jne). Juuri nuo äärikristityt kuuluvat ihan muihin yhteisöihin kuin peruskirkkoon.
Itse tunnen kirkossa vapautta ja tilaa hengittää. Olen omalla tavallani hyvinkin uskonnollinen, vaikka myös maallistunut ja liberaali. Minusta kirkossa on tilaa olla sellainen kuin on. Kukaan ei pakota tai painosta.
hihkunut, nosti kai lähinnä esille tiettyjen ääriryhmien kommentteja kyseisessä kulkueessa. Kyllä kristillisdemokraatit (vaikka eivät kirkkoa mitenkään edusta) tuomitsivat väkivallan ihan selvästi, myös tämä ihminen.