Miksi menit ambulanssilla synnyttämään?
Tuleeko ambulanssi jos ei ole "syytä"? Ottaako taksit synnyttäjiä kyytiin? Pitäis alkaa miettiä millä sitä menee synnärille kun synnyts alkaa.
Kommentit (21)
Kyllä mut huolittiin ainakin mukisematta vaikka vesi lorisi koko ajan :) Kiltti taksisetä kaivoi jonkun penkinsuojusmuovin takapaksista ja sitten mentiin!
Kaverille kävi näin. Tilasi taksin, eikä ollut huomannut taksia tilatessa sanoa että menee synnyttämään. Taksi tuli, ja totesi samantien ettei ota kaveria "penkkejä pilaamaan". Taksikuski soitti itse kaverilla lanssin ja odotteli paikalla niin kauan kunnes oli auto paikalla.
Eli siis kyllähän jos puhelimessa ilmottaa, niin varmasti saa suoraan kuskin joka kyytiin ottaa. Mutta jos unohtaa mainita, niin voi olla että joutuu ottamaan toisenlaisen kyydityksen...
Kyllä mut huolittiin ainakin mukisematta vaikka vesi lorisi koko ajan :) Kiltti taksisetä kaivoi jonkun penkinsuojusmuovin takapaksista ja sitten mentiin!
Kaverille kävi näin. Tilasi taksin, eikä ollut huomannut taksia tilatessa sanoa että menee synnyttämään. Taksi tuli, ja totesi samantien ettei ota kaveria "penkkejä pilaamaan". Taksikuski soitti itse kaverilla lanssin ja odotteli paikalla niin kauan kunnes oli auto paikalla. Eli siis kyllähän jos puhelimessa ilmottaa, niin varmasti saa suoraan kuskin joka kyytiin ottaa. Mutta jos unohtaa mainita, niin voi olla että joutuu ottamaan toisenlaisen kyydityksen...
Sen kuuluis kyllä taksikuskin siinä tapauksessa maksaa. Vähän tuntuu kyllä turhalta ajolta.
Kaverille kävi näin. Tilasi taksin, eikä ollut huomannut taksia tilatessa sanoa että menee synnyttämään. Taksi tuli, ja totesi samantien ettei ota kaveria "penkkejä pilaamaan". Taksikuski soitti itse kaverilla lanssin ja odotteli paikalla niin kauan kunnes oli auto paikalla. Eli siis kyllähän jos puhelimessa ilmottaa, niin varmasti saa suoraan kuskin joka kyytiin ottaa. Mutta jos unohtaa mainita, niin voi olla että joutuu ottamaan toisenlaisen kyydityksen...
Sen kuuluis kyllä taksikuskin siinä tapauksessa maksaa. Vähän tuntuu kyllä turhalta ajolta.
osuus joka tapauksessa eli reilu yhdeksän euroa.
sairaalaan oli matkaa 50 kilsaa. Toki kait olisin voinut pyytää kyytiä joltakulta, mutta neuvolassa neuvottiin soittamaan se ambulanssi koska ei tiedä, miten synnytys olisi edennyt. Oli siis eka lapsi kyseessä silloin.
Sama matka, mutta eipä tullut mieleenkään.. Ihan omalla autolla mentiin. Eka, toka ja kolmas lapsi kyseessä.
Viikkoja 28 ja vedet meni yllättäen. Soitin polille, käskivät pitkälleen ja yhtään ei saanu liikkua.
sairaalaan oli matkaa 50 kilsaa. Toki kait olisin voinut pyytää kyytiä joltakulta, mutta neuvolassa neuvottiin soittamaan se ambulanssi koska ei tiedä, miten synnytys olisi edennyt. Oli siis eka lapsi kyseessä silloin.
Sama matka, mutta eipä tullut mieleenkään.. Ihan omalla autolla mentiin. Eka, toka ja kolmas lapsi kyseessä.
Varmaa kyytiä ei ollut ja th sekä lääkäri totesivät että ambulanssia sitten soittelemaan, kun lapsivedet menee, limatulppa irtoaa tai supistukset ovat säännöllisiä.
Ehkä asiaan vaikutti myös se, että olin yksinodottaja eikä sukulaisia ollut mailla halmeillakaan.
Nyttemin tosiaan kaksi lasta lisää synnyttänyt joista toisesta oltiin valmiina sairaalassa (käynnistetty) ja kolmannessa mies kuskina (matkaa 20 kilsaa).
Eipä ollut ykkösen aikana av-palstaa kertomassa, miten sinne synnyttämään kuuluu mennä...
En saanut olla pystyasennossa. Verta ei onneksi vuotanut valtoimenaan, suurinpiirtein kuukautisten verran, mutta pillit soiden silti mentiin.
Menin ambulanssilla, koska matkaa sairaalaan 100km ja rv 32. Verenvuotoa, tuntuvia supistuksia 2 tuntia ja 2 kertaa olin jo soittanut synnytyssaliin. Sanoivat sielä, ettei lapsi varmaan vielä ole syntymässä, mene aamulla neuvolaan! Toinen lapsi oli tulossa ja ensimmäinenkin syntyi nopeasti ilman kivunlievitystä. Taksilla en olisi enää kerinnyt perille asti. Ambulanssillakin oli kuulemma 150 lasissa ja silti loppumatkasta jo ponnistutti.
Eipä ollut ykkösen aikana av-palstaa kertomassa, miten sinne synnyttämään kuuluu mennä...
Juuri näin..! ;)
Kuopuksen kohdalla menin sairaalaan ambulanssilla, koska synnytys käynnistyi vesien menolla. Ja viimeisellä neuvolakäynnillä ei ollut laskeutunut, joten on riski että napanuora luiskahtaa ulos.
Muita syitä ambulanssilla menoon voi olla todella pahat kivut tai selkeä synnytyksen nopea eteneminen.
kun taksilla mentiin synnyttämään vesien mentyä. Mies taisi tosin sanoa taksia varatessaan että ollaan menossa synnyttämään joten ei tullut kuskille yllätyksenä.
mutta en tosin synnyttämään... nyytti oli jo ehtinyt syntyä ennen ambulanssiin menoa.
ja kätilöt olivat käskeneet että soita ambulanssi heti ensimmäisestä supistuksesta.
Neljäs syntyi 20minuuttia ensimmäisestä supistuksesta ja ilman ambulanssia emme olisi ehtineet sairaalaan.
sairaalaan oli matkaa 50 kilsaa.
Toki kait olisin voinut pyytää kyytiä joltakulta, mutta neuvolassa neuvottiin soittamaan se ambulanssi koska ei tiedä, miten synnytys olisi edennyt. Oli siis eka lapsi kyseessä silloin.
mutta en tosin synnyttämään... nyytti oli jo ehtinyt syntyä ennen ambulanssiin menoa.
Miten synnytys sujui noin muuten? Mulla voi olla sama edessä. Sektiota en saa sen takia että olen nopea synnyttäjä, pelottaa ihan hirveesti että en kerkeä sairaalaan synnyttämään. Meillä on matkaa sairaalaan vaan noin 30 kilsaa, mutta sekin voi olla mulle liikaa.
Viimeksi kerkesin just ja just sairaalaan, nyt saa nähdä miten käy?
pepun alle, tarkoitus oli taksilla mennä ja laittaa tuo varuiksi alle. Mutta menin kuitenkin ambulanssilla, kun oksentelin tuntitolkulla täällä kotona kun synnytys alkoi ja tuumin, etten halua taksiin laatata kun matkaakin liki 100 km.
Miten synnytys sujui noin muuten? Mulla voi olla sama edessä. Sektiota en saa sen takia että olen nopea synnyttäjä, pelottaa ihan hirveesti että en kerkeä sairaalaan synnyttämään. Meillä on matkaa sairaalaan vaan noin 30 kilsaa, mutta sekin voi olla mulle liikaa.
Viimeksi kerkesin just ja just sairaalaan, nyt saa nähdä miten käy?
osaksi sairaalan "vikaa" (käytiin sairaalassa n. 6 h ennenkuin syntyi ja olivat vaan sitä mieltä että menee vielä useampi päivä, kotiin vaan, vaikka matkaa oli yli tunnin ajomatkan verran ja mulla oli jo ollut supistuksia paljon) mutta toisaalta omaa vikaa, odotin että supistukset olisivat olleet niin rajuja kuin esikoisestakin, ja kun voin niin hyvin enkä ollut kovin kipeä, ajattelin ettei vielä synny.. sitten kun alkoi ponnistuttaa, tajusin että ei helkkari, nyt ei enää ehditä kun soittaa ambulanssi.
Mutta siis hyvin meni, onneksi, oli helppo synnytys. Toivotaan kuitenkin että sä ehdit sairaalaan :)
Mut oli äitipolilla ohjeistettu pari päivää aiemmin että ambulanssi pitää tilata, jos lapsivedet menee ennen sektioaikaa. Vauva oli poikittain siis.
Vedet meni olohuoneen lattialle ja siihen sitten vaan makuulle odottamaan ambulanssia.
Esikoista menin muuten synnyttämään bussilla, vaikka silloinkin oli vedet menneet.