Mitä teillä tarjotaan uutena vuotena vieraille?
Kommentit (36)
Etkö ole perinteistä kuullut?
Hyi helvetti mitä paskaa toivottavasti meidn kutsumat tutut vähän enemmän panostaa
varmaan ihan perinteisesti mennään, eli tarjolla perunasalaattia (itse tehtynä), vihreää salaattia, nakkeja, lihapullia, patonkia, uunikasviksia, kylmiä leikkeitä...
Keskiyön maissa tarjolla myös runsas juustotarjotin ja muuta pientä naposteltavaa, esim. perunalastuja ja joulusuklaita.
Juomana oman maun mukaan joko terästettyä glögiä ja muita mietoja virvokkeita ja ehdottomasti kuoharia! Lapsille tietysti omat juomat.
Öh... opettelitis kirjoittamaan. Sinä kirjoitit näin: "Hyi helvetti mitä paskaa
toivottavasti meidn kutsumat tutut vähän enemmän panostaa"
Eli TEIDÄN kutsumat tutut. EI meillä kutsutut vieraat koskaan ruokia tuo tullessaan.
SINÄ olet se, joka ei nyt ole ihan kuusen kirkkain kynttilä tai penaalin terävin kynä. Ei taida olla ihan kaikki muumit laaksossa...
11, no tietenkin tekevät, mehän ollaan vieraita ja meidät on kutsuttu kylään idiootti!
Etkö ole perinteistä kuullut?
Hyi helvetti mitä paskaa toivottavasti meidn kutsumat tutut vähän enemmän panostaa
enkä todellakaan halua mitään nakkeja/ranskalaisia/ainakaan perunasalaattia.
Tortillat on perusruokaa, kuten nuo muutkin.
yäk!
Öh... opettelitis kirjoittamaan. Sinä kirjoitit näin: "Hyi helvetti mitä paskaa
toivottavasti meidn kutsumat tutut vähän enemmän panostaa"Eli TEIDÄN kutsumat tutut. EI meillä kutsutut vieraat koskaan ruokia tuo tullessaan.
SINÄ olet se, joka ei nyt ole ihan kuusen kirkkain kynttilä tai penaalin terävin kynä. Ei taida olla ihan kaikki muumit laaksossa...
11, no tietenkin tekevät, mehän ollaan vieraita ja meidät on kutsuttu kylään idiootti!
eli ne jotka ovat meidät kutsuneet. Hohhoijaa mitä tyhmyyttä
mutta ehkä mennään kylään ja sinne vien ruoat mukana. Talon emäntä töissä ja minä lomalla, joten näin helpompaa.
Tajolla
Lohinyyttejä
Ketettyä perunaa
Valkoviinikastike
Höyrytettyjä kasviksia
Jokin jäädyke
Salaattia
Patonkia
Naksuja erilaisia
Karkkia
Glögiä
Kuohuviiniä
Valkkaria
Kivennäisvesi/vesi
Limua/mehua
Yöruoka vielä mietinnän alla, mutta ehkä salaattia eri täytteillä tai vihersalaattia ja jokin lämmin piirakka.
Öh... opettelitis kirjoittamaan. Sinä kirjoitit näin: "Hyi helvetti mitä paskaa toivottavasti meidn kutsumat tutut vähän enemmän panostaa" Eli TEIDÄN kutsumat tutut. EI meillä kutsutut vieraat koskaan ruokia tuo tullessaan. SINÄ olet se, joka ei nyt ole ihan kuusen kirkkain kynttilä tai penaalin terävin kynä. Ei taida olla ihan kaikki muumit laaksossa...
:)
sapuska on jonkunmielestä erittäin vastenmielistä tms, miksi sitä tarvitsee haukkua, oksennella jne? Itse syö paljon parempaa, mutta ei osaa käyttäytyä, ei mene yksyhteen, eli tuntuu siltä, että pskanhaukkuja on wt-mamma, joka leuhkii, kun saa parempaa evästä eteensä, hupaisaa moukkamaisuutta minusta?
blinejä mädin smetanan ja punasipulin kera. Ja kaikkee sipsijuttuja myös.
nakeista ja lihapullista tykkää! Lapset niitä syö, itselleni se olis kyllä tosi köyhää jos vieraille laittaisin tollasta :-) tai mulle tarjottais... yök
mielummin vaikka joku suolanen piirakka, itse tehty pitsa (suosittelen sen parmankinkun kanssa esim mozzarellaa, tomaattia ja rucolaa tai basilikaa tuoretta siis), lohinyytit kuullosti hyvälle, iso ruokaisa salaatti halloumi juustoa pastaa yms, juustotarjotin ja kaikkea kivaa ja erikoisempaa napostelua. ja tietty valkkaria, kuohuvaa, erikois oluita yms :-)
nakeista ja lihapullista tykkää! Lapset niitä syö, itselleni se olis kyllä tosi köyhää jos vieraille laittaisin tollasta :-) tai mulle tarjottais... yök mielummin vaikka joku suolanen piirakka, itse tehty pitsa (suosittelen sen parmankinkun kanssa esim mozzarellaa, tomaattia ja rucolaa tai basilikaa tuoretta siis), lohinyytit kuullosti hyvälle, iso ruokaisa salaatti halloumi juustoa pastaa yms, juustotarjotin ja kaikkea kivaa ja erikoisempaa napostelua. ja tietty valkkaria, kuohuvaa, erikois oluita yms :-)
millaista ruokaa teille sopii tarjota, jos tulette kylään? Ja tietenkin sen, että erikoisjuomia myös pitää olla?
ja niitä ei ole koskaan tarjottukaan
Enkä ymmärrä miksi minun makkarakastike-perheen ruoanlaittajana pitäisi tarjota vieraille vaikkapa graavilohta, mätiä ja blinejä, jos vieraatkin ovat enemmän makkarakastike-ihmisiä ja itsellekin tuollaisten "hienojen" ruokien syöminen on vierasta. Tietysti otan huomioon vieraiden ruokamieltymykset ja jos itse saan kutsun ystävien luokse ruokailemaan, syön mielelläni mitä tarjotaan (valmiiseen pöytään on aina ilo mennä :)) ja jos tarjolla on jotain mistä en pidä, niin voin ko. ruoan jättää syömättä ilman yökkimisiä tai haukkumisia
mutta jostain moukkalasta olen kotoisin, kun meillä on uutenavuotena ollut juurikin nakkeja, perunasalaattia ja lihapullia tarjolla, kun olin lapsi...
Lapset tykkäävät bolognesetäytteestä, joka taasen ei aikuisille putoa. Aikuisille joku toinen versio... en vielä tiedä mitä.
Parmankinkusta olen tehnyt yhden kerran ja tuli hyvää... ehkä siis parmankinkku-joku?-täyte=)
Lisäksi tarjoamme erilaisia juustoja, suolakeksejä ja viinirypäleitä. Takuuvarmaa naposteltavaa, joka maistuu myös pikkuväelle=)