Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini tuo joka kerta omat eväät kun tulee hoitamaan lastani.

Vierailija
28.12.2010 |

Kyse ei ole siitä, etteikö täällä olisi ruokaa tai ruokatarpeita. Olen vain niin laiska yh, että usein mulla on purkkiruokaa tarjolla (vaikka kaapista löytyisi vihanneksia, jauhelihaa yms).

Äitini on sanonut mulle, että hän ei moisia lapselle syötä ja kantaa aina itsevalmistamiaan herkkuja lapselle (lapsi on 10 kk). Toisaalta ihan hienoa, toisaalta ottaa päähän >:(

Toinen asia, mikä suututtaa vaikkei kai pitäisi, on se, että äitini siivoaa täällä kotonani. Kerran pesi jopa lattiat, mutta yleensä tyytyy laittelemaan pyykkejä ja puunaamaan pöydät ja hoitamaan tiskin (ja sitten saakin metsästää astioita ties mistä...)!

Tulkaapas nyt sanomaan mulle, että olen kiittämätön, toisilla ei ole apua minkäänlaista!!

(Ja kolmas asia, mikä suorastaan raivostuttaa tällä hetkellä, on tuo lapsi: ei suostu nukkumaan!! Nukahdettuaan havahtuu kohta ja jos en ole vieressä, alkaa parkumaan. Voi perkele että kiehuttaa!!! Haluaisin minäkin se puoli tuntia tätä saatanan omaa aikaa!!!)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedä henkeä ja ole iloinen, että äitisi tuo itse tekemänsä ruuat lapselle. Purkkiruuissa ei ole mitään vikaa, mutta vaihtelu virkistää varmaan vauvaakin. Toisaalta ruokatulaiset söpösti osoittavat, että mummo ajattelee lapsenlastaan kotonaankin. Ja ruokien valmistaminen antaa mummon tuntea itsensä tärkeäksi, eikä ruuista toisaalta ole mitään todellista haittaa sinulle tai vauvallesi. Ota ruuat vastaan tyylikkäästi ilman sen kummallisempia ärsytyksiä tai piilomerkityksiä. Sano vaikka kiitos ja siirry seuraavaan puheenaiheeseen.

Tuosta siivoamisesta voit sanoa, jos ärsyttää. Voihan avusta olla hyötyäkin, mutta toisaalta ymmärrän, että ärsyttää kun toinen tulee omalle reviirille huushollaamaan. Voit myös neutraalisti sanoa mitä saa halutessaan tehdä ja mitä ei. Ei kai pyykin lajittelu tai tiskin hoitaminen ja pintojen puunaaminen ole liian tunkeilevaa. Eri juttu olis, jos rupeaisi sisutamaan uusiksi tai penkomaan kaappeja. Mutta tietenkin sinä päätät kodissasi.

Ja nukahtamisongelmaan toivotan tsemppiä ja jaksamista. Kyllä sekin vaihe taas jossain vaiheessa menee ihan varmasti ohi ja saat sitä omaakin aikaa. Siihen asti jaksamista!

Vierailija
2/2 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se on, että vauva saa muutakin kuin teollista ruokaa jos olet niin väsynyt ettet jaksa tehdä ruokia itse. Koita olla syyllistymättä tuosta ja ota apuna ja lapsen ruokavalion monipuolistajana tuo asia. Kunhan varmistat, ettei mummo laita suolaa / lehmänmaitoa jne. ruokiin mitä et ehkä niihin halua.

Olisin onnessani, jos joku ilmaiseksi täällä siivoaisi. Juuri maksoin 300 euron laskun siivousfirmalle, joka ei tehnyt edes kovinkaan hyvää jälkeä...

Nukkumisasiat vaan ottavat aikansa, tsemppiä. Oletko tutustunut tassuhoitoon yms.? Koska vauva nukkuu huonosti ja olet yh, niin TARVITSET saamasi avun - älä leiki kaikkivoipaa vaan ota apu vastaan mutta sopikaa äitisi kanssa säännöt niin että avusta on oikeasti hyötyä. Näytä esim. mihin astiat tulevat jne. Pyydä tekemään kerralla sitten enemmän niitä vauvan pöperöitä ja laittamaan pieniin minigrip-pusseihin, niin voit itse sulattaa niitä väliaikoina, kun mummo ei ole hoitamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla